Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 14. stycznia 2022 r. Tematem webinaru było częste pytanie Sprzedawców - czy istnieje możliwość anulowania umowy w przypadku braku towaru lub braku wpłaty od Kupującego. Odpowiedź na nie znajdą Państwo w nagraniu....
Blog prawników Prokonsumencki.pl
Webinar Q&A z prawnikiem | Prawo Sprzedawcy | Zmiany w prawie 2022 ważne dla Sklepów i Serwisów
Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 9. grudnia 2021 r. Tematem webinaru były nadchodzące ze zmiany w prawie w 2022 roku, dotyczące umów zawieranych z Klientami. Ważna aktualizacja z 12. stycznia 2022 r.! Zmiany dotyczące reklamacji i treści...
Webinar Q&A z prawnikiem | Prawo Sprzedawcy | Kto może, a kto NIE może odstąpić od zakupu w sklepie internetowym?
Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 10. listopada 2021 r. Tematem webinaru było odstąpienie od umowy w sklepie internetowym, a dokładniej - kto może, a kto nie może takiego odstąpienia dokonać. Bardzo dziękujemy naszym Klientom za udział w webinarze i...
Reklamacja towaru poza Polską – koszty dostarczenia reklamowanych produktów przy sprzedaży zagranicznej
Coraz więcej sprzedawców decyduje się na to, by w sprzedaży internetowej oferować swoje produkty również zagranicznym klientom. Sprzedawcy muszą w takim wypadku zmierzyć się także z praktycznym problemem reklamacji i kosztów z tym związanych. Koszty przesyłek zagranicznych mogą być zdecydowanie...
Towar luksusowy nie podlega zwrotowi? Zaskakujące orzeczenie Sądu Apelacyjnego w Katowicach
O tym że konsument (a od tego roku również przedsiębiorca na prawach konsumenta) ma prawo do odstąpienia od umowy wie każdy sprzedawca internetowy. O wyjątkach od tego prawa pamiętają przede wszystkim ci, dla których mają one znaczenie w prowadzonej działalności - np. sprzedawcy treści cyfrowych,...
Czy rolnik jest konsumentem, czy przedsiębiorcą? Omawiamy wyrok Sądu Najwyższego z dnia 17 lutego 2021 r.
Czy rolnik dokonujący zakupu ciągnika powinien być traktowany jako konsument czy przedsiębiorca? Na to pytanie odpowiedzi udzielił Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 17 lutego 2021 r., który zapadł w sprawie o sygn. akt I NSNc 152/20. Kwalifikacja klienta jako konsumenta lub przedsiębiorcy...
Skąd wziąć regulamin sklepu internetowego?
W dzisiejszych czasach sprzedaż internetowa osiągnęła poziom, który sprawia, że nie sposób wyobrazić sobie handlu bez tej właśnie formy sprzedaży. Nie ulega wątpliwości, że niezależnie od formy sprzedaży, musi być ona ujęta w właściwe dla siebie reguły, które można utożsamiać z umową łącząca...
Zmiany w prawie 2022 | 1 z 3 | Reklamacja po nowemu i sprzedaż treści lub usług cyfrowych – kolejne duże zmiany w przepisach i w regulaminie sklepu internetowego, które czekają Sprzedawców Internetowych w 2022 r.
Ważna aktualizacja z 24. maja 2022 r.! Zmiany dotyczące reklamacji i treści cyfrowych, które pierwotnie miały wejść w życie 1. stycznia 2022 r., a następnie 28. maja 2022 r. wejdą w życie jeszcze później - z najnowszego projektu ustawy wynika, że zmiany wejdą w życie w terminie 14 dni od...
Czy mimo braku informacji o wyjątkach od prawa odstąpienia od umowy Sprzedawca może z nich skorzystać i odmówić zwrotu?
W ostatnim czasie jeden ze Sprzedawców zadał nam ciekawe pytanie dotyczące możliwości odstąpienia od umowy zawartej na odległość (np. w sklepie internetowym). Pytanie brzmiało - czy wyjątki od prawa odstąpienia od umowy mogą mieć zastosowanie mimo, że przedsiębiorca w ogóle nie poinformuje...
Co musi zawierać regulamin sklepu internetowego
Regulamin sklepu internetowego nie może być tworzony w sposób dowolny. Z naszego artykułu dowiesz się, co musi zawierać prawidłowy regulamin. Wskażemy istotne zmiany prawne, które niekiedy każą traktować przedsiębiorców jako konsumentów, a także poruszymy kwestie RODO. Regulamin sklepu...