Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 12. maja 2022 r. Tematem webinaru było - treści i usługi cyfrowe po nowemu - jakie zmiany czekają sklepy i serwisy internetowe w 2022 roku? Ważna aktualizacja do webinaru! Kilka godzin po zakończeniu naszego...
Blog prawników Prokonsumencki.pl
Sprzedajesz te produkty? Pamiętaj o specjalnych obowiązkach prawnych w regulaminie sklepu internetowego i nie tylko
Sprzedając niektóre produkty lub usługi musisz się liczyć z obowiązkiem spełnienia dodatkowych obowiązków prawnych lub dodatkowymi obostrzeniami (w tym zakaz ich sprzedaży przez Intenet). Wybraliśmy dzisiaj te produkty i usługi, które najczęściej sprzedają nasi Klienci i zebraliśmy w jednym...
Webinar Q&A z prawnikiem | Rękojmia i gwarancja 2022 – jakie zmiany czekają Sprzedawców od 28 maja 2022 roku?
Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 14. kwietnia 2022 r. Tematem webinaru było - rękojmia i gwarancja 2022 - jakie zmiany czekają sprzedawców od 28 maja 2022 roku? Odpowiedzi na pytania zadane podczas webinaru znajdą Państwo poniżej. Nagranie z webinaru:...
Webinar Q&A z prawnikiem | Jak bezpiecznie i skutecznie zawierać umowy sprzedaży przez telefon, maila, OLX?
Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 17. marca 2022 r. Tematem webinaru było - jak bezpiecznie i skutecznie zawierać umowy sprzedaży przez telefon, maila, OLX? Odpowiedzi na pytania zadane podczas webinaru znajdą Państwo poniżej. Nagranie z webinaru:...
Jak nie rozpatrywać reklamacji telewizora – przydatne informacje dla Sprzedawców produktów wielkogabarytowych
W tym wpisie opowiemy Wam jak nie rozpatrywać reklamacji telewizora i innych produktów wielkogabarytowych. W tej sprawie sprzedawca popełnił szereg błędów, który skutkowały przegraną sprawą sądową i poniesieniem znacznych kosztów sądowych oraz koniecznością zwrotu ceny zakupionego telewizora wraz...
Webinar Q&A z prawnikiem | Czy towar na indywidualne zamówienie nie podlega zwrotowi?
Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 17. lutego 2022 r. Tematem webinaru było częste pytanie Sprzedawców - czy towar na indywidualne zamówienie nie podlega zwrotowi? Odpowiedź na nie znajdą Państwo w nagraniu. Nagranie z webinaru:...
SME Fund 2022, czyli jak chronić swój znak towarowy lub wzór z dotacją | Rejestracja znaku towarowego lub wzoru przemysłowego nawet 75% taniej
Wszyscy wiemy jak ważna jest ochrona swojej marki, a w przypadku firm produkcyjnych także ochrona swoich wzorów przemysłowych. Naturalnym dopełnieniem tej ochrony jest rejestracja swojego znaku towarowego lub wzoru przemysłowego. Zastrzeżenie znaku lub wzoru przemysłowego pozwala zdecydowanie...
Webinar Q&A z prawnikiem | Czy brak towaru lub brak wpłaty = możliwość anulowania umowy?
Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 14. stycznia 2022 r. Tematem webinaru było częste pytanie Sprzedawców - czy istnieje możliwość anulowania umowy w przypadku braku towaru lub braku wpłaty od Kupującego. Odpowiedź na nie znajdą Państwo w nagraniu....
Czy spawanie silnika to wada istotna? Reklamacja spawanego silnika + odpowiedzialność za wady B2B
Reklamacja silnika samochodowego, to nie jest prosta sprawa. Szczególnie jak się okazuje, że silnik był spawany, choć w jego opisie na popularnej platformie handlowej zabrakło tej informacji. Dodatkowo Sprzedawcy często zastanawiają się, jak wygląda kwestia ich odpowiedzialności za wady produktu w...
Webinar Q&A z prawnikiem | Prawo Sprzedawcy | Zmiany w prawie 2022 ważne dla Sklepów i Serwisów
Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 9. grudnia 2021 r. Tematem webinaru były nadchodzące ze zmiany w prawie w 2022 roku, dotyczące umów zawieranych z Klientami. Ważna aktualizacja z 12. stycznia 2022 r.! Zmiany dotyczące reklamacji i treści...
Webinar Q&A z prawnikiem | Prawo Sprzedawcy | Kto może, a kto NIE może odstąpić od zakupu w sklepie internetowym?
Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 10. listopada 2021 r. Tematem webinaru było odstąpienie od umowy w sklepie internetowym, a dokładniej - kto może, a kto nie może takiego odstąpienia dokonać. Bardzo dziękujemy naszym Klientom za udział w webinarze i...
Sprzedaż sklepu internetowego – jak to zrobić i co z danymi osobowymi?
Z tego artykułu dowiesz się między innymi: Czy sprzedaż danych osobowych jest legalna? O czym musisz wiedzieć sprzedając sklep internetowy i w jaki sposób można to zrobić? Czy pozyskanie zgód Klientów na przekazanie ich danych nabywcy sklepu jest konieczne? Od razu jednak musimy zaznaczyć, że...
Webinar Q&A z prawnikiem | Prawo Sprzedawcy | Produkty używane lub z wadą – czy Klient może je reklamować lub zwrócić?
Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 14. października 2021 r. Tematem webinaru były produkty używane, a także możliwości ich zwrotu oraz reklamacji. Bardzo dziękujemy naszym Klientom za udział w webinarze i zadane pytania – zebraliśmy je dla Państwa w...
Reklamacja towaru poza Polską – koszty dostarczenia reklamowanych produktów przy sprzedaży zagranicznej
Coraz więcej sprzedawców decyduje się na to, by w sprzedaży internetowej oferować swoje produkty również zagranicznym klientom. Sprzedawcy muszą w takim wypadku zmierzyć się także z praktycznym problemem reklamacji i kosztów z tym związanych. Koszty przesyłek zagranicznych mogą być zdecydowanie...
Webinar Q&A z prawnikiem | Klient składa reklamację i co dalej? ABC reklamacji towaru
Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 9. września 2021 r. Tym razem skupiliśmy się na sytuacji, gdy Klient składa reklamację u Sprzedawcy i co dalej należy z tym zrobić. Godzinny webinar przedstawia ABC reklamacji towaru. Bardzo dziękujemy naszym Klientom...
Regulamin i polityka prywatności internetowego kantoru lub giełdy walut
Kantory internetowe lub giełdy walut pozwalają szybko, wygodnie i często tanio wymieniać swoim użytkownikom waluty wpłacanych środków pieniężnych. W standardowym serwisie-kantorze użytkownicy kupują środki w jednej walucie i sprzedają w innej. Giełda walut pozwala na wymianę bezpośrednio między...
Webinar Q&A z prawnikiem | Błąd to nie wyrok, czyli jak sobie radzić z błędami w cenie sprzedanego towaru?
Webinar Q&A z prawnikiem, na którym kluczowym problemem była odpowiedź na pytanie - Błąd to nie wyrok, czyli jak sobie radzić z błędami w cenie sprzedanego towaru?, już za nami. Odbył się 12 sierpnia 2021r.. Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i aktywność - tym razem...
Towar luksusowy nie podlega zwrotowi? Zaskakujące orzeczenie Sądu Apelacyjnego w Katowicach
O tym że konsument (a od tego roku również przedsiębiorca na prawach konsumenta) ma prawo do odstąpienia od umowy wie każdy sprzedawca internetowy. O wyjątkach od tego prawa pamiętają przede wszystkim ci, dla których mają one znaczenie w prowadzonej działalności - np. sprzedawcy treści cyfrowych,...
Regulamin aplikacji mobilnej sprzedającej e-usługi, reklamy
Aplikacje mobilne cieszą się obecnie ogromną popularnością użytkowników na całym świecie. Aplikacje tworzone są praktycznie w każdej dziedzinie, od branży bankowej, hotelarskiej, odzieżowej, medycznej po żywieniowo - treningowe aż do aplikacji edukacyjnych i platform służących do zamawiania...
Sprzedajesz produkty spoza UE? Zobacz co zmieni się w zakresie odpowiedzialności za importowane produkty już 16 lipca 2021 r.
Unia Europejska wprowadza zmiany w zakresie sprzedaży importowanych produktów. O tym jakie wymogi mogą być stawiane takim produktom pisaliśmy na przykładzie zabawek w tym artykule. Dnia 16 lipca 2021 r. czekają przedsiębiorców kolejne zmiany - wchodzi bowiem w życie Rozporządzenie 2019/1020 w...