Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 14. stycznia 2022 r. Tematem webinaru było częste pytanie Sprzedawców – czy istnieje możliwość anulowania umowy w przypadku braku towaru lub braku wpłaty od Kupującego. Odpowiedź na nie znajdą Państwo w nagraniu.

Nagranie z webinaru:

 

Prezentacja z webinaru:

Poniżej zamieszczamy listę pytań zadanych podczas webinaru. Wskazujemy także odpowiedzi, które zostały udzielone podczas webinaru oraz przesyłamy materiały dodatkowe.

1 Rękojmia w przypadku nowych towarów to 24 miesiące. Konsument ma 12 miesięcy od wykrycia wady na zgłoszenie problemu. Załóżmy, że zgłasza się w 30 miesiącu, czyli po okresie rękojmi. Kto musi udowodnić kiedy ta wada powstała? Czy mamy wierzyć na słowo czy konsument musi dostarczyć jakiś dowód na to, że wada powstała w załóżmy 23 miesiącu? Tak
2 Czy gdy pobieramy płatność online na stronie marketplace to stajemy się pośrednikiem? Tak
3 A co jeżeli towar zostanie uszkodzony podczas pakowania? Też muszę go kupić u konkurencji? Tak
4 Czyli jak klient zrobi 10 zamówień, żadnego nie opłaci to mam prawo domagać się tego, aby mi zapłacił za te 10 zamówień? Tylko jak, skoro on nie chce zapłacić, a jednak towar zdjął z magazynu? Tak
5 Klient składa zamówienie, nie płaci miesiąc, a w tzw. międzyczasie cena się zmienia (podwyżki, inflacja, kursy walut itd.) albo kończy się promocja i jest wyższa cena. Czy mamy dokładać do interesu, żeby jednak zrealizować zamówienie pomimo, że ceny u dostawcy wzrosły? Tak
6 Czy nieodebranie przesyłki pobraniowej przez kupującego jest odstąpieniem od umowy? Tak
7 Mamy trudnego partnera, który kupuje w naszej hurtowni na zasadzie B2B. Na jakiej podstawie możemy zablokować mu konto lub kupowanie w naszej hurtowni, żeby było to zgodne z prawem? Może należy w regulaminie zrobić jakiś dodatkowy zapis? Jeżeli tak, to jaki? Tak
8 Prośba o poruszenie zagadnień w aspekcie sprzedaży do konsumenta i firmy. Czy jest w którymś przypadku większe pole do popisu? Tak
9 Czy systemowy błąd ceny np. towar o wartości rynkowej 500 zł udostępniony błędnie przez systemową aktualizację ceny np. za 1 zł pozwala na anulowanie zamówienia? Tak https://www.youtube.com/watch?v=zL4UDquqaMM&ab_channel=Prokonsumencki.pl
10 Jaką kwotę należy zwrócić klientowi w przypadku uznania reklamacji na towar, który otrzymał za symboliczną złotówkę lub otrzymał telefon do zawartej umowy z operatorem? Tak
11 Termin związania ofertą – na ile jest wiążący? Tak
12 Czy macie jakiś wzór dokumentu jeśli chodzi o przedsądowe polubowne usunięcie kłamliwego komentarza – oceny na temat sklepu, co wpływa negatywnie na nowe zamówienia oraz zarobki sklepu? Klient skłamał w opinii, mamy dowody ku temu, że jest inaczej niż napisał w opinii (na jedną gwiazdkę), chcemy go lekko postraszyć aby w trybie pilnym informacje te usunął. Tak https://prokonsumencki.pl/nieprawdziwe-opinie-w-internecie-jak-radzic-sobie-z-oczernianiem-firmy/

 

https://prokonsumencki.pl/uslugi/wezwanie-do-usuniecia-bezprawnej-opinii-komentarza-zamieszczonej-przez-klienta-sklepu-wzor/

13 Czy umieszczenie w regulaminie informacji, że po 3 dniach bez zapłaty zamówienie będzie anulowane jest OK? Tak
14 Czy w odniesieniu do nowych przepisów sprzedający zawsze musi zamawiać kuriera po odbiór reklamacji od kupującego? Tak
15 Czym jest ślepy pozew? Tak
16 Czy można odmówić sprzedaży firmom? Tak
17 Czy jako marketplace mając płatność szybką na własne konto w Przelewy24 to czy jest to forma pośrednictwa czy jeśli sprzedawcom przeleje za wpłaty Klientów 2 razy w miesiącu to czy jest to ok przy usłudze – najem powierzchni reklamowej? Tak
18 Czy mogę odmówić sprzedaży np. monitora jednoosobowej działalności gospodarczej? Klient zanim jeszcze złożył zamówienie pyta o możliwość zwrotu tego towaru natomiast u nas w ścieżce zakupowej wymagane jest zaznaczenie checkboxa potwierdzającego dokonanie zakupu: Zakup na firmę (zakup ma bezpośredni związek z prowadzoną działalnością kupującego i posiada dla niego charakter zawodowy). Tak

 

5.00 avg. rating (98% score) - 4 votes