W ostatnim czasie powstaje wiele nowych sklepów internetowych, a istniejące notują wzrosty sprzedaży. Być może zastanawiasz się więc nad założeniem swojego sklepu internetowego albo poszerzeniem oferty swojego sklepu stacjonarnego poprzez stworzenie jego internetowego odpowiednika. Jedną z...
Blog prawników Prokonsumencki.pl
Sprzedaż masek dobie epidemii koronawirusa, zakaz na Allegro i Olx
Aktualizacja - 10 kwietnia 2020 r. - odwołanie zakazu sprzedaży na Allegro niektórych produktów higienicznych i wyrobów medycznych - przeczytaj na końcu artykułu Sprzedaż maseczek- Bez wątpienia maska jest symbolem obecnej pandemii wirusa SARS-CoV-2. Z dnia na dzień stała się ona produktem...
Prowadzenie sklepu podczas pandemii. O czym należy pamiętać?
Prowadzenie sklepu podczas koronawirusa-Chcemy w miarę naszych możliwości wesprzeć Sprzedawców w tym trudnym dla wszystkich czasie i pomóc zminimalizować negatywne skutki pandemii koronawirusa dla ich biznesu. Rozsądne i odpowiedzialne podejście do tej sytuacji pozwoli wszystkim zaoszczędzić...
Regulamin 2020 w sklepie internetowym i inne zmiany dla Sprzedawców.
Regulamin sklepu internetowego 2020 - jak powinien wygląda aby pomóc w sprzedaży? W tym wpisie omawiamy najważniejsze zmiany prawne jakie czekają na Sprzedawców Stacjonarnych i Internetowych w 2020 r. Skupiamy się przede wszystkim na zmianach, które dotkną w roku 2020 regulamin sklepu...
Zmiana w prawie ecommerce 2021 – ochrona konsumencka na jednoosobowe firmy
Zmiana w prawie- Koniecznie zapoznaj się z aktualizacją zamieszczoną na końcu artykułu - tzw. tarcza antykryzysowa przesunęła wejście omawianych zmian na 1 stycznia 2021 roku! Stało się! Ustawa o przyjemnie brzmiącym tytule (o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia obciążeń regulacyjnych)...
#5 Odpowiedzialność sprzedawcy ograniczona w stosunku do klientów biznesowych
W dzisiejszym artykule przedstawimy zalety kolejnego zapisu w przygotowywanym przez naszych prawników regulaminie sklepu internetowego. Pozwala on na zabezpieczenie interesów sprzedawcy w relacjach z przedsiębiorcami (B2B). Tym razem pokażemy, jak w skuteczny sposób można ograniczyć...
#4 Natychmiastowe wypowiedzenie umowy o świadczenie usługi elektronicznej.
Wypowiedzenie umowy- Najczęściej, analizując różnego rodzaju porady prawne, opracowania, czy artykuły można zauważyć, iż przedmiotem zapytań klientów są kwestie, problemy i rozważania odnoszące się do relacji między sprzedawcą, a konsumentem (B2C). Nie należy jednak zapominać o relacji B2B w...
#3 Odpowiedzialność sprzedawcy za uszkodzenie przesyłki przy transporcie.
Uszkodzenie przesyłki-Dobrze napisany regulamin sklepu internetowego jest ważny dla każdego sprzedawcy internetowego. Jednak, mimo że najczęściej postrzega się ten dokument w kontekście relacji z konsumentami, regulamin może być również przydatny przy sprzedaży podmiotom niebędącym konsumentami....
# 2 Prawo odstąpienia od umowy przysługujące Sprzedawcy.
Prawo odstąpienia od umowy- nie ulega wątpliwości, że rzetelnie i profesjonalnie przygotowany regulamin sklepu internetowego jest niezwykle istotny zarówno dla sprzedawcy jak i klienta. Najczęściej można zauważyć, że w opracowaniach czy pytaniach pojawiają się różnego rodzaju kwestie, problemy i...
#1 Wyłączenie rękojmi w sprzedaży między przedsiębiorcami
W regulaminie sklepu internetowego wiele postanowień wynika wprost z przepisów obowiązującego prawa – i na to mamy niewielki wpływ. Sprzedawcy często chętnie uregulowaliby niektóre kwestie inaczej, tak aby lepiej zabezpieczyć własne interesy, jednak ta część zapisów, która dotyczy konsumentów,...