Jeżeli jesteś sprzedawcą sprzętu elektrycznego lub elektronicznego to koniecznie musisz zapoznać się z tym artykułem. Opisujemy w nim obowiązki sprzedawcy internetowego takiego sprzętu związane z zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym. Za przestrzeganie przepisów w tym zakresie odpowiada...
Blog prawników Prokonsumencki.pl
Zwrot perfum – czy konsument może zwrócić perfumy zakupione w sklepie internetowym?
W tym wpisie zastanowimy się, czy możliwe jest odstąpienie od umowy zakupu perfum w sklepie internetowym i jakie ewentualne konsekwencje niesie ze sobą ich użycie przez konsumenta. Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o Prawach konsumenta, wśród swoich norm przewiduje również sytuacje kiedy konsument nie...
Konkurs i program lojalnościowy w sklepie internetowym – skutki podatkowe
Planujesz zorganizować konkurs z nagrodami dla klientów Twojego sklepu internetowego? Chcesz zachęcić klientów do kupowania u Ciebie oferując im program lojalnościowy w sklepie internetowym? Z pewnością zastanawiasz się więc, czy w wyniku tych akcji handlowych powstanie obowiązek podatkowy. W...
Odmowy zawarcia umowy w przypadku konsumentów, jak nie popełnić przy tym wykroczenia
Niestety mamy tylko częściowo dobre wiadomości dla sprzedawców w sprawie odmowy zawarcia umowy w przypadku konsumentów. Odmówić sprzedaży można, ale w zależności w jaki sposób to zrobimy i komu odmówimy może się to wiązać z różnymi konsekwencjami. Poniżej opiszemy jak to zrobić aby zminimalizować...
Webinar + zadane przez Was pytania: Czy sprzedawca odpowiada za uszkodzenie przesyłki w transporcie?
Zapraszamy do obejrzenia webinaru od prawników Prokonsumencki.pl: Czy sprzedawca odpowiada za uszkodzenie przesyłki w transporcie? W trakcie tego webinaru dowiesz między innymi: 1) Jaka jest odpowiedzialność sprzedawcy za uszkodzenie przesyłki w transporcie 2) Jakie znaczenie ma prawidłowy...
Sprzedaż suplementów diety przez Internet – regulamin sklepu i dodatkowe obowiązki informacyjne
Suplementy diety w ostatnim czasie zyskały dużą popularność wśród społeczeństwa. Coraz częściej są one także sprzedawane w Internecie w sklepach internetowych. Jak się jednak okazuje, po przeanalizowaniu licznych, często dość skomplikowanych przepisów, sprzedaż suplementów diety przez internet...
Webinar – 14 dni reklamacyjnych, czyli najważniejszy termin, o którym musi wiedzieć każdy sprzedawca
14 dni reklamacyjnych, czyli najważniejszy termin, o którym musi wiedzieć każdy sprzedawca Nasi prawnicy przygotowali webinar, który ma na celu rozjaśnić frazę "14 dni reklamacyjnych". Dowiedz się najważniejszych informacji i spraw żeby reklamacja przestała być dla ciebie problemem. Zwroty to...
Grzecznościowa wymiana towaru, a bieg terminu na odstąpienie od umowy
Jedna z naszych Klientek zadała nam ostatnio bardzo ciekawe pytanie dotyczące sposobu liczenia terminu na odstąpienie od umowy w przypadku, jeżeli sprzedawca umożliwia grzecznościową wymianę towaru, a konsument skorzysta z tej możliwości. Czy w takim wypadku termin ten należy liczyć od dnia...
Jak sobie radzić z nieodebranymi przesyłkami pobraniowymi w sklepie internetowym? – Webinar
Zapraszamy do obejrzenia webinaru od prawników Prokonsumencki.pl: Jak sobie radzić z nieodebranymi przesyłkami pobraniowymi w sklepie internetowym? W trakcie webinaru dowiesz między innymi: Czy mimo braku odebrania przesyłki możesz domagać się zapłaty ceny i poniesionych kosztów dostawy Jak...
Jak legalnie prowadzić sprzedaż na Allegro od 23 maja 2016?
Aktualizacja na rok 2019 najnowsze informacje jak legalnie prowadzić sprzedaż na Allegro znajdziesz tutaj: Jak legalnie prowadzić sprzedaż na Allegro – poradnik prawny na 2019 rok od prawników Prokonsumencki.pl Zapraszamy do lektury! Allegro poinformowało, że z dniem 23...