Zapoznaj się z naszą ofertą
Otrzymaj bezpłatną wycenę dostosowania regulaminu do nowej ustawy konsumenckiej
Sprawdź teraz!
Otrzymałeś pismo z Federacji Konsumentów – czy jest się czego bać?

Otrzymałeś pismo z Federacji Konsumentów – czy jest się czego bać?

Ostatnio jeden z naszych sprzedawców otrzymał dwa pisma od Federacji Konsumentów – jedno informowało o objęciem nadzorem procesu reklamacyjnego jednego z jego klientów, a drugie stanowiło przedsądowe wezwania do podjęcia działań reklamacyjnych. Pisma miały swoją sygnaturę, na wstępie powołano odpowiednie …
Czytaj dalej
Grzecznościowa wymiana towaru, a bieg terminu na odstąpienie od umowy – od kiedy liczymy 14 dniowy termin na zwrot towaru

Grzecznościowa wymiana towaru, a bieg terminu na odstąpienie od umowy – od kiedy liczymy 14 dniowy termin na zwrot towaru

Jedna z naszych Klientek zadała nam ostatnio bardzo ciekawe pytanie dotyczące sposobu liczenia terminu na odstąpienie od umowy w przypadku, jeżeli sprzedawca umożliwia grzecznościową wymianę towaru, a konsument skorzysta z tej możliwości. Czy w takim wypadku termin ten należy …
Czytaj dalej
Webinar – Jak sobie radzić z nieodebranymi przesyłkami pobraniowymi w sklepie internetowym?

Webinar – Jak sobie radzić z nieodebranymi przesyłkami pobraniowymi w sklepie internetowym?

Zapraszamy do obejrzenia webinaru od prawników Prokonsumencki.pl: Jak sobie radzić z nieodebranymi przesyłkami pobraniowymi w sklepie internetowym? W trakcie webinaru dowiesz między innymi: Czy mimo braku odebrania przesyłki możesz domagać się zapłaty ceny i poniesionych kosztów dostawy Jak zminimalizować koszty …
Czytaj dalej
Co po stronie „O mnie” – czyli jak legalnie prowadzić sprzedaż na Allegro od 23 maja 2016

Co po stronie „O mnie” – czyli jak legalnie prowadzić sprzedaż na Allegro od 23 maja 2016

Allegro poinformowało, że z dniem 23 maja usunięta zostanie strona „O mnie” i tym samym wszystkie treści tam zawarte. Dla wielu sprzedawców oznacza to konieczność modyfikacji dotychczas stosowanych regulaminów sprzedaży na Allegro zamieszczonych właśnie na stronie „O mnie” i …
Czytaj dalej
Jak wprowadzić TAX FREE w sklepie internetowym – wszystko o zwrocie podatku VAT dla podróżnych

Jak wprowadzić TAX FREE w sklepie internetowym – wszystko o zwrocie podatku VAT dla podróżnych

Dzięki usłudze Tax Free, zarówno przedsiębiorcy jak i konsumenci, mogą w łatwy sposób zaoszczędzić pieniądze. Spełnienie przez sprzedawców określonych obowiązków oraz właściwe postępowanie podróżnych,  pozwala na uruchomienie procedury zwrotu podatku VAT. Jakie zatem warunki należy spełnić by móc skorzystać …
Czytaj dalej
Nawet 200.000 zł grzywny za sprzedaż przez Internet wyrobów tytoniowych oraz papierosów elektronicznych od 20 maja 2016 r. – zmiany w ustawie tytoniowej

Nawet 200.000 zł grzywny za sprzedaż przez Internet wyrobów tytoniowych oraz papierosów elektronicznych od 20 maja 2016 r. – zmiany w ustawie tytoniowej

Trwają pracę nad zmianami w ustawie  o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Zgodnie z projektem ustawy zmiany mają zacząć obowiązywać od 20 maja 2016 r. – czy tak faktycznie będzie, to już niebawem się okaże. 28 …
Czytaj dalej
Duża ilość kombinacji produktu? Konsument nie będzie miał prawa odstąpienia od umowy – omawiamy korzystne dla sprzedawców orzeczenie sądu do nowej ustawy o prawach konsumenta

Duża ilość kombinacji produktu? Konsument nie będzie miał prawa odstąpienia od umowy – omawiamy korzystne dla sprzedawców orzeczenie sądu do nowej ustawy o prawach konsumenta

Po ponad roku obowiązywania nowej ustawy o prawach konsumenta mamy w końcu pierwsze orzeczenia wydane na jej podstawie. Zaczynamy od razu od bardzo wrażliwej dla sprzedawców i konsumentów kwestii, a mianowicie wyjątku od prawa odstąpienia od umowy dotyczącego produktów na …
Czytaj dalej
Oferujesz darmową dostawą? Nie możesz potrącać jej kosztów w razie zwrotu towaru

Oferujesz darmową dostawą? Nie możesz potrącać jej kosztów w razie zwrotu towaru

Darmowa dostawa w sklepie internetowym jest jedną z częstszych promocji stosowanych przez sprzedawców internetowych. Wynika to z faktu, że taka promocja skutecznie zachęca klientów do dokonywania zakupów. Problem powstaje, gdy taki klient chce dokonać zwrotu zakupionego towaru lub części towarów …
Czytaj dalej
Platforma ODR, czyli nowe obowiązki sprzedawców internetowych

Platforma ODR, czyli nowe obowiązki sprzedawców internetowych

  Opisując nowe regulacje jednym zdaniem, można stwierdzić, że zostanie utworzony serwis internetowy (platforma ODR) ułatwiający rozstrzyganie sporu pomiędzy konsumentem i przedsiębiorcą przez niezależnego mediatora – a to wszystko online, bez potrzeby fizycznego kontaktu. Nowe regulacje teoretycznie należy stosować …
Czytaj dalej
Strona 1 z 812345...Ostatnia »