Webinar Q&A z prawnikiem, na którym kluczowym problemem była odpowiedź na pytanie – Błąd to nie wyrok, czyli jak sobie radzić z błędami w cenie sprzedanego towaru?, już za nami. Odbył się 12 sierpnia 2021r..

Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i aktywność – tym razem zebraliśmy od Państwa aż 38 pytań! Serdecznie zapraszamy do obejrzenia nagrania oraz lektury pytań, która znajduje się pod wideo. Już teraz zapraszamy na kolejne webinary Q&A – kolejny odbędzie się we wrześniu, będziemy o nim informować Państwa mailowo.

 

Nagranie z webinaru: 

 

Poniżej zamieszczamy listę pytań zadanych podczas webinaru. Wskazujemy także odpowiedzi, które zostały udzielone podczas webinaru:

numer pytania Treść pytania Odpowiedź podczas webinaru
1 Błąd w cenie towaru – początek historii TAK
2 Błąd w cenie towaru, to nie wyrok TAK
3 Błąd w cenie towaru, a orzecznictwo TAK
4 Błąd w cenie towaru i co dalej? TAK
5 Błąd w cenie towaru – wzór pisma TAK
6 Błąd w cenie towaru, a status kupującego TAK
7 Błąd w cenie towaru – czego nie warto robić TAK
8 Webinar dotyczy sklepu internetowego. Ale co w przypadku gdy w sklepie stacjonarnym nastąpiła pomyłka w cenie na półce, i to rażąca pomyłka np. 17 zł zamiast 217 zł. Czy można jakoś wybrnąć w tej sytuacji czy musowo sprzedać po cenie niższej? TAK
9 W opisie produktu na stronie internetowej był błąd, było napisane, że baterie są w komplecie z produktem (a nie są). Klient otrzymał produkt bez baterii i żąda dosłania baterii. Czy ma rację? Czy można odmówić tłumacząc się błędem w opisie? TAK
10 Czy zaniżona/nieprawidłowa/omyłkowa cena produktu wystawiona na np. aukcji czy też wpisana omyłkowo w umowę sprzedaży usług/produktu będzie wiążąca dla sprzedawcy? Co zrobić, jeśli klient będzie upierał się przy zaniżonej/omyłkowo wpisanej cenie w umowie? TAK
11 Jak duża musi być różnica w kwocie między błędną cenówką a właściwą/aktualną ceną produktu żeby odmówić klientowi sprzedaży w cenie cenie na którą się powołuje? Czy oferta handlowa przesłana klientowi jest w 100% wiążąca? Handlowiec pomylił się podczas kalkulacji i cena wskazana jest zbyt niska ( ze stratą dla pracodawcy ). Handlowiec chce odstąpić od sprzedaży. TAK
12 Cenówka wskazuje na inną cenę niż ta wybita na paragonie – czy muszę zwrócić Klientowi różnicę, której się domaga, nawet jeśli dla mnie będzie to cena poniżej zakupu? TAK
13 Chcielibyśmy odświeżyć wiedze na temat tego, jak postępować w przypadku błędu w opisie lub w cenie produktu. TAK
14 Wysłana została mailowo do klienta oferta, ale zawierała błędną cenę. Jak wycofać się z zaproponowanej niekorzystnej ceny? Czy rażąco niska cena jest podstawą do anulowania oferty wysłanej do klienta? TAK
15 Co zrobić, jeśli cena produktu się zmieniła w hurtowni, my nie zdążyliśmy jej zmienić na sklepie i klient kupił przedmiot, który dla nas jest całkowicie nie rentowny? TAK
16 Czy jako sprzedawcy mamy prawo odstąpić od umowy sprzedaży, gdy po złożonym zamówieniu, orientujemy się, że opis jest błędny, a wartość przedmiotu znacznie wyższa niż prezentowana? Najczęściej: cena z tańszego produktu, parametry z droższego. TAK
17 Co zrobić w przypadku technicznego błędu co do ceny na stronie sklepu? TAK
18 Klient zgłasza reklamacje ale nie odsyła towaru. Co robić? TAK
19 Czy potrzeba zgody KNF, aby przesłać sprzedawcom MAREKTPLACE pieniądze otrzymane wcześniej na procesor płatniczy połączony z systemem marketplace? TAK
20 Gdy kupujący był przedsiębiorcą nie konsumentem oraz nowym konsumentem to możemy odmówić mu sprzedaży? TAK
21 Czy jeśli przez błąd systemu nie zostanie naliczony koszt dostawy lub zostanie on błędnie naliczony- czy możemy od klienta zażądać dopłaty? Czy klientowi, który nie będzie chciał uiścić dopłaty możemy odmówić sprzedaży po błędnej cenie? TAK
22 Jak jest z Allegro? Allegro chyba chroni kupującego swoim regulaminem wtedy sprzedawca może powołać się na KC czy musi na swój regulamin Allegro? TAK
23 Kiedy klient wyzbywa się towaru? Czy sklep może zutylizować nie odebrany przez Klienta odrzucony towar do zwrotu? (np. po pół roku lub dwóch od zdarzenia) TAK
24 Rozwijając powyższe pytanie, klient do serwisu przyniósł laptop- wycena naprawy na 600 zł, koszt ekspertyzy 150 zł- klient stwierdza, że mu się nie opłaca i nie odbiera towaru przez 3 lata. Co zrobić z jego starym, popsutym laptopem? TAK
25 Czyli mejl to nie pismo? Musi być papier? Jak udowodnić, że papier został wysłany? Poczta i potwierdzenie odbioru? Co, jeśli pismo nie zostanie odebrane? TAK
27 Co jeżeli zorientowaliśmy się o błędzie już po zrealizowaniu zamówienia i odebraniu go przez Kupującego? Czy wtedy możemy ubiegać się o zwrot towaru lub dopłatę różnicy w cenie? TAK
28 Jak wysłać pismo, jeśli klient nie udostępnia adresu do korespondencji? TAK
29 Jeśli chodzi o baterie za 6 zł czy nawet 50 zł, a produkt warty około 100 czy 500 zł to nie ma o czym mówić, ale jeśli chodzi o baterię za tysiąc złotych lub więcej do produktu wartego też w tysiącach to już inna sprawa prawda? TAK
30 Co w sytuacji gdy cena towaru w sklepie z powodu błędu wynosiła 0 zł i system dopuścił do zakupu? Czy w takiej sytuacji również trzeba uzasadnić, że klient wiedział o błędzie? Czy w ogóle nie dochodzi do umowy sprzedaży? TAK
31 Jeśli wysyłamy towar bezpośrednio od producenta i po zakupie klienta w naszym sklepie producent tą cenę zmienił- czy możemy odstąpić od sprzedaży po tańszej cenie? TAK
32 Czy opakowanie produktu (klient kupił produkt na prezent) podlega reklamacji? Uszkodziło się ono w transporcie, jednak sam produkt się nie uszkodził? TAK
33 Jak najlepiej wybrnąć z sytuacji, gdy okazało się, że sprzedaliśmy produkt, którego fizyczne nie mamy, a też przestał być produkowany przez producenta? Proponujemy inny produkt, ale jeśli klient uprze się, że oczekuje konkretnie tego produktu to mamy jeszcze jakieś możliwości, aby uniknąć pójścia na wojnę z klientem? TAK
34 Minimalna ilość zamówienia: Klient kupił 2 szt. towaru, jednak minimalna ilość zamówienia u Producenta to 50 szt. Nie ma fizycznej możliwości sprzedać tyle sztuk towaru w cyklu jego życia, Czy są jakieś punkty, na bazie których mogę anulować zamówienie Klienta? TAK
35 Klient złożył reklamację, przyjęliśmy ją, chcemy wymienić na nowy lub zwrócić zapłatę. Chcemy odebrać ten produkt na własny koszt- czy klient ma prawo odmóić spakowania? TAK
36 Jeśli kupujący zgłasza zwrot i odsyła towar, który ulega uszkodzeniu w trakcie transportu. Na kogo spada odpowiedzialność za zawartość paczki i czy mam obowiązek przyjąć towar? TAK

 

5.00 avg. rating (98% score) - 4 votes

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter prawny dla Sprzedawców i otrzymaj poradnik

Przygotuj się do zmian przepisów od 2023 - ponad 35 stron treści od doświadczonych prawników dla Ciebie!

SUKCES - zapisałeś się!