Poniżej zamieszczamy nagranie z webinaru Q&A z prawnikiem, który odbył się 17. marca 2022 r. Tematem webinaru było – jak bezpiecznie i skutecznie zawierać umowy sprzedaży przez telefon, maila, OLX?

Odpowiedzi na pytania zadane podczas webinaru znajdą Państwo poniżej.

Nagranie z webinaru:

 

Prezentacja z webinaru:

2022-03-17 prezentacja_WEBINAR_QA (zawarcie umowy mail i telefon)

 

Poniżej zamieszczamy listę pytań zadanych podczas webinaru. Wskazujemy także odpowiedzi, które zostały udzielone podczas webinaru oraz przesyłamy materiały dodatkowe.

1 Jak wygląda kwestia informowania Klienta w przypadku sprzedaży stacjonarnej gdy Klient wybrał sobie towar np. na OLS, ale chce odebrać osobiście w siedzicie sprzedawcy? Tak
2 Czy jeśli Klient (przedsiębiorca lub osoba prywatna) pyta mailowo o ofertę na produkt, a handlowiec odpisuje cenę, czas realizacji i koszt wysyłki, to musi dołączyć jakiś regulamin czy jakąś inną formułkę? Tak
3 Czy jest określona w prawie wysokość zmniejszenia wartości rzeczy? Czy może to być 100%? Tak
4 Czy jeśli Klient składa zamówienie mailowe, wysyła link produktu w sklepie (czyli nie zamawia przez koszyk) czy obowiązuje go regulamin sklepu lub czy należy wysłać mu jakiś regulamin? Tak
5 Jak realnie można poinformować Klienta podczas rozmowy telefonicznej o warunkach regulaminu? Ciężko sobie wyobrazić czytanie całego regulaminu telefonicznie lub wysyłanie pliku mailowo/smsem i czekanie na potwierdzenie ze strony Klienta? Czy skrócona wersja regulaminu (kilkuzdaniowa) chociaż częściowo wyczerpie obowiązek informacyjny i zapewni „ochronę” dla sprzedawcy? Tak prokonsumencki.pl/regulamin-sklepu-internetowego-4/sms-czyli-zawarcie-umowy-przez-telefon-zgodnie-z-nowa-ustawa
6 Czy przy przyjmowaniu zamówienia telefonicznie mogę zadać pytanie „Czy przeczytała Pani regulamin i go akceptuje?” – czy to będzie OK? Zaznaczę, że rozmowy są nagrywane. Tak
7 Klient podczas rozpatrywania zgłoszenia reklamacyjnego z tytułu rękojmi wycofuje zgodę na przetwarzanie danych osobowych, nie ma zgód marketingowych. Sklep wydaje decyzję w sprawie. Wszystkie dane Klienta zostają usunięte w trybie natychmiastowym. A mimo to Klient kontaktuje się mailowo ze sklepem w celu kontynuowania korespondencji. Co w tym przypadku zrobić? Tak
8 Zamówienie telefoniczne, jak poprawnie złożyć ofertę + czy klient musi potwierdzić ofertę mailową? Czy przez telefon należy czytać regulamin OWZ? Tak
9 Czy podczas przyjmowania zamówienia przez czat wystarczy Klientowi wsłać plik z regulaminem i poprosić o akceptację? Rozmowy są zapisywane w archiwum. Oczywiście po złożeniu zamówienia Klient dostanie maila z regulaminem. Tak
10 Klient składa zamówienie telefoniczne, które nie jest odnotowane na trwałym nośniku, jedynie stworzone jest zamówienie w sklepie. Klient nie posiada adresu email. Czy odebranie przez niego przesyłki opłaconej przy odbiorze nie może być równoznaczne z zawarciem umowy? Tak
11 Dzień dobry, miałabym kilka pytań na temat kosztów zwrotu poniesionych podczas reklamacji – W zamówieniu mamy tylko 1 produkt. Gdy Klienta zwraca nam reklamacje i zostaje ona uznana: – traktujemy jak zwykły zwrot:

wykonujemy zwrot za produkt + za przesyłkę + poniesiony koszt za odesłanie reklamacji do nas.

W zamówieniu 2 produkty, jeden reklamacja, a drugi zostawia dla siebie. Gdy Klientka wysyła nam reklamacje i zostaje ona uznana:

– wykonujemy zwrot za produkt + poniesiony koszt za odesłanie reklamacji do nas?

Tak
12 Kolejne moje pytanie: – Klient reklamował produkt i wnioskował o zwrot środków (puścił szwy np. kurtki). My naprawiliśmy kurtkę i odesłaliśmy do Klientki. Klientka po otrzymaniu stwierdza, że produkt jest nienaprawiony i wysyła dokumentację zdjęciową, że produkt jest nadal rozpruty i żąda zwrotu pieniędzy. Z mojej oceny jest to wymuszone – produkt został naprawiony i odesłany jako pełnowartościowy, a Klient specjalnie uszkodził ponownie produkt. Tak
13 Procedura składania zamówienia mailowo wymaga zaakceptowania warunków umowy. Czy można za taką zgodę uważać opłacenie przez kupującego faktury proforma, na której widnieją dane kupującego oraz indeks zamówionego produktu? Tak
14 Obecnie Klient po upływie 1 roku od zakupu, w przypadku rękojmi, musi udowodnić, że wada tkwiła w zakupionym przedmiocie. Jakiego rodzaju to musi być „dowód”? Czy wystarczy tylko jego słowo? Tak
15 Otrzymujemy zwrot towaru, który posiada ślady użytkowania. Oferujemy Klientowi zwrot o obniżonej wartości, czy w przypadku kiedy Klient nie zaakceptuje tej wartości możemy jako sklep odmówić przyjęcia zwrotu towaru? Tak youtube.com/watch?v=dyQu0A5Xu6Q&t=1585s&ab_channel=Prokonsumencki.pl

 

16 Klient zakupił kilka lamp, po ok. 1 roku przepalił się ledy w dwóch z nich, zgłosił reklamację, producent chciał odebrać lampy do naprawy, ale Klient odmówił wydania produktu, ponieważ chce zwrócić towar powołując się na niezgodność towaru z opisem. Tak
17 Jeśli produkt jest używany i dla mnie staje się on bezwartościowy, ponieważ nie mogę go dalej sprzedać to czy strata dla sprzedawcy to 100%? Tak
18 Czy te wszystkie przepisy dotyczą jedynie Klientów indywidualnych? A jak się przepisy mają, jeżeli Klient kupuje na fakturę na firmę? Tak

 

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Newsletter prawny dla Sprzedawców

Dowiesz się pierwszy o ważnych zmianach w prawie i otrzymasz specjalne zaproszenia na nasze webinary z prawnikiem!

SUKCES - zapisałeś się!

Zamów rozmowę tel.
*
*
Napisz maila
*
*
*