Webinar Q&A z prawnikiem już za nami, odbył się 10 czerwca 2021 r. Kluczowym problemem poruszonym podczas tego webinaru, to odpowiedź na pytanie - Kto ponosi koszty reklamacji towaru i czy zasadność reklamacji ma tutaj znaczenie? Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i aktywność -...
Blog prawników Prokonsumencki.pl
Cel: bezpieczna zabawa, czyli sprzedaż zabawek i wymogi prawne
Wymogi stawiane przez Unię Europejską w stosunku do importowanych produktów mogą spędzać sen z powiek niejednego przedsiębiorcy. Jednymi z produktów, których zgodność z wymogami jest stosunkowo często poddawana kontroli odpowiednich organów, są zabawki pochodzące z importu. Sprzedaż zabawek jest...
Dostarczenie treści cyfrowych – obliczanie kwoty zwrotu – omawiamy wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 8.10.2020 r. (C-641/19)
Dostarczenie treści cyfrowych- w niniejszym artykule postaram się omówić kwestię, wynikającą z orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, który jest istotny z punktu widzenia zarówno konsumenta, jak i przedsiębiorcy. Dotyczy on w głównej mierze prawa do odstąpienia od umowy...
Odpowiedzialność Youtube za treści bezprawne – na podstawie orzeczenia Sądu Apelacyjnego w Warszawie z dnia 13 października 2017 r. Sygn. akt I ACa 1208/16
Ze względu na dynamiczny rozwój serwisu internetowego YouTube w niniejszym artykule udzielimy odpowiedzi na pytania, czy YouTube może ponieść odpowiedzialność za publikowanie obraźliwych materiałów filmowych? Jeżeli tak, to kiedy? Co należy rozumieć pod pojęciem „treści bezprawne”? Jaka jest...
Webinar Q&A z prawnikiem | W jaki sposób Sprzedawca może zabezpieczyć się przed odstąpieniem przez konsumenta od umowy o świadczenie usługi zawartej przez internet?
Zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 11 maja 2021 r. Kluczowym problemem poruszonym podczas tego webinaru, to odpowiedź na pytanie - W jaki sposób Sprzedawca może zabezpieczyć się przed odstąpieniem przez konsumenta od umowy o świadczenie usługi zawartej przez...
Dobra umowa z influencerem , na co uważać, co musi zawierać
We współczesnym świecie, gdy życie stopniowo przenosi się do sieci, coraz większego znaczenia nabierają umowy zawierane z osobami aktywnie uczestniczącymi w przestrzeni wirtualnej. Tym samym chcąc liczyć się na rynku koniecznym będzie nawiązanie współpracy z blogerami, vlogerami, influencerami,...
Regulamin serwisu randkowego + polityka prywatności
Regulamin serwisu randkowego i polityka prywatności Każdy serwis internetowy ma swoją określoną charakterystykę. Wynika z tego, że zawsze, zakładając nowy serwis, należy wziąć pod uwagę, czy jego tematyka nie będzie pociągała za sobą szczególnych wymogów prawnych. Właściciele serwisów randkowych,...
Czy kurier może dokonać weryfikacji wymiarów paczki tylko w obecności nadawcy? O roli artykułu 48 Prawa przewozowego w kontekście dopłat za przekroczenie wymiarów.
Czy kurier może dokonać weryfikacji wymiarów paczki tylko w obecności nadawcy? Z punktu widzenia przedsiębiorców, którzy prowadzą sprzedaż wysyłkową, istotną rolę w tej sprawie odegrało postanowienie Sądu Najwyższego - Izba Cywilna z dnia 16 stycznia 2020 r. I CSK 618/19. Stąd też potrzeba...
MailChimp a RODO – omawiamy decyzję bawarskiego urzędu ochrony danych w sprawie MailChimp
Konieczność zapewnienia pełnej ochrony danych podczas ich przekazywania stanowi jeden z obowiązków nakładanych przez RODO na podmioty przetwarzające te dane i przekazujące je do państw trzecich. Określenie jednak, czy w danym przypadku zapewniono ich pełną ochronę może w praktyce okazać się...
Webinar Q&A z prawnikiem | Czy sprzedawca powinien się obawiać pisma od rzecznika praw konsumentów i 36 innych pytań i odpowiedzi
Zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 9 kwietnia 2021 r. Kluczowym problemem poruszonym podczas tego webinaru, to odpowiedź na pytanie - czy sprzedawca powinien się obawiać pisma od rzecznika praw konsumentów, czy musi na nie odpowiadać i na co zwracać uwagę przy...
Zmiany w prawie 2022 | 3 z 3 | Dostarczanie treści lub usług cyfrowych zyskuje własną umowę – ważne zmiany dla Sprzedawców Internetowych w 2022
Ważna aktualizacja z 24. maja 2022 r.! Zmiany dotyczące reklamacji i treści cyfrowych, które pierwotnie miały wejść w życie 1. stycznia 2022 r., a następnie 28. maja 2022 r. wejdą w życie jeszcze później - z najnowszego projektu ustawy wynika, że zmiany wejdą w życie w terminie 14 dni od...
Zmiany w prawie 2022 | 2 z 3 | Rękojmia i gwarancja – jakie zmiany czekają Sprzedawców Internetowych w 2022
Ważna aktualizacja z 24. maja 2022 r.! Zmiany dotyczące reklamacji i treści cyfrowych, które pierwotnie miały wejść w życie 1. stycznia 2022 r., a następnie 28. maja 2022 r. wejdą w życie jeszcze później - z najnowszego projektu ustawy wynika, że zmiany wejdą w życie w terminie 14 dni od...
Zmiany w prawie 2022 | 1 z 3 | Reklamacja po nowemu i sprzedaż treści lub usług cyfrowych – kolejne duże zmiany w przepisach i w regulaminie sklepu internetowego, które czekają Sprzedawców Internetowych w 2022 r.
Ważna aktualizacja z 24. maja 2022 r.! Zmiany dotyczące reklamacji i treści cyfrowych, które pierwotnie miały wejść w życie 1. stycznia 2022 r., a następnie 28. maja 2022 r. wejdą w życie jeszcze później - z najnowszego projektu ustawy wynika, że zmiany wejdą w życie w terminie 14 dni od...
Czy mimo braku informacji o wyjątkach od prawa odstąpienia od umowy Sprzedawca może z nich skorzystać i odmówić zwrotu?
W ostatnim czasie jeden ze Sprzedawców zadał nam ciekawe pytanie dotyczące możliwości odstąpienia od umowy zawartej na odległość (np. w sklepie internetowym). Pytanie brzmiało - czy wyjątki od prawa odstąpienia od umowy mogą mieć zastosowanie mimo, że przedsiębiorca w ogóle nie poinformuje...
Nowe etykiety energetyczne i prawo do naprawy – jakie zmiany muszą wprowadzić przedsiębiorcy?
Kolejny krok Unii Europejskiej sprzyjający środowisku – jakie skutki dla sprzedawców i innych przedsiębiorców poza korzyściami dla środowiska rodzą akty unijne wchodzące w życie 1 marca 2021 roku? Ostatnie lata prac Unii Europejskiej przyniosły wiele rozmów na temat potrzeby ochrony środowiska...
Porozumienie cenowe jest zakazane zawsze, niezależnie od wielkości udziału w rynku – decyzja Prezesa UOKIK w sprawie Spokey sp. z o.o.
Porozumienie cenowe – wpływ udziału w rynku na stwierdzenie naruszenia W sprawie Spokey sp. z o.o. Prezes UOKiK wydał decyzję stwierdzającą, że uzgadnianie minimalnych cen odsprzedaży sprzętu sportowego, czego dokonywała spółka zawierając porozumienia z krajowymi dystrybutorami tego...
Co musi zawierać regulamin sklepu internetowego
Regulamin sklepu internetowego nie może być tworzony w sposób dowolny. Z naszego artykułu dowiesz się, co musi zawierać prawidłowy regulamin. Wskażemy istotne zmiany prawne, które niekiedy każą traktować przedsiębiorców jako konsumentów, a także poruszymy kwestie RODO. Regulamin sklepu...
Webinar Q&A z prawnikiem | Czy sprzedawca może się wstrzymać z odpowiedzią na reklamację do czasu odesłania towaru przez klienta i 51 innych pytań
Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który miał miejsce 2 marca 2021 r. Główny problem prawny poruszony podczas tego webinaru, to odpowiedź na pytanie - czy sprzedawca może się wstrzymać z odpowiedzią na reklamację do czasu odesłania towaru przez klienta? Bardzo...
Regulamin i polityka prywatności dla internetowych wyszukiwarek i porównywarek
Z pewnością każdy z nas poszukując w Internecie różnego rodzaju firm, usług czy produktów korzystał niejednokrotnie ze stron, które omówimy w dzisiejszym wpisie. Mowa bowiem o wyszukiwarkach i porównywarkach, które ze względu na szybkość wyszukiwania informacji oraz nieskomplikowaną strukturę,...
Regulamin sklepu internetowego 2021 – pigułka prawna dla Sprzedawców o zmianach w prawie
Czy regulamin sklepu internetowego w 2021 r. różni się od regulaminu sklepu internetowego z roku 2020? Tak i to zdecydowanie - od stycznia 2021 r. pojawia się bowiem nowy rodzaj klienta w sklepie internetowym - Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta (PPK). Poniżej dowiesz się jak powinien wyglądać...