Zapoznaj się z naszą ofertą
Ważne zmiany w zasadach liczenia rękojmi przy wymianie produktu na wolny od wad

Ważne zmiany w zasadach liczenia rękojmi przy wymianie produktu na wolny od wad

O jakie zmiany chodzi tym razem? Art. 568 kodeksu cywilnego wskazuje na cztery uprawnienia kupującego, z których może on skorzystać w sytuacji, w której okazuje się, że zakupiony produkt jest wadliwy. Należą do nich: obniżenie ceny produktu; odstąpienie od umowy;…
Czytaj dalej
Regulamin sprzedaży na Allegro – omawiamy zmiany w serwisie wchodzące 12 września 2017 r.

Regulamin sprzedaży na Allegro – omawiamy zmiany w serwisie wchodzące 12 września 2017 r.

12 września 2017 r. Allegro wprowadza zmiany dotyczące  prezentowania warunków sprzedaży i wymaganych przez prawo informacji przez sprzedawców (tzw. regulamin sprzedaży na Allegro). Zmiany te nie wynikają ze zmian w przepisach prawa, a jedynie wynikają ze zmian w ramach samej …
Czytaj dalej
Czy sprzedawca może odmówić konsumentowi przyjęcia zwrotu w ramach reklamacji?

Czy sprzedawca może odmówić konsumentowi przyjęcia zwrotu w ramach reklamacji?

Odpowiadając krótko na postawione w tytule pytanie można odpowiedzieć “TAK”. Aczkolwiek jak zwykle życie i przepisy są bogatsze i nie zawsze sprzedawca będzie mógł odmówić zwrotu i zaproponować inny sposób zakończenia reklamacji. Poniżej omówimy szczegółowo, dlaczego i kiedy sprzedawca może …
Czytaj dalej
Zwrot uszkodzonego towaru – jak sprzedawca powinien prawidłowo obciążyć konsumenta utratą wartości towaru

Zwrot uszkodzonego towaru – jak sprzedawca powinien prawidłowo obciążyć konsumenta utratą wartości towaru

W tym wpisie omówimy procedurę prawidłowego obciążenia konsumenta przez sprzedawcę odszkodowaniem za nadmierne użycie zwracanego przez niego produktu lub wręcz jego zniszczenie. Mowa w tym wypadku o zwrocie towaru w ramach 14 dniowego prawa konsumenta do odstąpienia od umowy bez …
Czytaj dalej
Zwrot towaru zakupionego przez Internet przez Konsumenta w Niemczech

Zwrot towaru zakupionego przez Internet przez Konsumenta w Niemczech

Zwrot towaru zakupionego przez Internet przez Konsumenta w Niemczech Za konsumenta, w świetle prawa niemieckiego uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, § 13 BGB.       DATA ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY Dotyczy...
Czytaj dalej
Reklamacja towaru przez konsumenta z tytułu rękojmi w Niemczech

Reklamacja towaru przez konsumenta z tytułu rękojmi w Niemczech

REKLAMACJA TOWARU PRZEZ KONSUMENTA NA PODSTAWIE USTAWY W NIEMCZECH I POLSCE    PODSTAWA REKLAMACJI Gewährleistungsrecht (z tytułu rękojmi) z tytułu rękojmi DATA ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY dotyczy Umów Sprzedaży zawartych od 1 stycznia 2002 roku dotyczy Umów Sprzedaży zawartych od 25...
Czytaj dalej
Sklep internetowy w Niemczech – czym jest Abmahnung?

Sklep internetowy w Niemczech – czym jest Abmahnung?

Sprzedawco, jeśli planujesz rozszerzyć działalność swojego sklepu internetowego i sprzedawać w Niemczech, koniecznie przeczytaj ten artykuł. Opisujemy w nim jeden istotny instrument, na który musisz uważać prowadząc swój e-handel w Niemczech. Mowa o tzw. Abmahnung czyli upomnieniu, uregulowanym w …
Czytaj dalej
Sprzedaż alkoholu przez Internet 2017 – NSA potwierdza zakaz sprzedaży

Sprzedaż alkoholu przez Internet 2017 – NSA potwierdza zakaz sprzedaży

Zgodnie z art. 96 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, sprzedaż detaliczną alkoholu przeznaczonego do spożycia poza miejscem sprzedaży prowadzi się w: 1/ sklepach branżowych, 2/ wydzielonych stoiskach samoobsługowych w sklepach o powierzchni powyżej 200 m2, 3/ innych …
Czytaj dalej
Ważna informacja dla aptek internetowych – zakaz wysyłania leków za pośrednictwem paczkomatów

Ważna informacja dla aptek internetowych – zakaz wysyłania leków za pośrednictwem paczkomatów

Takie jest sedno ostatnich decyzji wydanych najpierw przez Wojewódzkiego, a następnie Głównego Inspektora Farmaceutycznego przeciwko jednej z aptek internetowych, która umożliwiała wysyłkę leków za pośrednictwem paczkomatów. Głównym zarzutem ze strony Inspektorów był brak możliwości zapewnienia w takim wypadku wymaganych …
Czytaj dalej
Sprzedawco! Sprawdź, czy masz poprawną kartę gwarancyjną i uniknij kary od UOKiK

Sprzedawco! Sprawdź, czy masz poprawną kartę gwarancyjną i uniknij kary od UOKiK

Aby udzielić gwarancji wystarczy zamieścić prosty baner przy produkcie lub w reklamie o treści “Gwarancja 3 lata”. W tym momencie konsument będzie mógł już z niej korzystać na domyślnych warunkach wskazanych w Kodeksie cywilnym. Aby jednak dochować wszelkich wymogów …
Czytaj dalej
Strona 1 z 712345...Ostatnia »

Czy zamierzasz otworzyć sklep internetowy albo już sprzedajesz online?

Zapisz się teraz na newsletter prawny

otrzymasz za darmo poradniki i porady prawne!

Będziesz na bieżąco ze zmianami prawa doty. sprzedaży internetowej i zabezpieczysz lepiej interesy swojej firmy.