Regulamin sklepu internetowego 2020 - jak powinien wygląda aby pomóc w sprzedaży? W tym wpisie omawiamy najważniejsze zmiany prawne jakie czekają na Sprzedawców Stacjonarnych i Internetowych w 2020 r. Skupiamy się przede wszystkim na zmianach, które dotkną w roku 2020 regulamin sklepu...
Blog prawników Prokonsumencki.pl
Zmiany w polityce pliki cookies: nowe obowiązki informacyjne
Stosujesz pliki Cookies lub podobne technologie na stronie swojego sklepu, czy też serwisu internetowego? Zgodnie z najnowszym stanowiskiem unijnego Trybunału Sprawiedliwości, musisz poinformować użytkowników strony między innymi o okresie działania każdego z tych plików, celu ich stosowania oraz...
Reklamacja, rękojmia, gwarancja – wszystko co musisz wiedzieć o trybach reklamacji
Tryby reklamacji- każdy z nas spotkał się z sytuacja, kiedy zakupiony produkt nie spełnił naszych oczekiwań bądź posiadał wady utrudniające korzystanie z niego. W takiej sytuacji pierwszą myślą jest chęć reklamowania produktu. Pojawia się jednak pytanie, jakie mamy uprawnienia w takiej sytuacji i...
Klient nie odbiera zamówionego lub reklamowanego towaru, co dalej?
W praktyce wielu sklepów internetowych i stacjonarnych duże problemy sprawia sprzedawcom sytuacja, w której towar został wprawdzie sprzedany, ale z jakiś powodów nie został on odebrany przez klienta – czy to zaraz po zakupie, czy po przesłaniu go do sprzedawcy w ramach reklamacji, czy też w...
RODO W PIGUŁCE DLA SPRZEDAWCY
Każda firma (w tym także Sprzedawca internetowy i stacjonarny), która w ramach swojej działalności przetwarza jakiekolwiek dane osobowe (a 99,9% je przetwarza) musi przestrzegać obowiązków wynikających z RODO. Nie ma tutaj znaczenia wielkość, rodzaj danych, czy czynności jakie są na nich...
Czy mogę zadzwonić do klienta bez zgody na marketing?
Zgodnie z przepisami prawa telekomunikacyjnego, przedsiębiorca może przedstawić swoja ofertę handlową przypadkowemu odbiorcy, tylko jeżeli posiada jego wcześniejszą zgodę. Próba nawiązania kontaktu z potencjalnym klientem bez posiadania jego zgody, może zakończyć się postępowaniem przed organami...
Wtyczki społecznościowe, dlaczego korzystając z nich potrzebna jest polityka prywatności
W dzisiejszym wpisie omawiamy ważne orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości UE, które ma duże znaczenie dla wszystkich Sprzedawców Internetowych oraz Właścicieli serwisów internetowych korzystających na stronie swojego sklepu lub serwisu internetowego z wtyczek społecznościowych serwisu Facebook (np....
Zmiana w prawie ecommerce 2021 – ochrona konsumencka na jednoosobowe firmy
Zmiana w prawie- Koniecznie zapoznaj się z aktualizacją zamieszczoną na końcu artykułu - tzw. tarcza antykryzysowa przesunęła wejście omawianych zmian na 1 stycznia 2021 roku! Stało się! Ustawa o przyjemnie brzmiącym tytule (o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia obciążeń regulacyjnych)...
Prowadzisz kampanię reklamową w Google Ads ? Uważaj!
W dzisiejszym artykule przybliżymy wyrok Sądu Okręgowego w Rzeszowie odnośnie słów kluczowych stosowanych w kampanii Google Ads oraz wykorzystywania autorskich opisów produktów. Pewien przedsiębiorca, prowadzący sprzedaż za pośrednictwem Internetu zauważył, iż po wpisaniu do wyszukiwarki Google...
Czy klauzule niedozwolone mogą być tylko w regulaminie sklepu internetowego?
Klauzule niedozwolone- W tym wpisie omówimy przypadek sprzedawcy internetowego, któremu Prezes UOKiK wymierzył karę w wysokości 3,5 tysięcy złotych za stosowanie klauzul niedozwolonych nie tylko w treści regulaminu, ale również w zakładkach informacyjnych na stronie sklepu internetowego dot....
Czy sprzedawca musi udostępnić telefon kontaktowy? Omawiamy sprawę przeciwko Amazon (Aktualizacja: TSUE wydał wyrok)
Wystarczy, że zagwarantuje szeroki wybór innych kanałów porozumiewania się i szybki kontakt – takie stanowisko przedstawił Trybunałowi Sprawiedliwości w Luksemburgu rzecznik generalny Giovanii Pitruzella. Sam trybunał już wkrótce ma orzec, czy platforma handlu elektronicznego, taka jak Amazon ma...
Czy jednoosobowy przedsiębiorca może zostać uznany za konsumenta? Omawiamy planowane zmiany.
Od kilku miesięcy toczą się prace legislacyjne nad projektem ustawy zaproponowanej przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii dotyczącej zmiany niektórych ustaw w celu ograniczenia obciążeń regulacyjnych. Owocem tych zmian ma być poszerzanie dotychczasowej definicji konsumenta znajdującej...
Czy zwrot rozpakowanego materaca kupionego online jest możliwy?
Pozostając w temacie wyjątków od prawa odstąpienia od umowy – dzisiaj omówimy wyrok TSUE odnoszący się do zwrot rozpakowanych materacy i jednocześnie odpowiemy na pytanie, czy rozpakowanie materaca automatycznie oznacza brak możliwości jego zwrot towaru. Sprawa jest o tyle istotna, że pokazuje jak...
RODO w sklepie internetowym – wszystko co musisz wiedzieć!
Szukasz informacji na temat RODO w sklepie internetowym? Po raz kolejny przeczytałeś artykuł, który nie dał Ci żadnej praktycznej wiedzy? Nie wiesz, jak w praktyce wprowadzić RODO w swojej firmie? Czy RODO to tylko dokumenty? Jeśli stawiasz sobie powyższe pytania – trafiłeś w odpowiednie miejsce,...
#5 Odpowiedzialność sprzedawcy ograniczona w stosunku do klientów biznesowych
W dzisiejszym artykule przedstawimy zalety kolejnego zapisu w przygotowywanym przez naszych prawników regulaminie sklepu internetowego. Pozwala on na zabezpieczenie interesów sprzedawcy w relacjach z przedsiębiorcami (B2B). Tym razem pokażemy, jak w skuteczny sposób można ograniczyć...
#4 Natychmiastowe wypowiedzenie umowy o świadczenie usługi elektronicznej.
Wypowiedzenie umowy- Najczęściej, analizując różnego rodzaju porady prawne, opracowania, czy artykuły można zauważyć, iż przedmiotem zapytań klientów są kwestie, problemy i rozważania odnoszące się do relacji między sprzedawcą, a konsumentem (B2C). Nie należy jednak zapominać o relacji B2B w...
Dlaczego Sprzedawca Internetowy powinien zarejestrować znak towarowy swojego sklepu
Znak towarowy to innymi słowy takie oznaczenie (w postaci słownej lub słowno-graficznej), które nadaje się do odróżnienia firmy, towaru lub usług przedsiębiorcy od produktów czy usług świadczonych przez innego przedsiębiorcę. Najczęściej jako znak towarowy rejestruje się zatem logo lub nazwę...
Jak legalnie prowadzić sprzedaż na Allegro – poradnik prawny
Prowadząc sprzedaż na Allegro musisz pamiętać, że masz do spełnienia praktycznie takie same obowiązki jak w standardowym sklepie internetowym. Musisz zwrócić uwagę nie tylko na spełnienie obowiązków informacyjnych względem konsumentów i faktyczną możliwość wykazania spełnienia tych obowiązków,...
Opłata recyklingowa w sklepie internetowym – sprawdź obowiązki przy sprzedaży internetowej
W dzisiejszym wpisie omówimy kwestię jaka często staje się przedmiotem wątpliwości i pytań ze strony naszych klientów. Zakładamy, że praktycznie każdy zwrócił uwagę na to, że w sklepach stacjonarnych od 1 stycznia 2018 roku tzw. foliówki, czyli lekkie torby na zakupy wykonane z tworzywa sztucznego...
#3 Odpowiedzialność sprzedawcy za uszkodzenie przesyłki przy transporcie.
Uszkodzenie przesyłki-Dobrze napisany regulamin sklepu internetowego jest ważny dla każdego sprzedawcy internetowego. Jednak, mimo że najczęściej postrzega się ten dokument w kontekście relacji z konsumentami, regulamin może być również przydatny przy sprzedaży podmiotom niebędącym konsumentami....