Zapoznaj się z naszą ofertą
Otrzymaj bezpłatną wycenę dostosowania regulaminu do nowej ustawy konsumenckiej
Sprawdź teraz!
Krzesłko dziecięce, a wymóg oznaczenia CE

Krzesłko dziecięce, a wymóg oznaczenia CE

Czy krzesełko dziecięce musi być oznaczone znakiem CE? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć poniżej.  Przepisy prawa regulujące oznakowanie CE Kwestie znaku CE są regulowane przez prawo unijne, do którego koniecznym było dostosowanie prawa polskiego. Obecnie główną rolę w tym …
Czytaj dalej
Konkurs i program lojalnościowy w sklepie internetowym – skutki podatkowe

Konkurs i program lojalnościowy w sklepie internetowym – skutki podatkowe

Planujesz zorganizować konkurs z nagrodami dla klientów Twojego sklepu internetowego? Chcesz zachęcić klientów do kupowania u Ciebie oferując im program lojalnościowy? Z pewnością zastanawiasz się więc, czy w wyniku tych akcji handlowych powstanie obowiązek podatkowy. W artykule postaramy się odpowiedzieć …
Czytaj dalej
[webinar] Jak bronić się przed nielegalnym kopiowaniem zdjęć i opisów produktów?

[webinar] Jak bronić się przed nielegalnym kopiowaniem zdjęć i opisów produktów?

Podczas ostatniego webinaru Prawnicy z Prokonsumencki.pl opowiedzieli na pytania: Czy zdjęcia i opisy produktów umieszczone w serwisie Allegro oraz sklepie internetowym są chronione prawem autorskim? Co może sprzedawca jeśli jego prawa autorskie są naruszane? Co w przypadku naruszeń występujących na …
Czytaj dalej
Czy sprzedawca może odmówić klientowi sprzedaży towaru i jak nie popełnić przy tym wykroczenia

Czy sprzedawca może odmówić klientowi sprzedaży towaru i jak nie popełnić przy tym wykroczenia

Niestety mamy tylko częściowo dobre wiadomości dla sprzedawców w sprawie odmowy sprzedaży. Odmówić sprzedaży można, ale w zależności w jaki sposób to zrobimy i komu odmówimy może się to wiązać z różnymi konsekwencjami. Poniżej opiszemy jak to zrobić aby …
Czytaj dalej
Odpowiedzialność sprzedawcy za błąd przewoźnika przy wydaniu produktu konsumentowi – omawiamy najnowsze orzeczenie sądowe

Odpowiedzialność sprzedawcy za błąd przewoźnika przy wydaniu produktu konsumentowi – omawiamy najnowsze orzeczenie sądowe

Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy rozpatrywał spór konsumenta z firmą telekomunikacyjną. Konsument, będący w tej sprawie powodem, zawarł z pozwanym umowę, przedmiotem której było świadczenie przez pozwanego usługi (…) w zakresie i na warunkach określonych w umowie, w ramach …
Czytaj dalej
Towar niedostępny i co dalej – czy sprzedawca może odmówić sprzedaży w przypadku braku towaru?

Towar niedostępny i co dalej – czy sprzedawca może odmówić sprzedaży w przypadku braku towaru?

Korzystając z udogodnień sklepu internetowego, klient dokonuje zakupu. Gdy wszystko przebiega zgodnie z planem, można zacząć mówić o dokonaniu pomyślnej transakcji. Niestety, nie każdy zakup można pomyślnie sfinalizować. Często mamy do czynienia ze sporami związanymi z zawieraną transakcją. Jednym z …
Czytaj dalej
Webinar + zadane przez Was pytania: Czy sprzedawca odpowiada za uszkodzenie przesyłki w transporcie?

Webinar + zadane przez Was pytania: Czy sprzedawca odpowiada za uszkodzenie przesyłki w transporcie?

Zapraszamy do obejrzenia webinaru od prawników Prokonsumencki.pl: Czy sprzedawca odpowiada za uszkodzenie przesyłki w transporcie? W trakcie tego webinaru dowiesz między innymi: 1) Jaka jest odpowiedzialność sprzedawcy za uszkodzenie przesyłki w transporcie 2) Jakie znaczenie ma prawidłowy protokół szkody 3) …
Czytaj dalej
Sprzedaż suplementów diety przez Internet – aspekty prawne, regulamin sklepu i dodatkowe obowiązki informacyjne

Sprzedaż suplementów diety przez Internet – aspekty prawne, regulamin sklepu i dodatkowe obowiązki informacyjne

Suplementy diety w ostatnim czasie zyskały dużą popularność wśród społeczeństwa. Coraz częściej są one także sprzedawane w Internecie w sklepach internetowych. Jak się jednak okazuje, po przeanalizowaniu licznych, często dość skomplikowanych przepisów, sprzedaż suplementów diety w Internecie jest dość szczegółowo …
Czytaj dalej
Czy sprzedawca odpowiada za uszkodzenie przesyłki podczas transportu?

Czy sprzedawca odpowiada za uszkodzenie przesyłki podczas transportu?

Prowadzisz sklep internetowy? Prędzej czy później możesz zetknąć się z kwestią uszkodzenia przesyłki podczas transportu.  Co zrobić kiedy: Paczka dotarła do klienta uszkodzona, ale kurier nie spisał protokołu szkody? Klient odebrał nieuszkodzoną przesyłkę i po późniejszym jej otwarciu stwierdził uszkodzenie …
Czytaj dalej
Zbieranie opinii w sklepie, a GIODO – (obowiązki dotyczące danych osobowych w przypadku korzystania z systemów opinii

Zbieranie opinii w sklepie, a GIODO – (obowiązki dotyczące danych osobowych w przypadku korzystania z systemów opinii

Z uwagi na fakt, że e-handel rozgrywa się w świecie wirtualnym, każdy szanujący się sprzedawca powinien zadbać o dobry wizerunek swojej firmy i poziom ochrony praw swoich klientów. Wszyscy wolimy kupować w cieszących się dobrą opinią i wysokim poziomem obsługi …
Czytaj dalej
Strona 1 z 912345...Ostatnia »

Newsletter

dla sprzedawców internetowych

Za darmo otrzymasz wskazówki i poradniki od prawników ds. ecommerce!