Prawo odstąpienia od umowy- nie ulega wątpliwości, że rzetelnie i profesjonalnie przygotowany regulamin sklepu internetowego jest niezwykle istotny zarówno dla sprzedawcy jak i klienta. Najczęściej można zauważyć, że w opracowaniach czy pytaniach pojawiają się różnego rodzaju kwestie, problemy i...
Blog prawników Prokonsumencki.pl
#1 Wyłączenie rękojmi w sprzedaży między przedsiębiorcami
W regulaminie sklepu internetowego wiele postanowień wynika wprost z przepisów obowiązującego prawa – i na to mamy niewielki wpływ. Sprzedawcy często chętnie uregulowaliby niektóre kwestie inaczej, tak aby lepiej zabezpieczyć własne interesy, jednak ta część zapisów, która dotyczy konsumentów,...
Obraźliwe komentarze na forum – ochrona danych osobowych
Obraźliwe komentarze - W dzisiejszym artykule postaramy się odpowiedzieć na coraz częściej zadawane przez naszych klientów pytanie: Czy kontrowersyjne, niezgodne z prawdą wpisy dodawane na forach internetowych mogą naruszyć dobra osobiste innego użytkownika forum posługującego się pseudonimem ? W...
Wysyłanie SMS-ów z informacjami marketingowymi bez zgody klientów – naruszenie Prawa Telekomunikacyjnego
13 listopada 2018 r. Prezes UKE ( Urzędu Komunikacji Elektronicznej) nałożył kary finansowe na Orange Polska S.A. w łącznej wysokości 9,1 mln zł za przesyłanie do klientów wiadomości SMS o ch. marketingowym bez posiadania wymaganych zgód abonentów lub użytkowników końcowych. Jak czytamy w...
Geoblocking. Nowe rozporządzenie UE uniemożliwi blokowanie zakupów online klientom
„Geoblocking”, czyli blokowanie geograficzne polegające na zamykaniu dostępu do usług danego sklepu internetowego klientom z innych państw, wkrótce może stać się przeszłością. Narzędzie to służy nie tylko ograniczaniu lub odbieraniu zagranicznemu klientowi możliwości korzystania ze sklepu...
Składanie fałszywych zamówień w sklepie internetowym może być przestępstwem
Składanie fałszywych zamówień -Jeżeli ktoś korzysta ze strony sklepu internetowego w sposób bezprawny, prowadząc do zakłócenia pracy sprzedawcy, może zostać pociągnięty do odpowiedzialności – również karnej. Jak dowodzi orzeczenie Sądu Rejonowego w Kłodzku, podtrzymane mimo apelacji przez Sąd...
Zwrot uszkodzonego towaru – jak sprzedawca powinien prawidłowo obciążyć konsumenta
W tym wpisie omówimy procedurę prawidłowego obciążenia konsumenta przez sprzedawcę odszkodowaniem za nadmierne użycie zwracanego przez niego produktu lub wręcz jego zniszczenie. Mowa w tym wypadku o zwrot uszkodzonego towaru towaru w ramach 14 dniowego prawa konsumenta do odstąpienia od umowy bez...
Reklamacja towaru przez konsumenta z tytułu rękojmi w Niemczech
REKLAMACJA TOWARU PRZEZ KONSUMENTA NA PODSTAWIE USTAWY W NIEMCZECH I POLSCE PODSTAWA REKLAMACJI Gewährleistungsrecht (z tytułu rękojmi) z tytułu rękojmi DATA ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY dotyczy Umów Sprzedaży zawartych od 1 stycznia 2002 roku dotyczy Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia...
Czy oświadczenie kupującego w przedwstępnej umowie sprzedaży deweloperskiej może być uznane za klauzulą abuzywną
Przedmiotem dzisiejszych rozważań jest orzeczenie Sądu Apelacyjnego w Warszawie w sprawie o uznanie postanowienia wzorca umowy za niedozwolone (Sygn. akt VI ACa 11/15). Cała sprawa dotyczy konkretnie tego zapisu: „Nabywca oświadcza, że: 1) przed podpisaniem niniejszej umowy zapoznał się...
Sprzedaż alkoholu przez Internet 2017 – NSA potwierdza zakaz sprzedaży
Zgodnie z art. 96 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, sprzedaż detaliczną alkoholu przeznaczonego do spożycia poza miejscem sprzedaży prowadzi się w: 1/ sklepach branżowych, 2/ wydzielonych stoiskach samoobsługowych w sklepach o powierzchni powyżej 200 m2, 3/ innych...