“Mamy przyjemność współpracować z serwisem Prokonsumencki.pl od 2011 roku. Prawnicy pomogli nam opracować profesjonalny i zabezpieczający nasze interesy regulamin, dzięki czemu możemy skupić się na rozwijaniu naszego sklepu. Z kolei dzięki nieustającej opiece prawnej mamy pewność, że otrzymamy wsparcie w każdej, nawet najtrudniejszej sprawie. Możemy polecić prawników serwisu Prokonsumencki.pl jako rzetelnych i profesjonalnych wykonawców w każdej zleconej im pracy.”

Paweł Zwirecki

Pełnomocnik Zarządu ds. rozwoju, sklep eobuwie.pl

eobuwie.pl

Cennik regulaminów jest indywidualnie dopasowany pod asortyment Sprzedawcy. Poniżej możesz zapoznać się z naszym kompleksowym pakietem prawnym dla Sprzedawców Internetowych – sprzedawca otrzymuje wszystko, czego potrzebuje do prowadzenia sprzedaży:

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO - dokument przygotowany indywidualnie przez prawnika

Dopasowany przez prawnika dokument zarówno do sprzedaży konsumentom (B2C), jak i przedsiębiorcom (B2B). Przy tworzeniu regulaminu kładziemy szczególny nacisk na zabezpieczenie interesów Sprzedawcy, dlatego w regulaminie znajdzie Pan dedykowany punkt regulujący warunki sprzedaży przedsiębiorcom (B2B). To tutaj będzie mógł Pan np. ustalić warunki przedpłaty za zamówienie, możliwość odstąpienia Sprzedawcy od umowy, czy też wprowadzić ograniczenia albo wyłączenie rękojmi za wady towaru. Nasze regulaminy spełniają wymogi dostawców płatności (np. PayU, Dotpay).

POLITYKA PRYWATNOŚCI WRAZ Z POLITYKĄ COOKIES - dokument przygotowany indywidualnie przez prawnika

Dokument określający zasady przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem witryny oraz prawa osób, których te dane dotyczą. Polityka prywatności jest przygotowana i dostosowana do potrzeb Pana sklepu zgodnie z wymogami RODO.

MONITORING REGULAMINU POD KĄTEM KLAUZUL I ZMIAN W PRAWIE

Przez rok od zakupu pakietu nasz dział prawny będzie monitorował Pana regulamin pod kątem wystąpienia klauzul niedozwolonych, wpisanych w rejestrze UOKiK oraz pod kątem zmian w prawie dotyczących regulaminu sklepu internetowego. W razie potrzeby, zostanie Pan poinformowany o wszelkich wymaganych zmianach.

AUDYT PROCESU ZAKUPOWEGO - audyt przeprowadzany indywidualnie przez prawnika

Prawnik złoży w Twoim sklepie testowe zamówienie i sprawdzi maile sprzedażowe otrzymywane przez klienta po złożeniu zamówienia oraz treść strony po złożeniu zamówienia pod kątem zgodności z regulaminem wraz z uwagami do wdrożenia.

12 PORAD PRAWNYCH - porady udzielane indywidualnie przez prawnika

W ramach wsparcia prawnego przy zwrotach i reklamacjach otrzymasz pakiet 12 porad prawnych. Nasz prawnik w takim przypadku analizuje wstępnie sporne kwestie z klientami i doradza rozwiązanie wraz ze wskazaniem podstawy prawnej (z wyłączeniem jednak przygotowania pisma). 12 porad można wykorzystać w okresie jednego roku.

ROCZNY CERTYFIKAT "Sklep Prokonsumencki"

Wzbudzi większe zaufanie wśród konsumentów i potwierdzi legalność regulaminu. Certyfikat ten jest wydawany przez serwis Prokonsumencki.pl. Tak wygląda przykładowy certyfikat sklepu: https://prokonsumencki.pl/certyfikat/prokonsumencki.pl/

MATERIAŁY DODATKOWE, w tym ponad 10 wzorów pism przydatnych przy prowadzeniu sklepu

Otrzymasz wskazanie obowiązków informacyjnych na stronie sklepu internetowego zgodnie z nową ustawą o prawach konsumentów (wskazujemy proponowane miejsce i sposób podania informacji) oraz przykładowe treści na stronę sklepu internetowego dotyczące reklamacji towaru na podstawie ustawy (treści te można zamieścić np. w zakładce “Reklamacje” na stronie sklepu, treści dostosowane są do nowych i starych przepisów)

WZORY:

pisma odstąpienia od umowy oraz pisma reklamacyjnego z tytułu niezgodności towaru z umową, wzór pouczenia o odstąpieniu od umowy zgodny z nową ustawą o prawach konsumenta,

podstawowych pism wykorzystywanych przy prowadzeniu sklepu internetowego (m.in. przedsądowe wezwanie do zapłaty w przypadku nieodebrania przesyłki pobraniowej, odpowiedź sprzedawcy na reklamację towaru, oświadczenie sprzedawcy o uchyleniu się od skutków oświadczenia woli złożonego pod wpływem błędu – pomyłka w cenie)

DODATKOWO W RAMACH PAKIETU (wartość poniższych wzorów to ponad 800 zł netto!)

WZÓR DOKUMENTACJI RODO DLA SPRZEDAWCY INTERNETOWEGO

Pakiet wzorów dokumentacji ochrony danych osobowych dla sprzedawcy internetowego pozwalający na wdrożenie w firmie zasad wymaganych przez RODO. Należy pamiętać o tym, że dokumenty muszą odpowiadać stanowi faktycznemu w firmie. Ponieważ ochrona danych osobowych dotyczy całej firmy, a nie tylko segmentu ecommerce wzory będą odpowiednie dla firm, które łącznie: (1) prowadzą sprzedaż w sklepie internetowym, jako główną działalność; (2) zatrudniają maksymalnie 8 pracowników; (3) mają siedzibę na terytorium Polski i nie przetwarzają danych poza EOG oraz danych wrażliwych; (4) korzystają z usług zewnętrznych, sprawdzonych i zapewniających należyty poziom bezpieczeństwa hostingodawców (bez serwerów wewnętrznych).

WZÓR REGULAMINU SPRZEDAŻY NA ALLEGRO

Prowadząc sprzedaż na Allegro.pl powinieneś spełnić szereg obowiązków informacyjnych wobec konsumentów. Wygląda to mniej więcej tak, jak w przypadku standardowego sklepu internetowego (dane sprzedawcy, prawo odstąpienia, sposoby płatności itp.). Należy mieć tutaj jednak na uwadze regulamin samego Allegro.pl, który częściowo reguluje np. moment zawarcia umowy sprzedaży.

WZÓR TABLICY INFORMACYJNEJ DLA SKLEPU STACJONARNEGO

Prowadząc sprzedaż w sklepie stacjonarnym, podobnie jak w sklepie internetowym jesteś zobowiązany do spełnienia określonych obowiązków informacyjnych względem klientów. Najbardziej praktyczną formą (ze względu na brak konieczności fizycznej akceptacji dokumentu) jest tablica informacyjna do sklepu stacjonarnego. Ten dokument, umieszczony w widocznym miejscu sklepu jasno i wyraźnie ustala procedurę reklamacyjną oraz pozwala wypełnić obowiązki informacyjne wynikające zarówno z Ustawy o Prawach Konsumenta jak i z RODO.

Tablica informacyjna sporządzona przez naszych prawników zawiera m.in. informacje o:
– danych identyfikujących sprzedającego,
– sposobie i terminie spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę oraz stosowanej przez przedsiębiorcę procedurze reklamacyjnej,
– przewidzianej przez prawo odpowiedzialności przedsiębiorcy za jakość świadczenia, a także o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji.

WZÓR OGÓLNYCH WARUNKÓW SPRZEDAŻY (OWS)

Przyjmując zamówienia drogą mailową lub telefoniczną należy posiadać ogólne warunki sprzedaży, które dołączać Pan będzie do maila potwierdzającego zawarcie umowy. Ogólne Warunki Sprzedaży – to nic innego jak treści informacyjne, które informują klienta o warunkach korzystania z Pana usługi, czyli w tym przypadku składania formularza zamówień drogą mailową lub telefoniczną. Dodatkowo taki dokument zabezpiecza Pana interesy przy zawarciu umowy z klientem. Powinien Pan posiadać taką dokumentację, ponieważ przy każdej umowie zawartej na odległość obowiązuje posiadanie regulaminu, tak i w tym przypadku zawierając umowę przy zamówieniu poprzez formularz mailowy także należy spełnić obowiązki, które są jasno opisane w Ogólnych Warunkach Sprzedaży.

Jesteś zainteresowany tym pakietem lub masz pytania?

Zadzwoń do nas 61 847 55 18 lub napisz na kontakt@prokonsumencki.pl

Usługi dodatkowe – zamów razem z regulaminem i otrzymaj rabat do 20 %

Sprzedajesz także na Allegro lub prowadzisz sklep stacjonarny? Skorzystaj z naszej z kompleksowej oferty. Kupując kilka usług z każdą kolejną płacisz mniej, nawet do 20 % taniej.

i

Regulamin sprzedaży w serwisie Allegro – 290 zł netto

Niezbędny dokument przydatny, gdy prowadzisz sprzedaż na platformie handlowej Allegro. W tym wypadku również musisz spełnić szereg obowiązków informacyjnych, a przygotowany przez nas regulamin ułatwi Ci to zadanie. Będziesz mógł go wykorzystać także w zakładce “Informacje od sprzedającego” oraz w wiadomości do kupującego po zakończeniu transakcji. Czytaj więcej >

U

Kompleksowy audyt sklepu internetowego – od 350 zł netto

Poza regulaminem sklepu internetowego warto zadbać o całą stronę sklepu. Nierzadko zdarza się, że sprzedawcy posiadają dobrze przygotowany regulamin, a w poszczególnych zakładkach można znaleźć zapisy stanowiące klauzule niedozwolone. Audyt sklepu ma Cię uchronić przed tego typu sytuacjami. Czytaj więcej >

b

Tablica informacyjna dla sklepu stacjonarnego – 290 zł netto

Ustawa o prawach konsumenta wbrew powszechnej opinii nie dotyczy tylko sklepów internetowych. Obowiązki informacyjne w niej zawarte dotyczą także sklepów stacjonarnych. Braki informacyjne mogą być tutaj łatwo wytknięcie w trakcie najbliższej kontroli UOKiK lub Inspekcji Handlowej. Warto się przed tym zabezpieczyć. Czytaj więcej >

Masz pytania? Potrzebujesz innej usługi?

Zadzwoń do nas!

61 847 55 18

Najczęściej zadawane pytania o cennik regulaminów
Czy opłata za regulamin jest jednorazowa?
Tak, przygotowany i zatwierdzony przez naszych prawników regulamin staje się Twoją własnością i nie ma ograniczeń czasowych w korzystaniu z niego w Twoim sklepie internetowym. Podane opłaty są opłatami jednorazowymi. Jak pewnie jednak zauważyłeś w pakiecie z regulaminem otrzymujesz także opiekę prawną dodatkowe czasowe usługi, takie jak roczny monitoring pod kątem klauzul niedozwolonych, roczne wsparcie przy reklamacjach i zwrotach oraz roczny certyfikat Sklep Prokonsumencki. Ich celem jest dbanie o poprawność regulaminu z uwagi między innymi na nowe klauzule niedozwolone. Te usługi dodatkowe są ważne jedynie przez rok i w ich przypadku masz możliwość ich odnowienia o kolejny rok wraz z dodatkową weryfikacją regulaminu pod kątem jego aktualności i poprawności. Oczywiście po roku sam decydujesz, czy chcesz odnowić te usługi na kolejny rok. Koszt odnowienia na kolejny rok to w przypadku wzoru regulaminu 100 zł, a w przypadku regulaminu dopasowanego 350 zł (ceny netto). Więcej znajdziesz na: https://prokonsumencki.pl/regulamin-sklepu-internetowego-cennik/
Ile kosztuje przedłużenie opieki prawnej po roku?

Koszt przedłużenia opieki prawnej na kolejne 12 miesięcy to w przypadku wzoru regulaminu 150 zł, a w przypadku regulaminu dopasowanego od 300 do 450 zł (ceny netto). Przedłużenie opieki nie jest obowiązkowe i sam decydujesz, czy chcesz z niego skorzystać. Dla przypomnienia – w ramach opieki prawnej otrzymujesz dodatkowe czasowe usługi, takie jak roczny monitoring regulaminu pod kątem klauzul niedozwolonych, roczne wsparcie przy reklamacjach i zwrotach oraz roczny certyfikat Sklep Prokonsumencki. Ich celem jest dbanie o poprawność regulaminu z uwagi między innymi na nowe klauzule niedozwolone.

Czy podpisujemy umowę na wykonanie regulaminu?
Standardowo umową między nami są opis usługi na niniejszej stronie, nasze ustalenia mailowe dotyczące usługi oraz ogólne warunki świadczenia naszych usług, które otrzymujesz przed zawarciem umowy. Takie rozwiązanie jest najprostsze i pozwala najszybciej rozpocząć pracę. Dokładny opis zamawianej usługi dodatkowo znajdziesz na niniejszej stronie. Oczywiście możemy również podpisać tradycyjną, papierową umowę na wykonanie regulaminu sklepu internetowego. W takim wypadku przesyłamy ją do Ciebie pocztą w dwóch egzemplarzach do podpisu i odesłania jednego z nich. Umowa taka zgodna jest z naszymi wcześniejszymi ustaleniami.
Czy opieka prawna przedłużana jest automatycznie?
Nie. Bez Państwa zgody umowa nie może zostać przedłużona automatycznie. Każdorazowo przed końcem okresu trwania opieki prawnej następuje kontakt ze strony naszego konsultanta, który proponuje możliwość dalszej współpracy. Dopiero po wyrażeniu przez Ciebie zgody kontynuujemy dalszą współpracę.
Wzór regulaminu, czy dopasowany regulamin sklepu - który wybrać?
Dla prawnika odpowiedź jest prosta – lepiej powierzyć przygotowanie regulaminu specjaliście, który daję rękojmia należytego wykonania usługi i zabezpieczenia interesów sprzedawcy. W tym wypadku najlepszym rozwiązaniem jest dopasowany regulamin sklepu wraz z obszernym pakiet usług dodatkowych. W ramach tego rozwiązania otrzymasz nie tylko gotowy regulamin, przygotowany zgodnie ze specyfiką Twojej działalności, ale także cały szereg dodatkowych usług, takich jak monitoring, wsparcie prawne, audyt procesu zakupowego, czy też politykę prywatności na stronę Twojego sklepu. Wzór regulaminu przeznaczony jest dla osób szukających rozwiązania tańszego, ale jednocześnie bezpiecznego i sprawdzonego. W uzupełnieniu regulaminu pomaga przygotowany przez nas system komentarzy i poradnik, więc nie powinno to stanowić większego problemu dla sprzedawcy zorientowanego ogólnie w prawie konsumenckim. Podsumowując dopasowany regulamin to kompleksowy pakiet dla każdego sklepu internetowego, który należycie zabezpiecza jego interesy. Natomiast wzór regulaminu to absolutne minimum do prowadzenia sprzedaży w Internecie.
Czy posiadanie tablicy informacyjnej w sklepie stacjonarnym jest obowiązkowe?
Tak. Ustawa o prawach konsumenta dotyczy nie tylko sklepów internetowych, ale także sklepów stacjonarnych. Kary za nieprzestrzeganie obowiązków informacyjnych są tutaj takie same jak w przypadku sprzedaży internetowej. Tablica informacyjna powinna być udostępniona klientom w widocznym miejscu w każdym sklepie stacjonarnym.
Czy potrzebuję regulamin jeśli sprzedaję jedynie poprzez allegro?
Jak najbardziej. Każdy przedsiębiorca ma obowiązek posiadania treści informacyjnych na stronie “O mnie” w serwisie Allegro. Obowiązki informacyjne są tutaj nieco inne, aniżeli w standardowym sklepie internetowym, dlatego nie wystarczy posłużyć się zwykłym regulaminem sklepu, a należy przygotować odrębny, konkretnie pod serwis Allegro. Allegro umożliwia podanie informacji w kilku miejscach, dlatego przygotowane przez nas treści możesz wykorzystać także w zakładce Informacje od sprzedającego, czy też w wiadomości dla Kupującego. Pamiętaj, że nie poinformowanie o prawie odstąpienia oznaca m.in. przyznanie konsumentowi prawa do odstąpienia od umowy w terminie 12 miesięcy.
Czy ponosicie odpowiedzialność za regulamin, a jeżeli tak to jaki jest jej zakres?
Tak, jesteśmy pewni jakości naszych usług, dlatego też za wykonaną przez nas usługę ponosimy wobec Ciebie odpowiedzialność. W przypadku wszystkich usług ponosimy odpowiedzialność, bez względu na jej podstawę prawną, do wysokości zapłaconego lub należnego nam wynagrodzenia za daną usługę. W przypadku usługi regulaminu sklepu internetowego nasza odpowiedzialność zostaje dodatkowo zwiększona do trzykrotności zapłaconego lub należnego nam wynagrodzenia za regulamin sklepu internetowego. Aby Cie dodatkowo uspokoić, możemy Cię zapewnić, że nasi Klienci nie mieli dotychczas żadnych nieprzyjemności i nie ponieśli żadnych negatywnych konsekwencji finansowych z przygotowywanymi przez nas regulaminami. Codziennie dokładamy starań aby taka sytuacja nigdy nie miała miejsca. Nasza odpowiedzialność jest wyraźnie uregulowana w zawieranej między nami umowie. Ponosimy odpowiedzialność za typowe i rzeczywiście poniesione przez Ciebie szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy, z wyłączeniem utraconych korzyści.
Czy zakupiony regulamin będę mógł wykorzystać w innych moich sklepach lub sprzedać innym sprzedawcom?
Kupując u nas regulamin masz prawo korzystać z niego w jednym swoim sklepie internetowym i nie masz prawa jego dalszej odsprzedaży. Jeżeli zamierzasz wykorzystać regulamin w innych swoich sklepach, to poinformuj nas o tym – z pewnością otrzymasz korzystną propozycję zastosowania regulaminu w kolejnym sklepie. Jesteśmy elastyczni i cieszymy się, że się rozwijasz, dlatego zawsze jesteśmy otwarci na poszerzenie współpracy.
Ile trwa przygotowanie regulaminu?
Standardowo dopasowany regulamin przygotowujemy w terminie 5-7 dni roboczych. Ostateczny czas wykonania usługi jest zależny także od Ciebie – w trakcie prac nad regulaminem prosimy zazwyczaj o odniesienie się do naszych uwag, czy komentarzy, a także w razie potrzeby prosimy o dodatkowe informacje. W przypadku zakupu wzoru regulaminu powinieneś go otrzymać w ciągu 1 dnia roboczego od chwili dokonania płatności.
Jak wygląda komunikacja w trakcie prac nad regulaminem?
Zasadniczą formą bieżącej komunikacji na odległość z Tobą jest poczta elektroniczna (e-mail) oraz telefon, za pośrednictwem których będziemy wymieniać informacje i załączniki dotyczące przedmiotu zlecenia. Pamiętaj, że w trakcie prac nad regulaminem odpowiemy na wszystkie Twoje pytania i wątpliwości związane z usługą. Jesteśmy zawsze do Twojej dyspozycji i nie boimy się trudnych pytań. Zapraszamy również do kontaktu osobistego w naszym biurze – w tym wypadku prosimy jednak o wcześniejszy kontakt celem umówienia terminu spotkania.

DLACZEGO NIE WARTO…

Posiadać regulaminu sklepu internetowego z klauzulami niedozwolonymi

 

Pozew o uznanie klauzuli za niedozwoloną

Istnieją organizacje i konsumenci zajmujący się badaniem treści regulaminów internetowych pod kątem uznania ich zapisów za potencjalne klauzule niedozwolone. Wytaczają one masowo powództwa przeciwko przedsiębiorcom przed Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK) o uznanie zapisów regulaminu za klauzule niedozwolone. Jeśli SOKiK przyzna im rację, wówczas sprzedawca obowiązany jest ponieść koszty procesu rzędu 1000-1500 złza jedną sprawę. Zdarzali się rekordziści, którzy otrzymali kilkadziesiąt pozwów za klauzule niedozwolone zawarte w swoim regulaminie sklepu.

Uznanie zapisów regulaminu za naruszenie zbiorowych interesów konsumenta

Jeżeli Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) uzna, że poprzez stosowanie klauzul niedozwolonych dany sprzedawca narusza zbiorowe interesy konsumentów, może na takiego sprzedawcę nałożyć karę finansową w wysokości do 10% przychodu za poprzedni rok obrotowy.

Nieskuteczność zapisów uznanych za klauzule niedozwolone

Zapisy regulaminu niezgodne z prawem nie wiążą kupującego, więc i tak nie przynoszą sprzedawcy żadnej korzyści,a jedynie wiążą się z ryzykiem.

DLACZEGO NIE WARTO…

Mieć braków informacyjnych w regulaminie sklepu internetowego

Brak jasnej informacji o zasadach działania sklepu internetowego

Sklep internetowy,który nie posiada regulaminu nie udziela swoim klientom podstawowych informacji jak z niego korzystać – chociażby poprawnie i skutecznie złożyć zamówienie, utworzyć konto, zapisać na newsletter lub w którym momencie jest zawierana umowa sprzedaży. Dobrze przygotowany regulamin jest mapą drogową korzystającego ze sklepu internetowego.

Odpowiedzialność sprzedawcy za braki w regulaminie

Sprzedawca internetowy – zgodnie z ustawą o prawach konsumenta – zobowiązany jest do udzielenia konsumentowi licznych informacji wymienionych szczegółowo w ustawie, a także pouczenia go o przysługujących mu prawach. Nie udzielenie informacji wiąże się z ryzykiem uznania takiej praktyki za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów zagrożonej karą finansową lub za wykroczenie zagrożone karą grzywny do 5000 zł.

Brak regulacji powoduje zastosowanie regulacji ogólnych

Istnieją kwestie, które można, ale nie trzeba uregulować w regulaminie sklepu internetowego. Przykładem takiej sytuacji są relacje sprzedawcy z klientami będącymi przedsiębiorcami. Jako, że nie są oni chronieni tak mocno jak konsumenci, można poczynić w regulaminie wiele zapisów na korzyść sprzedawcy. Przykładowo, sprzedawca względem przedsiębiorców może ograniczyć bądź wyłączyć swoją odpowiedzialność z tytułu rękojmi. W przypadku braku takiego zapisu, sprzedawca odpowiada w sposób nieograniczony, w zasadzie tak samo jak względem konsumentów.

Wydłużenie terminu na odstąpienie od umowy

Przykładem sytuacji, w której brak stosownego zapisu w regulaminie powoduje poszerzenie odpowiedzialności sprzedawcy jest prawo konsumenta do odstąpienia od umowy.Konsumentowi przysługuje standardowo 14 dniowy termin na odstąpienie od umowy, pod warunkiem, że zostanie prawidłowo pouczony o posiadanym prawie. W przypadku, gdy sprzedawca nie spełni tego obowiązku, czas na odstąpienie od umowy znacznie się wydłuża – nawet do roku.

Konsument nie poniesie kosztów odstąpienie od umowy

Jeżeli sprzedawca dodatkowo nie poinformuje konsumenta o kosztach związanych z odstąpieniem od umowy, to wszystkie te koszty obowiązany będzie ponieść sprzedawca – w tym także koszty odesłania towaru do sprzedawcy.

Konsument nie poniesie odpowiedzialności za nadmierne zużycie produktu

Jeżeli sprzedawca nie poinformuje konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami zawartymi w ustawie o prawach konsumenta, to konsument nie ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

DLACZEGO NIE WARTO…

Kopiować regulaminu sklepu internetowego

 

Naruszenie praw autorskich, bezprawność działania

Kopiując regulamin bez wiedzy i zgody autora, przede wszystkim narusza się jego prawa autorskie do tego utworu.Jest to działanie bezprawne, nieetyczne i co więcej – zagrożone różnymi sankcjami, w tymi finansowymi (m.in. możliwość domagania się odszkodowania) i karnymi. Przykładowo zgodnie z art. 116 ust. 1 prawa autorskiego: “Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

Nieadekwatność skopiowanego regulaminu

Skopiowany regulamin pasujący do sklepu, dla którego został stworzony może zupełnie nie przystawać do funkcjonowania innego sklepu. Opisane w nim funkcjonalności, procedury, metody płatności czy elementy związane ze specyfiką sprzedawanych produktów mogą być w różnych przypadkach zupełnie odmienne. Może to nieść różne ryzyka – związane np. z prawidłowym ustaleniem momentu zawarcia umowy sprzedaży w razie błędu w cenie.

Błędy w skopiowanych regulaminach

Sam fakt opublikowania regulaminu w sklepie internetowym nie oznacza, że jest on zgodny z prawem. Zdarza się, że nawet regulaminy znanych i popularnych sklepów internetowych posiadają liczne błędy. Niektóre duże firmy mogą sobie pozwolić na ponoszenie finansowych konsekwencji swojej lekkomyślności podczas tworzenia regulaminu, jednak nie można powiedzieć tego o każdym przedsiębiorcy. Nierzadko posiadanie ryzykownych zapisów jest wkalkulowane w ryzyko ponoszenia działalności danego przedsiębiorcy.

Kim jesteśmy

Prawnicy serwisu specjalizują się w zagadnieniach prawa konsumenckiego, doradzając i pomagając w prowadzeniu sklepu internetowego zgodnie z prawem. Sprawdzone sklepy mogą liczyć na nadanie certyfikatu „Sklep Prokonsumencki”, który wyróżnia rzetelnych i profesjonalnych sprzedawców internetowych. Specjalizujemy się w obsłudze sklepów internetowych od 2010 roku i pomogliśmy już ponad 5 250 klientom zabezpieczyć swoje interesy pod kątem prawnym.

Co zyskasz współpracując z nami?

Wykwalifikowany zespół prawników

Jesteśmy zespołem wykwalifikowanych prawników specjalizujących się w sporządzaniu regulaminów sklepów i serwisów internetowych. Zajmujemy się również przygotowywaniem umów dla przedsiębiorców z branży e-handlu i IT.

Spokój i bezpieczeństwo

Naszą dewizą jest dbałość o spokój i bezpieczeństwo naszych Klientów tak aby mogli się oni skupić na prowadzeniu swojego biznesu.

Poznanie klienta

Przed rozpoczęciem prac zawsze staramy się dobrze poznać potrzeby naszego Klienta, a w razie potrzeby doradzamy konieczność wprowadzenia zmian lub modyfikacji do przyjętego modelu prowadzenia sklepu, czy też serwisu.

Dopasowany regulamin sklepu internetowego 

Zdajemy sobie sprawę jak ważny jest spokój i bezpieczeństwo oraz to żebyś mógł się skupić na tym, co na prawdę ważne – na zwiększeniu swojej sprzedaży. Na bazie naszych doświadczeń stworzyliśmy regulamin wraz z pakietem korzyści, który pozwoli spełnić powyższe wymagania. Nie znajdziesz u nas, tak jak u konkurencji, kilkunastu wariantów tego samego regulaminu. Podchodzimy do tematu regulaminu kompleksowo i chcemy abyś zamawiając u nas regulamin miał poczucie, że oddajesz swój sklep w dobre ręce.

Zobacz co otrzymasz razem z regulaminem:

Dopasowany indywidualnie regulamin

Każdy regulamin jest przygotowywany indywidualnie przez prawnika. Prawnik sprawdza stronę sklepu, zakłada testowe konto, składa testowe zamówienie, a następnie na tej podstawie przygotowuje dopasowany regulamin.  W takcie tworzenia regulaminu masz bezpośredni kontakt z prawnikiem, który odpowie na wszelkie Twoje wątpliwości i pytania. Nie boimy się trudnych pytań.

Polityka prywatności i Cookies

Zdajemy sobie sprawę jak ważna jest ochrona danych osobowych. Dlatego też w pakiecie otrzymasz indywidualnie dopasowaną politykę prywatności wraz z dedykowanym zapisem dotyczącym plików Cookies. Jeżeli wyrazisz taką chęc, to otrzymasz od nas również skrypt, który pozwoli Ci w łatwy sposób dodać w sklepie belkę informującą o plikach Cookies.

Monitoring regulaminu

Roczny monitoring regulaminu pod kątem nowych klauzul niedozwolonych z rejestru UOKiK (Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów), który zabezpiecza przed nowymi wpisami uznawanymi za niedozwolone. Pamiętaj, że kara finansowa za posiadanie takiej klauzuli może sięgać nawet do 10 % przychodów za poprzedni rok rozliczeniowy.

Aktualizacja regulaminu

Roczna aktualizacja przygotowanego przez nas regulaminu pod kątem zmian w przepisach – w ustawie o prawach konsumenta oraz w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Są to dwie podstawowe ustawy związane z handlem internetowym regulujące między innymi kwestie prawa odstąpienia od umowy.

Audyt procesu zakupowego

Audyt procesu zakupowego obejmuje złożenie testowego zamówienia oraz sprawdzenie maili sprzedażowych otrzymywanych przez klienta po złożeniu tego zamówienia. W trakcie składania testowego zamówienia sprawdzamy również ścieżkę zamówienia pod kątem zgodności z regulaminem wraz z uwagami do wdrożenia – tutaj powstają częste błędy i nieporozumienia z klientami, dlatego sprawdzamy również ten etap.

Wsparcie prawne przy zwrotach i reklamacjach

Roczne, nieograniczone wsparcie prawne przy zwrotach i reklamacjach. W ramach wsparcia analizujemy wstępnie sporne kwestie z klientami i doradzamy rozwiązanie. Liczba konsultacji jest nieograniczona. Przy bardziej skomplikowanych kwestiach zastrzegamy sobie jednak prawo do przedstawienia wcześniejszej wyceny usługi, w szczególności gdy niezbędne będzie przygotowanie pisma w sprawie.

Certyfikat dbałości o prawa konsumenta

W cenie regulamin otrzymasz nieodpłatnie prawo do posługiwania się certyfikatem dbałości o prawa konsumenta Sklep Prokonsumencki dla swojego sklepu przez okres 1 roku. Warunkiem korzystania z certyfikatu jest zobowiązanie się sprzedawcy do przestrzegania 100 kryteriów Sklepu Prokonsumenckiego. Certyfikat wzbudzi większe zaufanie wśród konsumentów i potwierdzi legalność regulaminu. Certyfikat ten jest wydawany przez serwis Prokonsumencki.pl. Tak wygląda przykładowy certyfikat sklepu: przykładowy certyfikat

Odpowiedzialność za regulamin

Ponosimy odpowiedzialność za przygotowany przez nas regulamin. Przygotowując regulamin dokładamy należytej staranności aby zabezpieczyć Cię przed ryzykiem klauzul niedozwolonych. Jeżeli w związku z wykonaną przez nas usługą poniesiesz szkodę zwracamy Ci nawet trzykrotność naszego wynagrodzenia. Aby Cię uspokoić od razu dodamy, że taka sytuacja jeszcze nam się nie zdarzyła i robimy wszystko aby nigdy nie miała miejsca. Twoje bezpieczeństwo to nasz priorytet.

Dodatkowe objaśnienia i zalecenia

Dodatkowe objaśnienia i zalecenia do regulaminu i polityki prywatności. Razem z regulaminem otrzymasz przystępny komentarz do przygotowanych przez nas dokumentów ułatwiający korzystanie z nich. Pamiętaj, że w razie wątpliwości lub pytań, zawsze jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Poradnik o obowiązkach informacyjnych

Wraz z regulaminem otrzymasz Poradnik – obowiązki informacyjne na stronie sklepu internetowego zgodnie z nową ustawą o prawach konsumenta. W poradniku wskazujemy proponowane miejsce i sposób podania informacji. Nowa ustawa obowiązuje już jakiś czas, ale warto jeszcze raz sprawdzić swój sklep internetowy.

Przydatne wzory pism

Aby ułatwić Ci prowadzenie działalności przygotowaliśmy także pakiet wzorów pism przydatnych w prowadzeniu sklepu internetowego. Znajdziesz tutaj między innymi wzór pisma reklamacyjnego z tytułu rękojmi, wzór formularza odstąpienia od umowy oraz wzór pouczenia o prawie odstąpienia od umowy. Brak poinformowania konsumenta o prawie odstąpienia od umowy może skutkować wydłużeniem terminy na odstąpienie od umowy nawet do 12 miesięcy.

Treści na stronę sklepu internetowego

Przykładowe treści na stronę sklepu internetowego dotyczące reklamacji towaru na podstawie ustawy (treści te można zamieścić np. w zakładce “Reklamacja towaru” na stronie sklepu, treści dostosowane są do nowych i starych przepisów). Dodatkowo otrzymasz także treści dotyczące prawa odstąpienia od umowy – możesz je zamieścić np. w zakładce “Odstąpienie od umowy / zwrot towaru”.

Czym jest certyfikat dbałości o prawa konsumenta “Sklep Prokonsumencki”?

To gwarancja prostych, jasnych i zgodnych z prawami konsumenta reguł postępowania w razie reklamacji, zwrotów czy zawierania umowy sprzedaży w sklepie internetowym.

Wzór regulaminu sklepu internetowego

Wzór regulaminu to podstawowe i najtańsze rozwiązanie dla sklepu internetowego. W ramach pakietu otrzymasz bezpieczny szablon regulaminu oraz polityki prywatności do samodzielnego uzupełnienia. Szablon jest bezpieczny i monitorowany oraz aktualizowany przez naszych prawników.

Zobacz co otrzymasz razem ze wzorem regulaminu:

l

Regulamin do samodzielnego uzupełnienia

Kupując wzór regulaminu otrzymasz od nas opracowany przez naszych prawników szablon regulaminu dla sklepu internetowego do samodzielnego uzupełnienia. Szablon został stworzony dla standardowego sklepu internetowego. Regulamin otrzymasz zarówno w wersji do uzupełnienia, jak i w wersji z praktycznymi komentarzami, które ułatwią Ci jego uzupełnienie. Pamiętaj, że wzór możesz wykorzystać tylko w jednym sklepie internetowym.

Wzór polityki prywatności

W pakiecie otrzymasz również wzór polityki prywatności, które po uzupełnieniu będziesz mógł wykorzystać w swoim sklepie internetowym. W polityce zawarte zostały podstawowe obowiązki informacyjne wymagane ustawą o ochronie danych osobowych.

Poradnik o obowiązkach informacyjnych

Wraz z regulaminem otrzymasz Poradnik – obowiązki informacyjne na stronie sklepu internetowego zgodnie z nową ustawą o prawach konsumenta. W poradniku wskazujemy proponowane miejsce i sposób podania informacji. Nowa ustawa obowiązuje już jakiś czas, ale warto jeszcze raz sprawdzić swój sklep internetowy.

Monitoring regulaminu wzorcowego

Przygotowany przez nas szablon regulaminu objęty jest rocznym monitoringiem pod kątem nowych klauzul niedozwolonych z rejestru UOKiK (Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów), który zabezpiecza przed nowymi wpisami uznawanymi za niedozwolone. Monitoring dotyczy szablonu regulaminu i nie obejmuje wprowadzonych przez Ciebie zmian.

Aktualizacja regulaminu wzorcowego

Roczna aktualizacja regulaminu wzorcowego pod kątem zmian w przepisach – w ustawie o prawach konsumenta oraz w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Są to dwie podstawowe ustawy związane z handlem internetowym regulujące między innymi kwestie prawa odstąpienia od umowy. Aktualizacja obejmuje regulamin wzorcowy i nie obejmuje wprowadzonych przez Ciebie zmian.

Regulamin sklepu + RODO 

Poza kompleksowym i dopasowanym regulaminem interesuje Cię również zadbanie o kwestie związane z RODO? Ten pakiet jest właśnie dla Ciebie. 

Zobacz co otrzymasz razem z regulaminem i dokumentacją RODO:

Dopasowany indywidualnie regulamin

Każdy regulamin jest przygotowywany indywidualnie przez prawnika. Prawnik sprawdza stronę sklepu, zakłada testowe konto, składa testowe zamówienie, a następnie na tej podstawie przygotowuje dopasowany regulamin.  W takcie tworzenia regulaminu masz bezpośredni kontakt z prawnikiem, który odpowie na wszelkie Twoje wątpliwości i pytania. Nie boimy się trudnych pytań.

Polityka prywatności i Cookies

Zdajemy sobie sprawę jak ważna jest ochrona danych osobowych. Dlatego też w pakiecie otrzymasz indywidualnie dopasowaną politykę prywatności wraz z dedykowanym zapisem dotyczącym plików Cookies. Jeżeli wyrazisz taką chęc, to otrzymasz od nas również skrypt, który pozwoli Ci w łatwy sposób dodać w sklepie belkę informującą o plikach Cookies.

Monitoring regulaminu

Roczny monitoring regulaminu pod kątem nowych klauzul niedozwolonych z rejestru UOKiK (Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów), który zabezpiecza przed nowymi wpisami uznawanymi za niedozwolone. Pamiętaj, że kara finansowa za posiadanie takiej klauzuli może sięgać nawet do 10 % przychodów za poprzedni rok rozliczeniowy.

Aktualizacja regulaminu

Roczna aktualizacja przygotowanego przez nas regulaminu pod kątem zmian w przepisach – w ustawie o prawach konsumenta oraz w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Są to dwie podstawowe ustawy związane z handlem internetowym regulujące między innymi kwestie prawa odstąpienia od umowy.

Audyt procesu zakupowego

Audyt procesu zakupowego obejmuje złożenie testowego zamówienia oraz sprawdzenie maili sprzedażowych otrzymywanych przez klienta po złożeniu tego zamówienia. W trakcie składania testowego zamówienia sprawdzamy również ścieżkę zamówienia pod kątem zgodności z regulaminem wraz z uwagami do wdrożenia – tutaj powstają częste błędy i nieporozumienia z klientami, dlatego sprawdzamy również ten etap.

Wsparcie prawne przy zwrotach i reklamacjach

Roczne, nieograniczone wsparcie prawne przy zwrotach i reklamacjach. W ramach wsparcia analizujemy wstępnie sporne kwestie z klientami i doradzamy rozwiązanie. Liczba konsultacji jest nieograniczona. Przy bardziej skomplikowanych kwestiach zastrzegamy sobie jednak prawo do przedstawienia wcześniejszej wyceny usługi, w szczególności gdy niezbędne będzie przygotowanie pisma w sprawie.

Treści na stronę sklepu internetowego

Przykładowe treści na stronę sklepu internetowego dotyczące reklamacji towaru na podstawie ustawy (treści te można zamieścić np. w zakładce “Reklamacja towaru” na stronie sklepu, treści dostosowane są do nowych i starych przepisów). Dodatkowo otrzymasz także treści dotyczące prawa odstąpienia od umowy – możesz je zamieścić np. w zakładce “Odstąpienie od umowy / zwrot towaru”.

Przydatne wzory pism

Aby ułatwić Ci prowadzenie działalności przygotowaliśmy także pakiet wzorów pism przydatnych w prowadzeniu sklepu internetowego. Znajdziesz tutaj między innymi wzór pisma reklamacyjnego z tytułu rękojmi, wzór formularza odstąpienia od umowy oraz wzór pouczenia o prawie odstąpienia od umowy. Brak poinformowania konsumenta o prawie odstąpienia od umowy może skutkować wydłużeniem terminy na odstąpienie od umowy nawet do 12 miesięcy.

Poradnik o obowiązkach informacyjnych

Wraz z regulaminem otrzymasz Poradnik – obowiązki informacyjne na stronie sklepu internetowego zgodnie z nową ustawą o prawach konsumenta. W poradniku wskazujemy proponowane miejsce i sposób podania informacji. Nowa ustawa obowiązuje już jakiś czas, ale warto jeszcze raz sprawdzić swój sklep internetowy.

Pakiet dokumentacji RODO (szablon)

W pakiecie dokumentacji otrzymasz przede wszystkim kompleksowy zestaw wzorów dokumentów, których posiadanie jest niezbędne do prawidłowej rejestracji zbioru danych osobowych w GIODO. Dokumenty należy uzupełnić samodzielnie – w razie gdybyś jednak potrzebował kompleksowej usługi ręcznej, to napisz do nas i przygotujemy indywidualną wycenę. Uzupełnienie dokumentacji nie jest trudne, do tej pory nie mieliśmy sygnałów od sprzedawców aby mieli problemy z jej uzupełnieniem. Dokumentację otrzymasz także w wersji przykładowo uzupełnionej, co znacznie ułatwi Ci pracę. W pakiecie otrzymasz między innymi szablon polityki bezpieczeństwa, szablon instrukcji zarządzania system informatycznym, przykładowo wypełniony wniosek rejestracji zbioru w GIODO w formacie PDF oraz XML, wzór upoważnienia do przetwarzania danych osobowych wraz z klauzulą zachowania poufności, wzór ewidencji upoważnień, wzór powołania na stanowisko Administratora Bezpieczeństwa informacji, wzór umowy powierzenia. Pakiet skierowany jest do standardowych sklepów internetowych. Standardowy sklep internetowy to sklep działający zarówno w modelu SaaS (np. Shoper), jak i jako oprogramowanie własne (dedykowane) działające na serwerze klienta wyposażone w następujące możliwości: możliwość rejestracji użytkowników (konto użytkownika w sklepie), możliwość zakupów bez rejestracji, funkcjonalność newslettera, możliwość zakładania kont pracownikom i zarządzania ich prawami, dostępu (wielu administratorów), integracja z systemami płatności online, integracja z dostawcami usług pocztowych. Pakiet adresowany jest do podmiotów gospodarczych, prowadzących działalność na terenie RP i przetwarzających dane na terenie RP lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W przykładowej dokumentacji uwzględnione zostały standardowe zbiory danych osobowych przetwarzanych w oprogramowaniu jednego sklepu internetowego, a powiązanych z klientami i potencjalnymi klientami. Takimi zbiorami są: „Klienci sklepu”, „Newsletter” oraz „Pracownicy”. Dla powyższych zbiorów przygotowana została przykładowa dokumentacja zgłoszenia do GIODO.

Poradnik dotyczący RODO

Razem z dokumentacją otrzymasz 40-stronnicowy Poradnik – Ochrona danych osobowych w sklepie internetowym. Jest to poradnik przygotowany przez eksperta w zakresie danych osobowych. Lekturę poradnika zalecamy przed przystąpieniem do samodzielnego wypełnienia wzorków. Jest tam sporo przydatnych informacji dot. ochrony danych  osobowych oraz rejestracji zbioru danych w GIODO, które pozwolą Ci w prosty sposób dokonać zgłoszenia. W poradniku zostało omówione także krok po kroku, w jaki sposób należy zarejestrować zbiór w GIODO. Poradnik jest w praktycznym formacie PDF.

Certyfikat dbałości o prawa konsumenta

W cenie regulamin otrzymasz nieodpłatnie prawo do posługiwania się certyfikatem dbałości o prawa konsumenta Sklep Prokonsumencki dla swojego sklepu przez okres 1 roku. Warunkiem korzystania z certyfikatu jest zobowiązanie się sprzedawcy do przestrzegania 100 kryteriów Sklepu Prokonsumenckiego. Certyfikat wzbudzi większe zaufanie wśród konsumentów i potwierdzi legalność regulaminu. Certyfikat ten jest wydawany przez serwis Prokonsumencki.pl. Tak wygląda przykładowy certyfikat sklepu: przykładowy certyfikat

Odpowiedzialność za regulamin

Ponosimy odpowiedzialność za przygotowany przez nas regulamin. Przygotowując regulamin dokładamy należytej staranności aby zabezpieczyć Cię przed ryzykiem klauzul niedozwolonych. Jeżeli w związku z wykonaną przez nas usługą poniesiesz szkodę zwracamy Ci nawet trzykrotność naszego wynagrodzenia. Aby Cię uspokoić od razu dodamy, że taka sytuacja jeszcze nam się nie zdarzyła i robimy wszystko aby nigdy nie miała miejsca. Twoje bezpieczeństwo to nasz priorytet.

Dodatkowe objaśnienia i zalecenia

Dodatkowe objaśnienia i zalecenia do regulaminu i polityki prywatności. Razem z regulaminem otrzymasz przystępny komentarz do przygotowanych przez nas dokumentów ułatwiający korzystanie z nich. Pamiętaj, że w razie wątpliwości lub pytań, zawsze jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Regulamin sprzedaży w serwisie Allegro

Sprzedajesz na Allegro? W takim wypadku także musisz spełnić szereg obowiązków informacyjnych. W przypadku sprzedaży na Allegro masz do spełnienia bardzo podobny zakres obowiązków, jak w przypadku standardowego sklepu internetowego. Tutaj także musisz uważać na klauzule niedozwolone. W przypadku sprzedaży na Allegro należy uwzględnić, że sprzedaż dokonywana jest na platformie handlowej, której właścicielem jest podmiot trzeci w stosunku do Ciebie i kupującego.

Zobacz co otrzymasz razem z regulaminem sprzedaży na Allegro:

Dopasowany indywidualnie regulamin

Każdy regulamin sprzedaży na Allegro jest przygotowywany indywidualnie przez prawnika. W takcie tworzenia regulaminu masz bezpośredni kontakt z prawnikiem, który odpowie na wszelkie Twoje wątpliwości i pytania. W ramach regulaminu zamieszczamy szereg informacji, mających na celu spełnienie wymaganych obowiązków informacyjnych. Tutaj znajdziesz między innymi informacje o procedurze reklamacji, czy skorzystania z prawa odstąpienia od umowy. Przygotowane przez nas treści możesz wykorzystać między innymi na stronie O mnie, w zakładce “Informacja od sprzedającego” oraz w wiadomości dla kupującego przesyłanej po zawarciu umowy. Regulamin przygotowywany jest do sprzedaży rzeczy ruchomych, jeżeli potrzebujesz regulamin w modelu dropshipping, to skontaktuj się z nami bezpośrednio – przygotujemy indywidualną wycenę.

Certyfikat dbałości o prawa konsumenta

W cenie regulaminu otrzymasz nieodpłatnie prawo do posługiwania się certyfikatem dbałości o prawa konsumenta Sklep Prokonsumencki przez okres 1 roku. Warunkiem korzystania z certyfikatu jest zobowiązanie się sprzedawcy do przestrzegania 100 kryteriów Sklepu Prokonsumenckiego. Certyfikat wzbudzi większe zaufanie wśród konsumentów i potwierdzi legalność regulaminu. Certyfikat ten jest wydawany przez serwis Prokonsumencki.pl. Tak wygląda przykładowy certyfikat sklepu: przykładowy certyfikat

Wsparcie prawne przy zwrotach i reklamacjach

Roczne, nieograniczone wsparcie prawne przy zwrotach i reklamacjach związanych ze sprzedażą na Allegro. W ramach wsparcia analizujemy wstępnie sporne kwestie z klientami i doradzamy rozwiązanie. Liczba konsultacji jest nieograniczona. Przy bardziej skomplikowanych kwestiach zastrzegamy sobie jednak prawo do przedstawienia wcześniejszej wyceny usługi, w szczególności gdy niezbędne będzie przygotowanie pisma w sprawie.

Odpowiedzialność za regulamin

Ponosimy odpowiedzialność za przygotowany przez nas regulamin. Przygotowując regulamin dokładamy należytej staranności aby zabezpieczyć Cię przed ryzykiem klauzul niedozwolonych. Jeżeli w związku z wykonaną przez nas usługą poniesiesz szkodę zwracamy Ci nawet trzykrotność naszego wynagrodzenia. Aby Cię uspokoić od razu dodamy, że taka sytuacja jeszcze nam się nie zdarzyła i robimy wszystko aby nigdy nie miała miejsca. Twoje bezpieczeństwo to nasz priorytet.

Monitoring regulaminu

Roczny monitoring regulaminu pod kątem nowych klauzul niedozwolonych z rejestru UOKiK (Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów), który zabezpiecza przed nowymi wpisami uznawanymi za niedozwolone. Pamiętaj, że kara finansowa za posiadanie takiej klauzuli może sięgać nawet do 10 % przychodów za poprzedni rok rozliczeniowy. Monitoring dotyczy otrzymanych od nas wersji końcowych plików, w razie dokonywania samodzielnych zmian prosimy o kontakt.

Aktualizacja regulaminu

Roczna aktualizacja przygotowanego przez nas regulaminu pod kątem zmian w przepisach – w ustawie o prawach konsumenta oraz w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Są to dwie podstawowe ustawy związane z handlem internetowym regulujące między innymi kwestie prawa odstąpienia od umowy.

Przydatne wzory pism

Aby ułatwić Ci prowadzenie działalności przygotowaliśmy także pakiet wzorów pism przydatnych w prowadzeniu handlu internetowego. Znajdziesz tutaj między innymi wzór pisma reklamacyjnego z tytułu rękojmi, wzór formularza odstąpienia od umowy oraz wzór pouczenia o prawie odstąpienia od umowy. Brak poinformowania konsumenta o prawie odstąpienia od umowy może skutkować wydłużeniem terminy na odstąpienie od umowy nawet do 12 miesięcy.

Audyt stron informacyjnych sklepu internetowego

Jako firma, która dba o przestrzeganie praw konsumentów, przeprowadzamy również kompleksowy audyt stron informarcyjnych Twojego sklepu internetowego. Nie tylko weryfikujemy zawartość poszczególnych zakładek informacyjnych w Twoim e-sklepie, ale także zapewniamy ich ewentualną korektę w trosce o bezpieczeństwo oraz legalność prowadzonej przez Ciebie działalności. Dzięki temu zarówno Ty, jak i Twoi Klienci, będziecie mieć pewność, że Twój sklep internetowy jest zgodny ze wszelkimi wymogami, a zakupy w nim będą zgodne z prawem, zaufane i w pełni bezpieczne.

Tablica informacyjna dla sklepu stacjonarnego

Prawo nakłada na sprzedawców szereg obowiązków informacyjnych, które muszą oni spełnić wobec swoich Klientów jeszcze przed dokonaniem zakupu w wybranym przez nich sklepie. Sprzedawcy są zobligowani do umieszczenia takiej tablicy informacyjnej ustawowo. Reguluje ona komplet obowiązków informacyjnych, jakie należy udostępnić konsumentowi jeszcze przed zawarciem umowy sprzedaży w lokalu. Jako serwis, który dba o prawa konsumentów z należytą uwagą, możemy przygotować dla Ciebie taką tablicę informacyjną.

Masz pytania? Potrzebujesz innej usługi?

Zadzwoń do nas!

61 847 55 18

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter prawny dla Sprzedawców i otrzymaj poradnik

Przygotuj się do zmian przepisów od 2023 - ponad 35 stron treści od doświadczonych prawników dla Ciebie!

SUKCES - zapisałeś się!