Dużą popularnością cieszą się wszelkiej maści serwisy internetowe o charakterze ogłoszeniowym. Zazwyczaj są to miejsca, gdzie użytkownicy z jednej strony zamieszczają np. oferty sprzedaży konkretnych przedmiotów albo świadczenia usług, a pozostali oferty ich kupna. Serwis taki może jednak być...
Blog prawników Prokonsumencki.pl
Odstąpienie od umowy- czy konsument może przetestować zakupiony motorower ?
Odstąpienie od umowy- jak daleko rozciąga się zakres znaczeniowy pojęcia „korzystania z rzeczy w sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy”? Czy zamówienie towaru w sklepie, ale zapłacenie za niego przy jego dostarczeniu przez sprzedawcę do domu klienta sprawia, że...
BDO i obowiązek złożenia rocznego sprawozdania
BDO funkcjonuje od dnia 24 stycznia 2018 r. Wraz z postępem lat i nadejściem licznych wymogów unijnych i krajowych w zakresie ograniczania zanieczyszczeń środowiska, pojawiają się liczne, dodatkowe obowiązki dla podmiotów, które choć częściowo uczestniczą w procesie wprowadzania szkodliwych dla...
Rozpatrzenie reklamacji: Czy brak odesłania towaru przez klienta wstrzymuje termin ?
Rozpatrzenie reklamacji Zgodnie z art. 556 kodeksu cywilnego: „Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).” Odpowiedzialność ta jest niezależna od tego, czy na dany produkt sprzedawca albo producent udzieli gwarancję....
Sprzedajesz do innych Państw UE? Sprawdź, co z odrębnym regulaminem
Sprzedaż do państw UE Temat sprzedaży do innych państw członkowskich UE zyskuje na popularności - polskie sklepy internetowe co raz częściej kierują sprzedaż także do innych państw UE. W tej sytuacji istotne jest pytanie, czy konieczne jest tworzenie i stosowanie odrębnych regulaminów, właściwych...
Zwrot towaru: Kiedy jest brak możliwości ze względów zdrowotnych lub higienicznych?
Zwrot towaru Temat zwrotu produktów, których zwrot budzi obawy ze względów zdrowotnych i higienicznych co jakiś czas powtarza się wśród pytań kierowanych do nas przez Sprzedawców. Zwrot towaru wydaje się być dość skomplikowany w takich okolicznościach, dlatego też zamieszczamy poniżej pełną...
Zniszczone opakowania: Czy konsument odpowiada za nie przed odstąpieniem od umowy?
Zniszczone opakowania Temat zniszczone opakowania przed odstąpieniem od umowy, koszty z tym związane po stronie sprzedawcy i możliwość (a właściwie jej brak) potrącenia w takim wypadku odszkodowania jest bardzo kontrowersyjny. Dlatego też zamieszczamy poniżej pełną odpowiedź centrum kontaktowego...
Jak legalnie prowadzić sprzedaż na Instagramie – regulamin sprzedaży na Instagramie
W ostatnich czasach popularne stało się przenoszenie sprzedaży do mediów społecznościowych. Nikogo nie dziwią już więc oferty sprzedaży na portalach takich jak Instagram. Taka sprzedaż jest bowiem najczęściej darmową promocją dla sprzedawcy. Zdarza się również, że nowi przedsiębiorcy otwierają...
Regulamin na Facebooku – czy na grupach też powinien być?
Jeśli tworzysz lub zamierzasz stworzyć grupę dyskusyjną na Facebooku, z pewnością na pewnym etapie zaczniesz rozważać przygotowanie regulaminu dla grupy. Możesz mieć pewne obawy lub wątpliwości, czy taki dokument nie powoduje zbytniego „sformalizowania” grupy, która ma po prostu służyć...
Karta podarunkowa straciła ważność? Konsument może mieć prawo zwrotu.
W tym wpisie omawiamy ważne dla Sprzedawców orzeczenie Sądu Rejonowego w Słupsku z 6 marca 2020 r. dotyczące sporu klienta Empiku o zwrot niewykorzystanych środków z karty podarunkowej. Temat jest szczególnie ważny dla tych Sprzedawców, którzy sami w swoim sklepie udostępniają karty lub bony...
Zwrot towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym
Jeśli prowadzisz stacjonarnie sprzedaż i zastanawiasz się nad tym czy powinieneś przyjmować zwrot towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym, to ten artykuł jest dla Ciebie. Poniżej odpowiadamy na najczęstsze pytania dotyczące zwrotu towaru w sklepie stacjonarnym. W tym artykule omawiamy...
Reklamacja: 14 dni na odpowiedź
Reklamacja towaru to jedno z podstawowych uprawnień klienta, który zawarł umowę sprzedaży. Niezależnie od tego, czy sprzedaż następuje w lokalu stacjonarnym, czy wysyłkowo przez internet, w sytuacji uszkodzenia towaru każdemu klientowi przysługują określone prawa, a na sprzedawcy ciążą wówczas z...
Regulamin sklepu internetowego w modelu dropshipping
Zamierzasz założyć sklep internetowy działający w modelu dropshipping? A może chcesz prowadzić w tym modelu sprzedaż na Allegro? Zastanawiasz się jakie są zalety i wady tego modelu sprzedaży z prawnego punktu widzenia? W takim razie jesteś w dobrym miejscu. W tym artykule odpowiadamy na...
Regulamin sklepu internetowego – TOP 9 pytań
Zastanawiasz się nad założeniem własnego sklepu internetowego? A może już prowadzisz sklep internetowy i potrzebujesz dodać lub uzupełnić regulamin sklepu internetowego? W tym artykule odpowiadamy na 9 najczęstszych pytań dotyczących regulaminu sklepu internetowego, zadawanych przez...
PRAWNA CHECKLISTA | Regulamin sprzedaży ebooków
Zakładasz sklep z książkami elektronicznymi (e-bookami)? A może myślisz o wydaniu i samodzielnej sprzedaży poradnika lub własnej książki w formie elektronicznej? W tym artykule omawiamy kilka ważnych aspektów prawnych prowadzenia sklepu z ebookami, w tym w szczególności regulamin sklepu z ebookami...
Jak prowadzić sprzedaż podczas transmisji live zgodnie z prawem?
Telezakupy, transmisje sprzedażowe, sprzedaż live itd. - te określenia nowego sposobu sprzedaży podczas transmisji na żywo stają się ostatnio coraz bardziej modne. Nic dziwnego - są stosunkowo tanie i pozwalają na szybką i skuteczną sprzedaż bez angażowania większych sił i środków. Sprzedaż...
Czy można skopiować regulamin sklepu internetowego?
W ostatnim czasie powstaje wiele nowych sklepów internetowych, a istniejące notują wzrosty sprzedaży. Być może zastanawiasz się więc nad założeniem swojego sklepu internetowego albo poszerzeniem oferty swojego sklepu stacjonarnego poprzez stworzenie jego internetowego odpowiednika. Jedną z...
Sprzedaż masek dobie epidemii koronawirusa, zakaz na Allegro i Olx
Aktualizacja - 10 kwietnia 2020 r. - odwołanie zakazu sprzedaży na Allegro niektórych produktów higienicznych i wyrobów medycznych - przeczytaj na końcu artykułu Sprzedaż maseczek- Bez wątpienia maska jest symbolem obecnej pandemii wirusa SARS-CoV-2. Z dnia na dzień stała się ona produktem...
Prowadzenie sklepu podczas pandemii. O czym należy pamiętać?
Prowadzenie sklepu podczas koronawirusa-Chcemy w miarę naszych możliwości wesprzeć Sprzedawców w tym trudnym dla wszystkich czasie i pomóc zminimalizować negatywne skutki pandemii koronawirusa dla ich biznesu. Rozsądne i odpowiedzialne podejście do tej sytuacji pozwoli wszystkim zaoszczędzić...
Naruszenie ochrony danych osobowych w firmie – Praktyczny poradnik dla przedsiębiorcy
Skradziono Ci laptopa? Pracownik wysłał newsletter bez ukrycia adresów email? A może komputery w firmie zostały zainfekowane złośliwym oprogramowaniem? Wszystkie te sytuacje to naruszenia ochrony danych osobowych, wobec których przedsiębiorca musi podjąć odpowiednie działania. Bez tego naraża się...