Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 14. lipca 2022 r. Tematem webinaru była GWARANCJA PO NOWEMU - Gwarancja vs. dyrektywa OMNIBUS, towarowa i cyfrowa - czy i jakie zmiany czekają Sprzedawców i Gwarantów. Odpowiedzi na pytania zadane podczas webinaru...
Blog prawników Prokonsumencki.pl
Czy sprzedający ma obowiązek informowania kupującego o gwarancji udzielanej przez producenta? Wyrok TSUE w sprawie C 179/21
Dnia 9 maja 2022 roku (w sprawie C 179/21), Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dalej: TSUE) zmierzył się z kolejnym zagadnieniem dotyczącym praw konsumenta i odpowiedniego poziomu poinformowania go o przysługujących mu uprawnieniach. Tym razem sprawa dotyczyła jednak gwarancji, a...
Webinar Q&A z prawnikiem | DYREKTYWA OMNIBUS – omawiamy zmiany w prawie wprowadzane dyrektywą omnibus (m.in. obniżki cen, opinie i rekomendacje)
Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 15. czerwca 2022 r. Tematem webinaru była Dyrektywa OMNIBUS. Omawiamy zmiany w prawie wprowadzane dyrektywą (m.in. obniżki cen, opinii i rekomendacje) Odpowiedzi na pytania zadane podczas webinaru znajdą Państwo...
Dyrektywa omnibus – wszystko o obniżkach cen zgodnie z nowymi przepisami
W tym artykule omówimy w jaki sposób informować o obniżce ceny produktu, aby nie naruszyć dyrektywy omnibus i wdrażających ją polskich przepisów. Co istotne informacja o obniżonej i pierwotnej cenie zgodnie z nowymi przepisami powinna być podana nie tylko na karcie danego produktu, ale także w...
Dyrektywa omnibus – wszystko o opiniach i rekomendacjach zgodnie z nowymi przepisami
W tym artykule omówimy wymogi jakie stawia opiniom i rekomendacjom dodawanym przez Klientów sklepów i serwisów internetowych dyrektywa omnibus oraz wdrażające ją polskie przepisy. Co ważne, regulacja obejmuje zarówno opinie, jak i rekomendacje - taką rekomendacją może być na przykład polubienie w...
Webinar Q&A z prawnikiem | Treści i usługi cyfrowe po nowemu – jakie zmiany czekają sklepy i serwisy internetowe w 2022 roku?
Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 12. maja 2022 r. Tematem webinaru było - treści i usługi cyfrowe po nowemu - jakie zmiany czekają sklepy i serwisy internetowe w 2022 roku? Ważna aktualizacja do webinaru! Kilka godzin po zakończeniu naszego...
Sprzedajesz te produkty? Pamiętaj o specjalnych obowiązkach prawnych w regulaminie sklepu internetowego i nie tylko
Sprzedając niektóre produkty lub usługi musisz się liczyć z obowiązkiem spełnienia dodatkowych obowiązków prawnych lub dodatkowymi obostrzeniami (w tym zakaz ich sprzedaży przez Intenet). Wybraliśmy dzisiaj te produkty i usługi, które najczęściej sprzedają nasi Klienci i zebraliśmy w jednym...
Webinar Q&A z prawnikiem | Rękojmia i gwarancja 2022 – jakie zmiany czekają Sprzedawców od 28 maja 2022 roku?
Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 14. kwietnia 2022 r. Tematem webinaru było - rękojmia i gwarancja 2022 - jakie zmiany czekają sprzedawców od 28 maja 2022 roku? Odpowiedzi na pytania zadane podczas webinaru znajdą Państwo poniżej. Nagranie z webinaru:...
Webinar Q&A z prawnikiem | Jak bezpiecznie i skutecznie zawierać umowy sprzedaży przez telefon, maila, OLX?
Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 17. marca 2022 r. Tematem webinaru było - jak bezpiecznie i skutecznie zawierać umowy sprzedaży przez telefon, maila, OLX? Odpowiedzi na pytania zadane podczas webinaru znajdą Państwo poniżej. Nagranie z webinaru:...
Jak nie rozpatrywać reklamacji telewizora – przydatne informacje dla Sprzedawców produktów wielkogabarytowych
W tym wpisie opowiemy Wam jak nie rozpatrywać reklamacji telewizora i innych produktów wielkogabarytowych. W tej sprawie sprzedawca popełnił szereg błędów, który skutkowały przegraną sprawą sądową i poniesieniem znacznych kosztów sądowych oraz koniecznością zwrotu ceny zakupionego telewizora wraz...