Zapoznaj się z naszą ofertą
Reklamacja towaru przez konsumenta z tytułu rękojmi w Niemczech

Reklamacja towaru przez konsumenta z tytułu rękojmi w Niemczech

REKLAMACJA TOWARU PRZEZ KONSUMENTA NA PODSTAWIE USTAWY W NIEMCZECH I POLSCE    PODSTAWA REKLAMACJI Gewährleistungsrecht (z tytułu rękojmi) z tytułu rękojmi DATA ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY dotyczy Umów Sprzedaży zawartych od 1 stycznia 2002 roku dotyczy Umów Sprzedaży zawartych od 25...
Czytaj dalej
Sklep internetowy w Niemczech – czym jest Abmahnung?

Sklep internetowy w Niemczech – czym jest Abmahnung?

Sprzedawco, jeśli planujesz rozszerzyć działalność swojego sklepu internetowego i sprzedawać w Niemczech, koniecznie przeczytaj ten artykuł. Opisujemy w nim jeden istotny instrument, na który musisz uważać prowadząc swój e-handel w Niemczech. Mowa o tzw. Abmahnung czyli upomnieniu, uregulowanym w …
Czytaj dalej
Ustawa o gospodarce opakowaniami – obowiązki sprzedawców  internetowych i stacjonarnych

Ustawa o gospodarce opakowaniami – obowiązki sprzedawców internetowych i stacjonarnych

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy lub stacjonarny, najprawdopodobniej dotyczy Cię ustawa z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (dalej: Ustawa). Nakłada ona szereg obowiązków na przedsiębiorców, którzy prowadzą m.in. sprzedaż, import lub produkcję opakowań oraz produktów …
Czytaj dalej
Na co zwracać uwagę podczas podpisywania umowy z kurierem lub brokerem kurierskim

Na co zwracać uwagę podczas podpisywania umowy z kurierem lub brokerem kurierskim

Jeśli jesteś sprzedawcą internetowym, na pewno zetknąłeś się już z koniecznością skorzystania z usług firmy kurierskiej lub brokera kurierskiego. Przy wyborze firmy, z którą będziesz współpracować warto zwrócić uwagę nie tylko na oczywiste elementy jak cena i opinia innych przedsiębiorców …
Czytaj dalej
8 pytań od sprzedawców – reklamacje, zwrot towaru, obowiązki prawne sprzedawcy

8 pytań od sprzedawców – reklamacje, zwrot towaru, obowiązki prawne sprzedawcy

Codziennie nasi Prawnicy odpowiadają na pytania zadane przez Sprzedawców, którzy mają wątpliwości dotyczące kwestii prawnych podczas prowadzenia sklepu internetowego. W tym wpisie przedstawiamy ostatnie 8 pytań od Sprzedawców, na które nasz Prawnik udzielił odpowiedzi.   Sprzedawca pyta: Proszę o wskazówki …
Czytaj dalej
Sprzedaż papierosów i e-papierosów w Internecie jednak możliwa? Omawiamy interpretację przepisów w tej sprawie

Sprzedaż papierosów i e-papierosów w Internecie jednak możliwa? Omawiamy interpretację przepisów w tej sprawie

W związku z dyrektywą wydaną przez Parlament Europejski i Radę (2014/40/UE) z dnia 3 kwietnia 2014 r. wprowadzono zmiany w legislacji dotyczące m. in. sprzedaży e-papierosów przez Internet. Zgodnie ze zmianami w przepisach (ustawa z dnia 22 lipca 2016 r. …
Czytaj dalej
Zmiany na stronie sklepu internetowego i wymóg podania kraju działalności w procesie zakupu – nowe regulacje Visa i Mastercard

Zmiany na stronie sklepu internetowego i wymóg podania kraju działalności w procesie zakupu – nowe regulacje Visa i Mastercard

Sprzedawcy internetowy, którzy udostępniają w swoim sklepie internetowym płatności kartami płatniczymi Visa i Mastercard obowiązani są dostosować swoją stronę sklepu do nowych regulacji tych organizacji. Nowy obowiązek polega na konieczności podania w procesie płatności kraju prowadzonej działalności gospodarczej, a w …
Czytaj dalej
Ochrona danych osobowych w sklepie internetowym 2017/2018 – omawiamy zmiany

Ochrona danych osobowych w sklepie internetowym 2017/2018 – omawiamy zmiany

25 maja 2018 r. wejdzie w życie ogólne rozporządzenie o ochronie danych (rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego …
Czytaj dalej
Regulamin sklepu internetowego 2017 i inne zmiany w prawie ecommerce

Regulamin sklepu internetowego 2017 i inne zmiany w prawie ecommerce

Regulamin sklepu internetowego w roku 2017 rozpoczął się zmianami wynikającymi z ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Obowiązki sprzedawcy internetowego wynikające z ustawy dotyczą przede wszystkim obowiązku udzielania informacji oraz obowiązku zachowania właściwych procedur dotyczących postępowania reklamacyjnego. Poniżej omawiamy najważniejsze …
Czytaj dalej
Zmiany w prawie istotne dla producentów oraz dystrybutorów zabawek

Zmiany w prawie istotne dla producentów oraz dystrybutorów zabawek

Temat naszych rozważań będzie szczególnie ważny dla producentów, importerów i dystrybutorów zabawek. Omówimy najnowsze rozporządzenie ministra rozwoju i finansów z 20 października 2016 roku w sprawie wymagań dla zabawek. Regulacje mają za zadanie jak najbardziej uchronić dzieci i osoby trzecie …
Czytaj dalej
Strona 1 z 1112345...10...Ostatnia »