Zapoznaj się z naszą ofertą
Czy nowy właściciel może korzystać z uprawnień z rękojmi przysługujących poprzedniemu właścicielowi?

Czy nowy właściciel może korzystać z uprawnień z rękojmi przysługujących poprzedniemu właścicielowi?

Nasze dzisiejsze rozważania będą dotyczyły problemu wynikającego z pytania czy uprawnienia z tytułu rękojmi są przypisane do osoby czy do rzeczy.  Rozbieżności na ten temat sięgają lat siedemdziesiątych, co wskazuje że uchwała Sądu Najwyższego z zeszłego roku, którą poniżej …
Czytaj dalej
Sprzedajesz zabawki przez Internet? Pamiętaj o ważnym wymogu informacyjnym!

Sprzedajesz zabawki przez Internet? Pamiętaj o ważnym wymogu informacyjnym!

Sprzedawca internetowy musi spełnić szereg obowiązków informacyjnych. Cześć z nich dotyczy wszystkich sprzedawców niezależnie od asortymentu. Są jednak także takie przepisy, które dotyczą wymogów informacyjnych przy sprzedaży konkretnego asortymentu. Takie wymogi istnieją m.in. w stosunku do zabawek. Sprzedajesz zabawki? Koniecznie …
Czytaj dalej
Czy sprzedawca może odmówić konsumentowi przyjęcia zwrotu w ramach reklamacji?

Czy sprzedawca może odmówić konsumentowi przyjęcia zwrotu w ramach reklamacji?

Odpowiadając krótko na postawione w tytule pytanie można odpowiedzieć “TAK”. Aczkolwiek jak zwykle życie i przepisy są bogatsze i nie zawsze sprzedawca będzie mógł odmówić zwrotu i zaproponować inny sposób zakończenia reklamacji. Poniżej omówimy szczegółowo, dlaczego i kiedy sprzedawca może …
Czytaj dalej
Reklamacja towaru – kupujący musi zawsze wykazać istnienie wady i jej istotność

Reklamacja towaru – kupujący musi zawsze wykazać istnienie wady i jej istotność

W myśl art. 556 Kodeksu cywilnego (k.c.) sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). W niniejszym artykule omówimy istotną w praktyce zarówno dla konsumenta jak i przedsiębiorcy kwestię domniemania istnienia wady fizycznej towaru …
Czytaj dalej
Zwrot uszkodzonego towaru – jak sprzedawca powinien prawidłowo obciążyć konsumenta utratą wartości towaru

Zwrot uszkodzonego towaru – jak sprzedawca powinien prawidłowo obciążyć konsumenta utratą wartości towaru

W tym wpisie omówimy procedurę prawidłowego obciążenia konsumenta przez sprzedawcę odszkodowaniem za nadmierne użycie zwracanego przez niego produktu lub wręcz jego zniszczenie. Mowa w tym wypadku o zwrocie towaru w ramach 14 dniowego prawa konsumenta do odstąpienia od umowy bez …
Czytaj dalej
Zwrot towaru zakupionego przez Internet przez Konsumenta w Niemczech

Zwrot towaru zakupionego przez Internet przez Konsumenta w Niemczech

Zwrot towaru zakupionego przez Internet przez Konsumenta w Niemczech Za konsumenta, w świetle prawa niemieckiego uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, § 13 BGB.       DATA ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY Dotyczy...
Czytaj dalej
Reklamacja towaru przez konsumenta z tytułu rękojmi w Niemczech

Reklamacja towaru przez konsumenta z tytułu rękojmi w Niemczech

REKLAMACJA TOWARU PRZEZ KONSUMENTA NA PODSTAWIE USTAWY W NIEMCZECH I POLSCE    PODSTAWA REKLAMACJI Gewährleistungsrecht (z tytułu rękojmi) z tytułu rękojmi DATA ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY dotyczy Umów Sprzedaży zawartych od 1 stycznia 2002 roku dotyczy Umów Sprzedaży zawartych od 25...
Czytaj dalej
Sklep internetowy w Niemczech – czym jest Abmahnung?

Sklep internetowy w Niemczech – czym jest Abmahnung?

Sprzedawco, jeśli planujesz rozszerzyć działalność swojego sklepu internetowego i sprzedawać w Niemczech, koniecznie przeczytaj ten artykuł. Opisujemy w nim jeden istotny instrument, na który musisz uważać prowadząc swój e-handel w Niemczech. Mowa o tzw. Abmahnung czyli upomnieniu, uregulowanym w …
Czytaj dalej
Ustawa o gospodarce opakowaniami – obowiązki sprzedawców  internetowych i stacjonarnych

Ustawa o gospodarce opakowaniami – obowiązki sprzedawców internetowych i stacjonarnych

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy lub stacjonarny, najprawdopodobniej dotyczy Cię ustawa z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (dalej: Ustawa). Nakłada ona szereg obowiązków na przedsiębiorców, którzy prowadzą m.in. sprzedaż, import lub produkcję opakowań oraz produktów …
Czytaj dalej
Na co zwracać uwagę podczas podpisywania umowy z kurierem lub brokerem kurierskim

Na co zwracać uwagę podczas podpisywania umowy z kurierem lub brokerem kurierskim

Jeśli jesteś sprzedawcą internetowym, na pewno zetknąłeś się już z koniecznością skorzystania z usług firmy kurierskiej lub brokera kurierskiego. Przy wyborze firmy, z którą będziesz współpracować warto zwrócić uwagę nie tylko na oczywiste elementy jak cena i opinia innych przedsiębiorców …
Czytaj dalej
Strona 1 z 1212345...10...Ostatnia »

Czy zamierzasz otworzyć sklep internetowy albo już sprzedajesz online?

Zapisz się teraz na newsletter prawny

otrzymasz za darmo poradniki i porady prawne!

Będziesz na bieżąco ze zmianami prawa doty. sprzedaży internetowej i zabezpieczysz lepiej interesy swojej firmy.