Zapoznaj się z naszą ofertą
Reklamacja towaru – kupujący musi zawsze wykazać istnienie wady i jej istotność

Reklamacja towaru – kupujący musi zawsze wykazać istnienie wady i jej istotność

W myśl art. 556 Kodeksu cywilnego (k.c.) sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). W niniejszym artykule omówimy istotną w praktyce zarówno dla konsumenta jak i przedsiębiorcy kwestię domniemania istnienia wady fizycznej towaru …
Czytaj dalej
Zwrot uszkodzonego towaru – jak sprzedawca powinien prawidłowo obciążyć konsumenta utratą wartości towaru

Zwrot uszkodzonego towaru – jak sprzedawca powinien prawidłowo obciążyć konsumenta utratą wartości towaru

W tym wpisie omówimy procedurę prawidłowego obciążenia konsumenta przez sprzedawcę odszkodowaniem za nadmierne użycie zwracanego przez niego produktu lub wręcz jego zniszczenie. Mowa w tym wypadku o zwrocie towaru w ramach 14 dniowego prawa konsumenta do odstąpienia od umowy bez …
Czytaj dalej
Zwrot towaru zakupionego przez Internet przez Konsumenta w Niemczech

Zwrot towaru zakupionego przez Internet przez Konsumenta w Niemczech

Zwrot towaru zakupionego przez Internet przez Konsumenta w Niemczech Za konsumenta, w świetle prawa niemieckiego uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, § 13 BGB.       DATA ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY Dotyczy...
Czytaj dalej
Reklamacja towaru przez konsumenta z tytułu rękojmi w Niemczech

Reklamacja towaru przez konsumenta z tytułu rękojmi w Niemczech

REKLAMACJA TOWARU PRZEZ KONSUMENTA NA PODSTAWIE USTAWY W NIEMCZECH I POLSCE    PODSTAWA REKLAMACJI Gewährleistungsrecht (z tytułu rękojmi) z tytułu rękojmi DATA ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY dotyczy Umów Sprzedaży zawartych od 1 stycznia 2002 roku dotyczy Umów Sprzedaży zawartych od 25...
Czytaj dalej
Sklep internetowy w Niemczech – czym jest Abmahnung?

Sklep internetowy w Niemczech – czym jest Abmahnung?

Sprzedawco, jeśli planujesz rozszerzyć działalność swojego sklepu internetowego i sprzedawać w Niemczech, koniecznie przeczytaj ten artykuł. Opisujemy w nim jeden istotny instrument, na który musisz uważać prowadząc swój e-handel w Niemczech. Mowa o tzw. Abmahnung czyli upomnieniu, uregulowanym w …
Czytaj dalej
Ustawa o gospodarce opakowaniami – obowiązki sprzedawców  internetowych i stacjonarnych

Ustawa o gospodarce opakowaniami – obowiązki sprzedawców internetowych i stacjonarnych

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy lub stacjonarny, najprawdopodobniej dotyczy Cię ustawa z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (dalej: Ustawa). Nakłada ona szereg obowiązków na przedsiębiorców, którzy prowadzą m.in. sprzedaż, import lub produkcję opakowań oraz produktów …
Czytaj dalej
Na co zwracać uwagę podczas podpisywania umowy z kurierem lub brokerem kurierskim

Na co zwracać uwagę podczas podpisywania umowy z kurierem lub brokerem kurierskim

Jeśli jesteś sprzedawcą internetowym, na pewno zetknąłeś się już z koniecznością skorzystania z usług firmy kurierskiej lub brokera kurierskiego. Przy wyborze firmy, z którą będziesz współpracować warto zwrócić uwagę nie tylko na oczywiste elementy jak cena i opinia innych przedsiębiorców …
Czytaj dalej
8 pytań od sprzedawców – reklamacje, zwrot towaru, obowiązki prawne sprzedawcy

8 pytań od sprzedawców – reklamacje, zwrot towaru, obowiązki prawne sprzedawcy

Codziennie nasi Prawnicy odpowiadają na pytania zadane przez Sprzedawców, którzy mają wątpliwości dotyczące kwestii prawnych podczas prowadzenia sklepu internetowego. W tym wpisie przedstawiamy ostatnie 8 pytań od Sprzedawców, na które nasz Prawnik udzielił odpowiedzi.   Sprzedawca pyta: Proszę o wskazówki …
Czytaj dalej
Sprzedaż papierosów i e-papierosów w Internecie jednak możliwa? Omawiamy interpretację przepisów w tej sprawie

Sprzedaż papierosów i e-papierosów w Internecie jednak możliwa? Omawiamy interpretację przepisów w tej sprawie

W związku z dyrektywą wydaną przez Parlament Europejski i Radę (2014/40/UE) z dnia 3 kwietnia 2014 r. wprowadzono zmiany w legislacji dotyczące m. in. sprzedaży e-papierosów przez Internet. Zgodnie ze zmianami w przepisach (ustawa z dnia 22 lipca 2016 r. …
Czytaj dalej
Zmiany na stronie sklepu internetowego i wymóg podania kraju działalności w procesie zakupu – nowe regulacje Visa i Mastercard

Zmiany na stronie sklepu internetowego i wymóg podania kraju działalności w procesie zakupu – nowe regulacje Visa i Mastercard

Sprzedawcy internetowy, którzy udostępniają w swoim sklepie internetowym płatności kartami płatniczymi Visa i Mastercard obowiązani są dostosować swoją stronę sklepu do nowych regulacji tych organizacji. Nowy obowiązek polega na konieczności podania w procesie płatności kraju prowadzonej działalności gospodarczej, a w …
Czytaj dalej
Strona 1 z 1212345...10...Ostatnia »