Regulamin sklepu internetowego nie może być tworzony w sposób dowolny. Z naszego artykułu dowiesz się, co musi zawierać prawidłowy regulamin. Wskażemy istotne zmiany prawne, które niekiedy każą traktować przedsiębiorców jako konsumentów, a także poruszymy kwestie RODO. Regulamin sklepu...
Blog prawników Prokonsumencki.pl
Webinar Q&A z prawnikiem | Czy sprzedawca może się wstrzymać z odpowiedzią na reklamację do czasu odesłania towaru przez klienta i 51 innych pytań
Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który miał miejsce 2 marca 2021 r. Główny problem prawny poruszony podczas tego webinaru, to odpowiedź na pytanie - czy sprzedawca może się wstrzymać z odpowiedzią na reklamację do czasu odesłania towaru przez klienta? Bardzo...
Regulamin i polityka prywatności dla internetowych wyszukiwarek i porównywarek
Z pewnością każdy z nas poszukując w Internecie różnego rodzaju firm, usług czy produktów korzystał niejednokrotnie ze stron, które omówimy w dzisiejszym wpisie. Mowa bowiem o wyszukiwarkach i porównywarkach, które ze względu na szybkość wyszukiwania informacji oraz nieskomplikowaną strukturę,...
Regulamin sklepu internetowego 2021 – pigułka prawna dla Sprzedawców o zmianach w prawie
Czy regulamin sklepu internetowego w 2021 r. różni się od regulaminu sklepu internetowego z roku 2020? Tak i to zdecydowanie - od stycznia 2021 r. pojawia się bowiem nowy rodzaj klienta w sklepie internetowym - Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta (PPK). Poniżej dowiesz się jak powinien wyglądać...
Regulamin i polityka prywatności dla serwisu ogłoszeniowego
Dużą popularnością cieszą się wszelkiej maści serwisy internetowe o charakterze ogłoszeniowym. Zazwyczaj są to miejsca, gdzie użytkownicy z jednej strony zamieszczają np. oferty sprzedaży konkretnych przedmiotów albo świadczenia usług, a pozostali oferty ich kupna. Serwis taki może jednak być...
Odstąpienie od umowy- czy konsument może przetestować zakupiony motorower ?
Odstąpienie od umowy- jak daleko rozciąga się zakres znaczeniowy pojęcia „korzystania z rzeczy w sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy”? Czy zamówienie towaru w sklepie, ale zapłacenie za niego przy jego dostarczeniu przez sprzedawcę do domu klienta sprawia, że...
BDO i obowiązek złożenia rocznego sprawozdania
BDO funkcjonuje od dnia 24 stycznia 2018 r. Wraz z postępem lat i nadejściem licznych wymogów unijnych i krajowych w zakresie ograniczania zanieczyszczeń środowiska, pojawiają się liczne, dodatkowe obowiązki dla podmiotów, które choć częściowo uczestniczą w procesie wprowadzania szkodliwych dla...
Rozpatrzenie reklamacji: Czy brak odesłania towaru przez klienta wstrzymuje termin ?
Rozpatrzenie reklamacji Zgodnie z art. 556 kodeksu cywilnego: „Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).” Odpowiedzialność ta jest niezależna od tego, czy na dany produkt sprzedawca albo producent udzieli gwarancję....
Sprzedajesz do innych Państw UE? Sprawdź, co z odrębnym regulaminem
Sprzedaż do państw UE Temat sprzedaży do innych państw członkowskich UE zyskuje na popularności - polskie sklepy internetowe co raz częściej kierują sprzedaż także do innych państw UE. W tej sytuacji istotne jest pytanie, czy konieczne jest tworzenie i stosowanie odrębnych regulaminów, właściwych...
Zwrot towaru: Kiedy jest brak możliwości ze względów zdrowotnych lub higienicznych?
Zwrot towaru Temat zwrotu produktów, których zwrot budzi obawy ze względów zdrowotnych i higienicznych co jakiś czas powtarza się wśród pytań kierowanych do nas przez Sprzedawców. Zwrot towaru wydaje się być dość skomplikowany w takich okolicznościach, dlatego też zamieszczamy poniżej pełną...