Zapoznaj się z naszą ofertą
Ważne zmiany w zasadach liczenia rękojmi przy wymianie produktu na wolny od wad

Ważne zmiany w zasadach liczenia rękojmi przy wymianie produktu na wolny od wad

O jakie zmiany chodzi tym razem? Art. 568 kodeksu cywilnego wskazuje na cztery uprawnienia kupującego, z których może on skorzystać w sytuacji, w której okazuje się, że zakupiony produkt jest wadliwy. Należą do nich: obniżenie ceny produktu; odstąpienie od umowy;…
Czytaj dalej
Regulamin sprzedaży na Allegro – omawiamy zmiany w serwisie wchodzące 12 września 2017 r.

Regulamin sprzedaży na Allegro – omawiamy zmiany w serwisie wchodzące 12 września 2017 r.

12 września 2017 r. Allegro wprowadza zmiany dotyczące  prezentowania warunków sprzedaży i wymaganych przez prawo informacji przez sprzedawców (tzw. regulamin sprzedaży na Allegro). Zmiany te nie wynikają ze zmian w przepisach prawa, a jedynie wynikają ze zmian w ramach samej …
Czytaj dalej
Ogólne Warunki Sprzedaży – czym są i dlaczego mogą być przydatne sprzedawcy internetowemu

Ogólne Warunki Sprzedaży – czym są i dlaczego mogą być przydatne sprzedawcy internetowemu

Sprzedawcy internetowi często pytają nas czy warto posiadać Ogólne Warunki Sprzedaży, czy też jest to niepotrzebna formalność. W tym artykule wyjaśnimy, co tak naprawdę stanowi dokument określany w skrócie OWS i dlaczego jest on przydatny przy sprzedaży na odległość. Czym …
Czytaj dalej
Czy komentarz na Allegro może naruszać dobra osobiste sprzedawcy?

Czy komentarz na Allegro może naruszać dobra osobiste sprzedawcy?

Czy komentarz dotyczący transakcji może naruszać dobra osobiste sprzedawcy? Czy dobre imię przedsiębiorcy ma wyższość nad swobodą wypowiedzi? Z takiego założenia wyszedł sprzedawca wnosząc pozew przeciwko konsumentowi, który zamieścił komentarz neutralny po nieudanej jego zdaniem transakcji w serwisie internetowym. Sprawa …
Czytaj dalej
Czy nowy właściciel może korzystać z uprawnień z rękojmi przysługujących poprzedniemu właścicielowi?

Czy nowy właściciel może korzystać z uprawnień z rękojmi przysługujących poprzedniemu właścicielowi?

Nasze dzisiejsze rozważania będą dotyczyły problemu wynikającego z pytania czy uprawnienia z tytułu rękojmi są przypisane do osoby czy do rzeczy.  Rozbieżności na ten temat sięgają lat siedemdziesiątych, co wskazuje że uchwała Sądu Najwyższego z zeszłego roku, którą poniżej …
Czytaj dalej
Sprzedajesz zabawki przez Internet? Pamiętaj o ważnym wymogu informacyjnym!

Sprzedajesz zabawki przez Internet? Pamiętaj o ważnym wymogu informacyjnym!

Sprzedawca internetowy musi spełnić szereg obowiązków informacyjnych. Cześć z nich dotyczy wszystkich sprzedawców niezależnie od asortymentu. Są jednak także takie przepisy, które dotyczą wymogów informacyjnych przy sprzedaży konkretnego asortymentu. Takie wymogi istnieją m.in. w stosunku do zabawek. Sprzedajesz zabawki? Koniecznie …
Czytaj dalej
Reklamacja towaru – kupujący musi zawsze wykazać istnienie wady i jej istotność

Reklamacja towaru – kupujący musi zawsze wykazać istnienie wady i jej istotność

W myśl art. 556 Kodeksu cywilnego (k.c.) sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). W niniejszym artykule omówimy istotną w praktyce zarówno dla konsumenta jak i przedsiębiorcy kwestię domniemania istnienia wady fizycznej towaru …
Czytaj dalej
Zwrot uszkodzonego towaru – jak sprzedawca powinien prawidłowo obciążyć konsumenta utratą wartości towaru

Zwrot uszkodzonego towaru – jak sprzedawca powinien prawidłowo obciążyć konsumenta utratą wartości towaru

W tym wpisie omówimy procedurę prawidłowego obciążenia konsumenta przez sprzedawcę odszkodowaniem za nadmierne użycie zwracanego przez niego produktu lub wręcz jego zniszczenie. Mowa w tym wypadku o zwrocie towaru w ramach 14 dniowego prawa konsumenta do odstąpienia od umowy bez …
Czytaj dalej
Zwrot towaru zakupionego przez Internet przez Konsumenta w Niemczech

Zwrot towaru zakupionego przez Internet przez Konsumenta w Niemczech

Zwrot towaru zakupionego przez Internet przez Konsumenta w Niemczech Za konsumenta, w świetle prawa niemieckiego uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, § 13 BGB.       DATA ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY Dotyczy...
Czytaj dalej
Reklamacja towaru przez konsumenta z tytułu rękojmi w Niemczech

Reklamacja towaru przez konsumenta z tytułu rękojmi w Niemczech

REKLAMACJA TOWARU PRZEZ KONSUMENTA NA PODSTAWIE USTAWY W NIEMCZECH I POLSCE    PODSTAWA REKLAMACJI Gewährleistungsrecht (z tytułu rękojmi) z tytułu rękojmi DATA ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY dotyczy Umów Sprzedaży zawartych od 1 stycznia 2002 roku dotyczy Umów Sprzedaży zawartych od 25...
Czytaj dalej
Strona 1 z 512345

Czy zamierzasz otworzyć sklep internetowy albo już sprzedajesz online?

Zapisz się teraz na newsletter prawny

otrzymasz za darmo poradniki i porady prawne!

Będziesz na bieżąco ze zmianami prawa doty. sprzedaży internetowej i zabezpieczysz lepiej interesy swojej firmy.