W tym wpisie omawiamy ważne dla Sprzedawców orzeczenie Sądu Rejonowego w Słupsku z 6 marca 2020 r. dotyczące sporu klienta Empiku o zwrot niewykorzystanych środków z karty podarunkowej. Temat jest szczególnie ważny dla tych Sprzedawców, którzy sami w swoim sklepie udostępniają karty lub bony...
Blog prawników Prokonsumencki.pl
Zmiany w polityce pliki cookies: nowe obowiązki informacyjne
Stosujesz pliki Cookies lub podobne technologie na stronie swojego sklepu, czy też serwisu internetowego? Zgodnie z najnowszym stanowiskiem unijnego Trybunału Sprawiedliwości, musisz poinformować użytkowników strony między innymi o okresie działania każdego z tych plików, celu ich stosowania oraz...
Czy klauzule niedozwolone mogą być tylko w regulaminie sklepu internetowego?
Klauzule niedozwolone- W tym wpisie omówimy przypadek sprzedawcy internetowego, któremu Prezes UOKiK wymierzył karę w wysokości 3,5 tysięcy złotych za stosowanie klauzul niedozwolonych nie tylko w treści regulaminu, ale również w zakładkach informacyjnych na stronie sklepu internetowego dot....
#5 Odpowiedzialność sprzedawcy ograniczona w stosunku do klientów biznesowych
W dzisiejszym artykule przedstawimy zalety kolejnego zapisu w przygotowywanym przez naszych prawników regulaminie sklepu internetowego. Pozwala on na zabezpieczenie interesów sprzedawcy w relacjach z przedsiębiorcami (B2B). Tym razem pokażemy, jak w skuteczny sposób można ograniczyć...
Jak legalnie prowadzić sprzedaż na Allegro – poradnik prawny
Prowadząc sprzedaż na Allegro musisz pamiętać, że masz do spełnienia praktycznie takie same obowiązki jak w standardowym sklepie internetowym. Musisz zwrócić uwagę nie tylko na spełnienie obowiązków informacyjnych względem konsumentów i faktyczną możliwość wykazania spełnienia tych obowiązków,...
#3 Odpowiedzialność sprzedawcy za uszkodzenie przesyłki przy transporcie.
Uszkodzenie przesyłki-Dobrze napisany regulamin sklepu internetowego jest ważny dla każdego sprzedawcy internetowego. Jednak, mimo że najczęściej postrzega się ten dokument w kontekście relacji z konsumentami, regulamin może być również przydatny przy sprzedaży podmiotom niebędącym konsumentami....
# 2 Prawo odstąpienia od umowy przysługujące Sprzedawcy.
Prawo odstąpienia od umowy- nie ulega wątpliwości, że rzetelnie i profesjonalnie przygotowany regulamin sklepu internetowego jest niezwykle istotny zarówno dla sprzedawcy jak i klienta. Najczęściej można zauważyć, że w opracowaniach czy pytaniach pojawiają się różnego rodzaju kwestie, problemy i...
#1 Wyłączenie rękojmi w sprzedaży między przedsiębiorcami
W regulaminie sklepu internetowego wiele postanowień wynika wprost z przepisów obowiązującego prawa – i na to mamy niewielki wpływ. Sprzedawcy często chętnie uregulowaliby niektóre kwestie inaczej, tak aby lepiej zabezpieczyć własne interesy, jednak ta część zapisów, która dotyczy konsumentów,...
RODO i serwis internetowy – 7 rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę
Jeżeli prowadzisz serwis internetowy, to w większości przypadków będziesz zbierać i przetwarzać dane osobowe użytkowników. W tym artykule opisujemy, na jakie kwestie warto przede wszystkim zwrócić uwagę przy tworzeniu serwisu, tak aby działał on zgodnie z wymogami Rozporządzenia RODO. Jeżeli...
RODO & program lojalnościowy – jak przygotować regulamin programu lojalnościowego
Programy lojalnościowe są obecnie bardzo popularnym narzędziem marketingowym, umożliwiającym sprzedawcom zwiększenie sprzedaży oraz zyskanie stałych klientów przy jednoczesnym ograniczeniu nakładów na typowe, kosztowne formy reklamy i promocji. Klienci programów lojalnościowych z kolei chętnie w...