Zwrot towaru zakupionego przez Internet przez Konsumenta w Niemczech Za konsumenta, w świetle prawa niemieckiego uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, § 13 BGB. DATA ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY Dotyczy...
Blog prawników Prokonsumencki.pl
Reklamacja towaru przez konsumenta z tytułu rękojmi w Niemczech
REKLAMACJA TOWARU PRZEZ KONSUMENTA NA PODSTAWIE USTAWY W NIEMCZECH I POLSCE PODSTAWA REKLAMACJI Gewährleistungsrecht (z tytułu rękojmi) z tytułu rękojmi DATA ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY dotyczy Umów Sprzedaży zawartych od 1 stycznia 2002 roku dotyczy Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia...
Ustawa o gospodarce opakowaniami – obowiązki sprzedawców internetowych i stacjonarnych
Wpis 2020 ---> https://prokonsumencki.pl/blog/bdo-i-obowiazek-zlozenia-rocznego-sprawozdania/ Jeżeli prowadzisz sklep internetowy lub stacjonarny, najprawdopodobniej dotyczy Cię ustawa z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (dalej: Ustawa). Nakłada ona...
8 pytań od sprzedawców – reklamacje, zwrot towaru, obowiązki prawne sprzedawcy
Codziennie nasi Prawnicy odpowiadają na pytania zadane przez Sprzedawców, którzy mają wątpliwości dotyczące kwestii prawnych podczas prowadzenia sklepu internetowego. W tym wpisie przedstawiamy ostatnie 8 pytań od Sprzedawców, na które nasz Prawnik udzielił odpowiedzi. Poznaj obowiązki prawne...
Ochrona praw konsumenta w świetle nowej ustawy UOKIK.
Konsument i przedsiębiorca w świetle nowej ustawy konsumenckiej i kontroli UOKIK. Od 25 grudnia 2014 r. obowiązuje nowa ustawa o prawach konsumenta, która w dużej mierze zastąpiła wcześniejsze regulacje prawne w zakresie praw konsumenckich. Nowa ustawa o prawach konsumenta (dalej zwana jako uopk)...
Sprawdź, czy masz poprawną kartę gwarancyjną i uniknij kary od UOKiK
Aby udzielić gwarancji wystarczy zamieścić prosty baner przy produkcie lub w reklamie o treści "Gwarancja 3 lata". W tym momencie konsument będzie mógł już z niej korzystać na domyślnych warunkach wskazanych w Kodeksie cywilnym. Aby jednak dochować wszelkich wymogów prawnych związanych z...
Jak radzić sobie z nieprawdziwymi opiniami o firmie w Internecie? Webinar + pytania
Zapraszamy do obejrzenia webinaru od prawników Prokonsumencki.pl: Jak radzić sobie z nieprawdziwymi opiniami o firmie w Internecie? W trakcie tego webinaru dowiesz między innymi: Nieprawdziwa lub obraźliwa opinia jako przestępstwo Nieprawdziwa lub obraźliwa opinia jako naruszenie dóbr osobistych...
Zwrot perfum – czy konsument może zwrócić perfumy zakupione w sklepie internetowym?
W tym wpisie zastanowimy się, czy możliwe jest odstąpienie od umowy zakupu perfum w sklepie internetowym i jakie ewentualne konsekwencje niesie ze sobą ich użycie przez konsumenta. Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o Prawach konsumenta, wśród swoich norm przewiduje również sytuacje kiedy konsument nie...
Istotność wady a odstąpienie od umowy sprzedaży
Orzeczenie Sądu Rejonowego w Toruniu (Sygn. akt: X C 2826/15 upr.), które będziemy dzisiaj omawiać z pewnością przyda się właścicielom komisów samochodowych, których problem może niejednokrotnie dotknąć. Przedmiotem sporu w sprawie była wada fizyczna polegająca na sfałszowanym wpisie w dowodzie...
Krzesełko dziecięce, a wymóg oznaczenia CE
Czy krzesełko dziecięce musi być oznaczone znakiem CE? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć poniżej. Przepisy prawa regulujące oznakowanie CE Kwestie znaku CE są regulowane przez prawo unijne, do którego koniecznym było dostosowanie prawa polskiego. Obecnie główną rolę w tym zakresie pełni...