Aby udzielić gwarancji wystarczy zamieścić prosty baner przy produkcie lub w reklamie o treści "Gwarancja 3 lata". W tym momencie konsument będzie mógł już z niej korzystać na domyślnych warunkach wskazanych w Kodeksie cywilnym. Aby jednak dochować wszelkich wymogów prawnych związanych z...
Blog prawników Prokonsumencki.pl
Zmiany w prawie od stycznia 2017 r. – ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich
10 stycznia 2017 wejdzie w życie ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Ustawa określa między innymi obowiązki przedsiębiorców związane z umożliwieniem swoim klientom korzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów. Oznacza to w szczególności, że także konsumenci...
Jak radzić sobie z nieprawdziwymi opiniami o firmie w Internecie? Webinar + pytania
Zapraszamy do obejrzenia webinaru od prawników Prokonsumencki.pl: Jak radzić sobie z nieprawdziwymi opiniami o firmie w Internecie? W trakcie tego webinaru dowiesz między innymi: Nieprawdziwa lub obraźliwa opinia jako przestępstwo Nieprawdziwa lub obraźliwa opinia jako naruszenie dóbr osobistych...
GIOŚ, a sklep internetowy – informacja o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym
Jeżeli jesteś sprzedawcą sprzętu elektrycznego lub elektronicznego to koniecznie musisz zapoznać się z tym artykułem. Opisujemy w nim obowiązki sprzedawcy internetowego takiego sprzętu związane z zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym. Za przestrzeganie przepisów w tym zakresie odpowiada...
Zwrot perfum – czy konsument może zwrócić perfumy zakupione w sklepie internetowym?
W tym wpisie zastanowimy się, czy możliwe jest odstąpienie od umowy zakupu perfum w sklepie internetowym i jakie ewentualne konsekwencje niesie ze sobą ich użycie przez konsumenta. Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o Prawach konsumenta, wśród swoich norm przewiduje również sytuacje kiedy konsument nie...
Istotność wady a odstąpienie od umowy sprzedaży
Orzeczenie Sądu Rejonowego w Toruniu (Sygn. akt: X C 2826/15 upr.), które będziemy dzisiaj omawiać z pewnością przyda się właścicielom komisów samochodowych, których problem może niejednokrotnie dotknąć. Przedmiotem sporu w sprawie była wada fizyczna polegająca na sfałszowanym wpisie w dowodzie...
Krzesełko dziecięce, a wymóg oznaczenia CE
Czy krzesełko dziecięce musi być oznaczone znakiem CE? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć poniżej. Przepisy prawa regulujące oznakowanie CE Kwestie znaku CE są regulowane przez prawo unijne, do którego koniecznym było dostosowanie prawa polskiego. Obecnie główną rolę w tym zakresie pełni...
Konkurs i program lojalnościowy w sklepie internetowym – skutki podatkowe
Planujesz zorganizować konkurs z nagrodami dla klientów Twojego sklepu internetowego? Chcesz zachęcić klientów do kupowania u Ciebie oferując im program lojalnościowy w sklepie internetowym? Z pewnością zastanawiasz się więc, czy w wyniku tych akcji handlowych powstanie obowiązek podatkowy. W...
Jak bronić się przed nielegalnym kopiowaniem zdjęć i opisów produktów? [webinar]
Jak bronić się przed nielegalnym kopiowaniem zdjęć i opisów produktów? Podczas ostatniego webinaru Prawnicy z Prokonsumencki.pl opowiedzieli na pytania: Czy zdjęcia i opisy produktów umieszczone w serwisie Allegro oraz sklepie internetowym są chronione prawem autorskim? Co może sprzedawca...
Odmowy zawarcia umowy w przypadku konsumentów, jak nie popełnić przy tym wykroczenia
Niestety mamy tylko częściowo dobre wiadomości dla sprzedawców w sprawie odmowy zawarcia umowy w przypadku konsumentów. Odmówić sprzedaży można, ale w zależności w jaki sposób to zrobimy i komu odmówimy może się to wiązać z różnymi konsekwencjami. Poniżej opiszemy jak to zrobić aby zminimalizować...
Odpowiedzialność sprzedawcy za błąd przewoźnika przy wydaniu produktu konsumentowi
Odpowiedzialność sprzedawcy - Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy rozpatrywał spór konsumenta z firmą telekomunikacyjną. Konsument, będący w tej sprawie powodem, zawarł z pozwanym umowę, przedmiotem której było świadczenie przez pozwanego usługi (...) w zakresie i na warunkach określonych...
Towar jest niedostępny – czy sprzedawca może odmówić sprzedaży
Towar jest niedostępny - Korzystając z udogodnień sklepu internetowego, klient dokonuje zakupu. Gdy wszystko przebiega zgodnie z planem, można zacząć mówić o dokonaniu pomyślnej transakcji. Niestety, nie każdy zakup można pomyślnie sfinalizować. Często mamy do czynienia ze sporami związanymi z...
Webinar + zadane przez Was pytania: Czy sprzedawca odpowiada za uszkodzenie przesyłki w transporcie?
Zapraszamy do obejrzenia webinaru od prawników Prokonsumencki.pl: Czy sprzedawca odpowiada za uszkodzenie przesyłki w transporcie? W trakcie tego webinaru dowiesz między innymi: 1) Jaka jest odpowiedzialność sprzedawcy za uszkodzenie przesyłki w transporcie 2) Jakie znaczenie ma prawidłowy...
Sprzedaż suplementów diety przez Internet – regulamin sklepu i dodatkowe obowiązki informacyjne
Suplementy diety w ostatnim czasie zyskały dużą popularność wśród społeczeństwa. Coraz częściej są one także sprzedawane w Internecie w sklepach internetowych. Jak się jednak okazuje, po przeanalizowaniu licznych, często dość skomplikowanych przepisów, sprzedaż suplementów diety przez internet...
Czy sprzedawca odpowiada za uszkodzenie przesyłki podczas transportu?
Prowadzisz sklep internetowy? Prędzej czy później możesz zetknąć się z kwestią uszkodzenia przesyłki podczas transportu. Co zrobić kiedy: Paczka dotarła do klienta uszkodzona, ale kurier nie spisał protokołu szkody? Klient odebrał nieuszkodzoną przesyłkę i po późniejszym jej otwarciu stwierdził...
Webinar – 14 dni reklamacyjnych, czyli najważniejszy termin, o którym musi wiedzieć każdy sprzedawca
14 dni reklamacyjnych, czyli najważniejszy termin, o którym musi wiedzieć każdy sprzedawca Nasi prawnicy przygotowali webinar, który ma na celu rozjaśnić frazę "14 dni reklamacyjnych". Dowiedz się najważniejszych informacji i spraw żeby reklamacja przestała być dla ciebie problemem. Zwroty to...
Otrzymałeś pismo z Federacji Konsumentów – czy jest się czego bać?
Ostatnio jeden z naszych sprzedawców otrzymał dwa pisma od Federacji Konsumentów - jedno informowało o objęciem nadzorem procesu reklamacyjnego jednego z jego klientów, a drugie stanowiło przedsądowe wezwania do podjęcia działań reklamacyjnych. Pisma miały swoją sygnaturę, na wstępie powołano...
Grzecznościowa wymiana towaru, a bieg terminu na odstąpienie od umowy
Jedna z naszych Klientek zadała nam ostatnio bardzo ciekawe pytanie dotyczące sposobu liczenia terminu na odstąpienie od umowy w przypadku, jeżeli sprzedawca umożliwia grzecznościową wymianę towaru, a konsument skorzysta z tej możliwości. Czy w takim wypadku termin ten należy liczyć od dnia...
Jak sobie radzić z nieodebranymi przesyłkami pobraniowymi w sklepie internetowym? – Webinar
Zapraszamy do obejrzenia webinaru od prawników Prokonsumencki.pl: Jak sobie radzić z nieodebranymi przesyłkami pobraniowymi w sklepie internetowym? W trakcie webinaru dowiesz między innymi: Czy mimo braku odebrania przesyłki możesz domagać się zapłaty ceny i poniesionych kosztów dostawy Jak...
Jak legalnie prowadzić sprzedaż na Allegro od 23 maja 2016?
Aktualizacja na rok 2019 najnowsze informacje jak legalnie prowadzić sprzedaż na Allegro znajdziesz tutaj: Jak legalnie prowadzić sprzedaż na Allegro – poradnik prawny na 2019 rok od prawników Prokonsumencki.pl Zapraszamy do lektury! Allegro poinformowało, że z dniem 23...