Blog prawników Prokonsumencki.pl

Skąd wziąć regulamin sklepu internetowego?

Skąd wziąć regulamin sklepu internetowego?

W dzisiejszych czasach sprzedaż internetowa osiągnęła poziom, który sprawia, że nie sposób wyobrazić sobie handlu bez tej właśnie formy sprzedaży. Nie ulega wątpliwości, że niezależnie od formy sprzedaży, musi być ona ujęta w właściwe dla siebie reguły, które można utożsamiać z umową łącząca...

czytaj dalej
Cel: bezpieczna zabawa, czyli sprzedaż zabawek i wymogi prawne

Cel: bezpieczna zabawa, czyli sprzedaż zabawek i wymogi prawne

Wymogi stawiane przez Unię Europejską w stosunku do importowanych produktów mogą spędzać sen z powiek niejednego przedsiębiorcy. Jednymi z produktów, których zgodność z wymogami jest stosunkowo często poddawana kontroli odpowiednich organów, są zabawki pochodzące z importu. Sprzedaż zabawek jest...

czytaj dalej
Odpowiedzialność Youtube za treści bezprawne – na podstawie orzeczenia Sądu Apelacyjnego w Warszawie z dnia 13 października 2017 r. Sygn. akt I ACa 1208/16

Odpowiedzialność Youtube za treści bezprawne – na podstawie orzeczenia Sądu Apelacyjnego w Warszawie z dnia 13 października 2017 r. Sygn. akt I ACa 1208/16

Ze względu na dynamiczny rozwój serwisu internetowego YouTube w niniejszym artykule udzielimy odpowiedzi na pytania, czy YouTube może ponieść odpowiedzialność za publikowanie obraźliwych materiałów filmowych? Jeżeli tak, to kiedy? Co należy rozumieć pod pojęciem „treści bezprawne”? Jaka jest...

czytaj dalej
Webinar Q&A z prawnikiem | W jaki sposób Sprzedawca może zabezpieczyć się przed odstąpieniem przez konsumenta od umowy o świadczenie usługi zawartej przez internet?

Webinar Q&A z prawnikiem | W jaki sposób Sprzedawca może zabezpieczyć się przed odstąpieniem przez konsumenta od umowy o świadczenie usługi zawartej przez internet?

Zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 11 maja 2021 r. Kluczowym problemem poruszonym podczas tego webinaru, to odpowiedź na pytanie - W jaki sposób Sprzedawca może zabezpieczyć się przed odstąpieniem przez konsumenta od umowy o świadczenie usługi zawartej przez...

czytaj dalej
Dobra umowa z influencerem , na co uważać, co musi zawierać

Dobra umowa z influencerem , na co uważać, co musi zawierać

We współczesnym świecie, gdy życie stopniowo przenosi się do sieci, coraz większego znaczenia nabierają umowy zawierane z osobami aktywnie uczestniczącymi w przestrzeni wirtualnej. Tym samym chcąc liczyć się na rynku koniecznym będzie nawiązanie współpracy z blogerami, vlogerami, influencerami,...

czytaj dalej
Regulamin serwisu randkowego + polityka prywatności

Regulamin serwisu randkowego + polityka prywatności

Regulamin serwisu randkowego i polityka prywatności Każdy serwis internetowy ma swoją określoną charakterystykę. Wynika z tego, że zawsze, zakładając nowy serwis, należy wziąć pod uwagę, czy jego tematyka nie będzie pociągała za sobą szczególnych wymogów prawnych. Właściciele serwisów randkowych,...

czytaj dalej
Czy kurier może dokonać weryfikacji wymiarów paczki tylko w obecności nadawcy? O roli artykułu 48 Prawa przewozowego w kontekście dopłat za przekroczenie wymiarów.

Czy kurier może dokonać weryfikacji wymiarów paczki tylko w obecności nadawcy? O roli artykułu 48 Prawa przewozowego w kontekście dopłat za przekroczenie wymiarów.

Czy kurier może dokonać weryfikacji wymiarów paczki tylko w obecności nadawcy? Z punktu widzenia przedsiębiorców, którzy prowadzą sprzedaż wysyłkową, istotną rolę w tej sprawie odegrało postanowienie Sądu Najwyższego - Izba Cywilna z dnia 16 stycznia 2020 r. I CSK 618/19. Stąd też potrzeba...

czytaj dalej
Zmiany w prawie 2022 | 1 z 3 | Reklamacja po nowemu i sprzedaż treści lub usług cyfrowych – kolejne duże zmiany w przepisach i w regulaminie sklepu internetowego, które czekają Sprzedawców Internetowych w 2022 r.

Zmiany w prawie 2022 | 1 z 3 | Reklamacja po nowemu i sprzedaż treści lub usług cyfrowych – kolejne duże zmiany w przepisach i w regulaminie sklepu internetowego, które czekają Sprzedawców Internetowych w 2022 r.

Ważna aktualizacja z 24. maja 2022 r.!    Zmiany dotyczące reklamacji i treści cyfrowych, które pierwotnie miały wejść w życie 1. stycznia 2022 r., a następnie 28. maja 2022 r. wejdą w życie jeszcze później - z najnowszego projektu ustawy wynika, że zmiany wejdą w życie w terminie 14 dni od...

czytaj dalej

Tworzymy zespół doświadczonych prawników specjalizujących się w kwestiach prawnych związanych z prowadzeniem sklepu internetowego.

Pomagamy sprzedawcom sprawdzając i pisząc dla nich bezpieczny regulamin sklepu internetowego. Przeprowadzamy audyty stron sklepu pod kątem obowiązków informacyjnych oraz zapewniamy wsparcie przy reklamacjach i zwrotach.

Poniżej opinie naszych klientów:

Sklep MAMPAK
Sklep MAMPAK
07:28 16 May 25
Serdecznie polecam współpracę z prawnikami i biurem PROKONSUMENCKI. Korzystamy zarówno z pomocy prawnej dla naszego sklepu internetowego jak i z szkoleń. Wszystkie dokumenty, które zostały dla nas przygotowane są profesjonalne i przejrzyste. Polecamy
Sandra Mańkowska
Sandra Mańkowska
13:14 29 May 24
Z czystym sumieniem mogę polecić tę firmę każdemu przedsiębiorcy, któremu zależy na rzetelnej dokumentacji chroniącej jego interesy 🙂 Mając kontrolę w firmie okazało się, że regulamin oraz kwestie, na które zwrócił prawnik podczas audytu, pozwoliły mi uniknąć konsekwencji prawnych i nawet Panie z Inspekcji zwróciły uwagę, że regulamin jest bardzo dobry i rzadko w swojej pracy spotykają dokumentację na takim poziomie. Jeśli chodzi o sam kontakt i przebieg współpracy, to również muszę tutaj pochwalić. Pani Wanda jest bardzo profesjonalna i przystępna w kontakcie. Zawsze miło odpowiada na wszystkie pytania. Cena samych usług także jest na rozsądnym poziomie. 🙂 Jeśli w przyszłości będzie potrzeba, to na pewno ponownie skorzystam z oferty.Szczerze polecam!
js_loader

Newsletter prawny dla Sprzedawców

Dowiesz się pierwszy o ważnych zmianach w prawie i otrzymasz specjalne zaproszenia na nasze webinary z prawnikiem!

SUKCES - zapisałeś się!

Napisz maila
*
*
*
Zamów rozmowę tel.
*
*