Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 17. lutego 2022 r. Tematem webinaru było częste pytanie Sprzedawców - czy towar na indywidualne zamówienie nie podlega zwrotowi? Odpowiedź na nie znajdą Państwo w nagraniu. Nagranie z webinaru:...
Blog prawników Prokonsumencki.pl
SME Fund 2022, czyli jak chronić swój znak towarowy lub wzór z dotacją | Rejestracja znaku towarowego lub wzoru przemysłowego nawet 75% taniej
Wszyscy wiemy jak ważna jest ochrona swojej marki, a w przypadku firm produkcyjnych także ochrona swoich wzorów przemysłowych. Naturalnym dopełnieniem tej ochrony jest rejestracja swojego znaku towarowego lub wzoru przemysłowego. Zastrzeżenie znaku lub wzoru przemysłowego pozwala zdecydowanie...
Webinar Q&A z prawnikiem | Czy brak towaru lub brak wpłaty = możliwość anulowania umowy?
Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 14. stycznia 2022 r. Tematem webinaru było częste pytanie Sprzedawców - czy istnieje możliwość anulowania umowy w przypadku braku towaru lub braku wpłaty od Kupującego. Odpowiedź na nie znajdą Państwo w nagraniu....
Czy spawanie silnika to wada istotna? Reklamacja spawanego silnika + odpowiedzialność za wady B2B
Reklamacja silnika samochodowego, to nie jest prosta sprawa. Szczególnie jak się okazuje, że silnik był spawany, choć w jego opisie na popularnej platformie handlowej zabrakło tej informacji. Dodatkowo Sprzedawcy często zastanawiają się, jak wygląda kwestia ich odpowiedzialności za wady produktu w...
Webinar Q&A z prawnikiem | Prawo Sprzedawcy | Zmiany w prawie 2022 ważne dla Sklepów i Serwisów
Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 9. grudnia 2021 r. Tematem webinaru były nadchodzące ze zmiany w prawie w 2022 roku, dotyczące umów zawieranych z Klientami. Ważna aktualizacja z 12. stycznia 2022 r.! Zmiany dotyczące reklamacji i treści...
Webinar Q&A z prawnikiem | Prawo Sprzedawcy | Kto może, a kto NIE może odstąpić od zakupu w sklepie internetowym?
Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 10. listopada 2021 r. Tematem webinaru było odstąpienie od umowy w sklepie internetowym, a dokładniej - kto może, a kto nie może takiego odstąpienia dokonać. Bardzo dziękujemy naszym Klientom za udział w webinarze i...
Sprzedaż sklepu internetowego – jak to zrobić i co z danymi osobowymi?
Z tego artykułu dowiesz się między innymi: Czy sprzedaż danych osobowych jest legalna? O czym musisz wiedzieć sprzedając sklep internetowy i w jaki sposób można to zrobić? Czy pozyskanie zgód Klientów na przekazanie ich danych nabywcy sklepu jest konieczne? Od razu jednak musimy zaznaczyć, że...
Webinar Q&A z prawnikiem | Prawo Sprzedawcy | Produkty używane lub z wadą – czy Klient może je reklamować lub zwrócić?
Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 14. października 2021 r. Tematem webinaru były produkty używane, a także możliwości ich zwrotu oraz reklamacji. Bardzo dziękujemy naszym Klientom za udział w webinarze i zadane pytania – zebraliśmy je dla Państwa w...
Reklamacja towaru poza Polską – koszty dostarczenia reklamowanych produktów przy sprzedaży zagranicznej
Coraz więcej sprzedawców decyduje się na to, by w sprzedaży internetowej oferować swoje produkty również zagranicznym klientom. Sprzedawcy muszą w takim wypadku zmierzyć się także z praktycznym problemem reklamacji i kosztów z tym związanych. Koszty przesyłek zagranicznych mogą być zdecydowanie...
Webinar Q&A z prawnikiem | Klient składa reklamację i co dalej? ABC reklamacji towaru
Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 9. września 2021 r. Tym razem skupiliśmy się na sytuacji, gdy Klient składa reklamację u Sprzedawcy i co dalej należy z tym zrobić. Godzinny webinar przedstawia ABC reklamacji towaru. Bardzo dziękujemy naszym Klientom...
Regulamin i polityka prywatności internetowego kantoru lub giełdy walut
Kantory internetowe lub giełdy walut pozwalają szybko, wygodnie i często tanio wymieniać swoim użytkownikom waluty wpłacanych środków pieniężnych. W standardowym serwisie-kantorze użytkownicy kupują środki w jednej walucie i sprzedają w innej. Giełda walut pozwala na wymianę bezpośrednio między...
Webinar Q&A z prawnikiem | Błąd to nie wyrok, czyli jak sobie radzić z błędami w cenie sprzedanego towaru?
Webinar Q&A z prawnikiem, na którym kluczowym problemem była odpowiedź na pytanie - Błąd to nie wyrok, czyli jak sobie radzić z błędami w cenie sprzedanego towaru?, już za nami. Odbył się 12 sierpnia 2021r.. Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i aktywność - tym razem...
Towar luksusowy nie podlega zwrotowi? Zaskakujące orzeczenie Sądu Apelacyjnego w Katowicach
O tym że konsument (a od tego roku również przedsiębiorca na prawach konsumenta) ma prawo do odstąpienia od umowy wie każdy sprzedawca internetowy. O wyjątkach od tego prawa pamiętają przede wszystkim ci, dla których mają one znaczenie w prowadzonej działalności - np. sprzedawcy treści cyfrowych,...
Regulamin aplikacji mobilnej sprzedającej e-usługi, reklamy
Aplikacje mobilne cieszą się obecnie ogromną popularnością użytkowników na całym świecie. Aplikacje tworzone są praktycznie w każdej dziedzinie, od branży bankowej, hotelarskiej, odzieżowej, medycznej po żywieniowo - treningowe aż do aplikacji edukacyjnych i platform służących do zamawiania...
Sprzedajesz produkty spoza UE? Zobacz co zmieni się w zakresie odpowiedzialności za importowane produkty już 16 lipca 2021 r.
Unia Europejska wprowadza zmiany w zakresie sprzedaży importowanych produktów. O tym jakie wymogi mogą być stawiane takim produktom pisaliśmy na przykładzie zabawek w tym artykule. Dnia 16 lipca 2021 r. czekają przedsiębiorców kolejne zmiany - wchodzi bowiem w życie Rozporządzenie 2019/1020 w...
Webinar Q&A z prawnikiem | Odstąpienie to nie zwrot, czyli jak i w jakim terminie konsument może odstąpić od umowy i zwrócić towar zakupiony przez internet?
Nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem jest już gotowe - zapraszamy do oglądania. Webinar odbył się 8 lipca 2021 r. Kluczowym problemem poruszonym podczas tego webinaru, to omówienie zagadnienia - odstąpienie to nie zwrot, czyli jak i w jakim terminie konsument może odstąpić od umowy i zwrócić...
Czy rolnik jest konsumentem, czy przedsiębiorcą? Omawiamy wyrok Sądu Najwyższego z dnia 17 lutego 2021 r.
Czy rolnik dokonujący zakupu ciągnika powinien być traktowany jako konsument czy przedsiębiorca? Na to pytanie odpowiedzi udzielił Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 17 lutego 2021 r., który zapadł w sprawie o sygn. akt I NSNc 152/20. Kwalifikacja klienta jako konsumenta lub przedsiębiorcy...
Skąd wziąć regulamin sklepu internetowego?
W dzisiejszych czasach sprzedaż internetowa osiągnęła poziom, który sprawia, że nie sposób wyobrazić sobie handlu bez tej właśnie formy sprzedaży. Nie ulega wątpliwości, że niezależnie od formy sprzedaży, musi być ona ujęta w właściwe dla siebie reguły, które można utożsamiać z umową łącząca...
Webinar Q&A z prawnikiem | Kto ponosi koszty reklamacji towaru i czy zasadność reklamacji ma tutaj znaczenie?
Webinar Q&A z prawnikiem już za nami, odbył się 10 czerwca 2021 r. Kluczowym problemem poruszonym podczas tego webinaru, to odpowiedź na pytanie - Kto ponosi koszty reklamacji towaru i czy zasadność reklamacji ma tutaj znaczenie? Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i aktywność -...
Cel: bezpieczna zabawa, czyli sprzedaż zabawek i wymogi prawne
Wymogi stawiane przez Unię Europejską w stosunku do importowanych produktów mogą spędzać sen z powiek niejednego przedsiębiorcy. Jednymi z produktów, których zgodność z wymogami jest stosunkowo często poddawana kontroli odpowiednich organów, są zabawki pochodzące z importu. Sprzedaż zabawek jest...