Zapoznaj się z naszą ofertą

Drogi Sprzedawco!

Dzięki naszemu bogatemu doświadczeniu w obsłudze prawnej sklepów internetowych postanowiliśmy zebrać wszystkie te kwestie w jednym miejscu. Tworząc bazę wiedzy skupiamy się przede wszystkim na tym, aby tworzona treść odpowiadała Twoim preferencjom. W każdej chwili możesz wybrać z naszej bazy wiedzy odpowiedni poradnik i go pobrać za darmo!

Uzyskasz niezbędną wiedzę, która pozwoli Ci bardziej świadomie chronić pracę, jaką włożyłeś w rozwój i kształt Twojego sklepu internetowego oraz poznanie wszystkich prawnych aspektów e-commerce. Do dzieła!

Prawo odstąpienia od umowy

Jakie zagadnienia będą poruszone podczas webinaru?

  • Kto ponosi koszty dostawy zwracanego produktu
  • Jak liczymy bieg terminu do odstąpienia od umowy
  • Kiedy konsument nie może odstąpić od umowy
  • Jakie obowiązki ciążą na sprzedawcy w przypadku odstąpienia przez konsumenta od umowy
  • Jakie wymogi musi spełnić konsument odstępując od umowy

Jak radzić sobie z nieprawdziwymi opiniami o firmie w Internecie?

Jakie zagadnienia będą poruszone podczas webinaru?

  • Nieprawdziwa lub obraźliwa opinia jako przestępstwo
  • Nieprawdziwa lub obraźliwa opinia jako naruszenie dóbr osobistych
  • Negatywna wypowiedź jako czyn nieuczciwej konkurencji
  • Jak dochodzić swoich praw?
  • Jak doprowadzić do usunięcia niezgodnych z prawem treści ze strony internetowej?

Ochrona zdjęć i opisów produktów przed bezprawnym kopiowaniem

Czego dokładnie dowiesz się podczas webinaru?

  • Czy zdjęcia i opisy produktów umieszczone w serwisie Allegro oraz sklepie internetowym są chronione prawem autorskim?
  • Co może sprzedawca jeśli jego prawa autorskie są naruszane?
  • Co w przypadku naruszeń występujących na Allegro? Czy warto sprawę zgłaszać do administratorów serwisu Allegro?
  • Postępowanie sądowe z zakresu naruszeń prawa autorskiego – ogólne zasady.

>> Zobacz odpowiedzi na zadane pytania podczas webinaru

Jak sobie radzić z nieodebranymi przesyłkami pobraniowymi w sklepie internetowym?

Czego dokładnie dowiesz się podczas webinaru?

  • Czy mimo braku odebrania przesyłki możesz domagać się zapłaty ceny i poniesionych kosztów dostawy
  • Jak zminimalizować koszty i ryzyko nie odebrania przesyłki pobraniowej
  • Możliwe dodatkowe zabezpieczenia w przypadku sprzedaży B2B
  • Czy musisz odbierać przesyłki pobraniowe wysłane do Ciebie w ramach np. zwrotów, czy reklamacji

>> Zobacz odpowiedzi na pytania zadane podczas webinaru.

14 dni – najważniejszy termin reklamacyjny, o którym musi wiedzieć każdy sprzedawca

Czego dokładnie dowiesz się podczas webinaru?

  • Ile masz czasu na ustosunkowanie się do reklamacji?
  • Jakie są konsekwencje nie zachowania 14 dniowego terminu na odpowiedź na reklamację?
  • Czy wystarczy, że w 14 dniu wyślesz odpowiedź dotyczącą reklamacji do swojego klienta?
  • Czy 14 dni to 14 dni kalendarzowych, czy roboczych?
  • Co oznacza ustosunkowanie się do reklamacji – czy wystarczy, samo NIE UZNAJĘ?

>> Zobacz odpowiedzi na pytania zadane podczas webinaru

Czy sprzedawca odpowiada za uszkodzenie przesyłki w transporcie?

Czego dokładnie dowiesz się podczas webinaru?

  • Jaka jest odpowiedzialność sprzedawcy za uszkodzenie przesyłki w transporcie?
  • Jakie znaczenie ma prawidłowy protokół szkody?
  • Czy możesz wyłączyć odpowiedzialność w umowach B2B?
  • Kiedy Twoja odpowiedzialność za przesyłkę się zaczyna, a kiedy się kończy?
  • Czy warto ubezpieczać przesyłki?

>> Zobacz odpowiedzi na pytania zadane podczas webinaru