Szkolenie online – Marketing w sklepie i w firmie zgodny z RODO

149,00 499,00  netto

Termin szkolenia: 11. lutego 2021 r.
(czwartek, w godzinach 12-14)

  • bilet obejmuje 1 szkolenie online – Marketing w sklepie internetowym i w firmie, a RODO (i inne przepisy prawa). Co robić żeby działać legalnie?
  • szkolenie kładzie nacisk na praktyczne aspekty prowadzenia marketingu zgodnie z przepisami
  • każdy uczestnik otrzyma certyfikat oraz ebook, a w nim gotowe treści zgód i klauzul informacyjnych w postaci wzorów, do wykorzystania w Twojej firmie
  • szkolenie uwzględnia najnowszy stan prawny oraz planowane zmiany dotyczące ochrony danych osobowych
  • szkolenie będzie prowadzone przez doświadczonego specjalistę z zakresu danych osobowych 
  • szkolenie będzie nagrywane i otrzymają Państwo dostęp do nagrania przez co najmniej 30 dni od zakończenia szkolenia

UWAGA: możesz kupić bilet z bonusem, czyli w pakiecie z rocznym dostępem do platformy szkoleniowej Prokonsumencki – dzięki temu zyskasz dostęp do ponad 37 godzin nagrań szkoleń prawnych dla Sprzedawców (przy tej opcji oszczędzasz 149 zł netto – bilet na szkolenie jest w cenie dostępu do platformy)

 

Wybierz poniżej opcję oferty i kup bilet:

O szkoleniu – najważniejsze informacje

Podczas szkolenia omówione zostaną najważniejsze zasady związane z przetwarzaniem danych osobowych przy najczęściej stosowanych działaniach marketingowych. Dzięki temu dowiesz się kiedy musisz posiadać zgodę na przesłanie oferty a kiedy nie jest ona konieczna oraz jakie wymogi prawne nakłada na Ciebie RODO przy działaniach marketingowych.

Podczas szkolenia kładziemy aspekt na rozwiązywanie praktycznych problemów – dlatego też po szkoleniu odbędzie się sesja pytań i odpowiedzi na zadane podczas szkolenia pytania. 

Omawiany zakres zagadnień jest bardzo szeroki, dlatego po szkoleniu otrzymasz praktycznego ebooka, w którym znajdziesz:

1. Przystępne omówienie najważniejszych zasad RODO w zakresie marketingu internetowego.
2. Gotowe treści zgód i klauzul informacyjnych w postaci wzorów, do wykorzystania w Twojej firmie.
3. Formularz oceny prawnie uzasadnionego interesu – na szkoleniu dowiesz się na czym polega prawnie uzasadniony interes i jak analizować go w kontekście planowanych działań marketingowych (dzięki temu nie będziesz musiał pozyskiwać zgody).
4. Gotowe skrypty, dzięki którym Twoi pracownicy będą mogli odpowiedzieć najbardziej kłopotliwe pytania od osób, wobec których prowadzony jest marketing (Skąd mają Państwo moje dane? Na jakiej podstawie otrzymuję ofertę?).
5. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Dzięki ebookowi będziesz mógł samodzielnie dostosować działania marketingowe do wymogów prawa i tym samym – uniknąć konsekwencji prawnych i wizerunkowych.

 

100% Uczestników naszych szkoleń poleca je innym Sprzedawcom.

Najczęstszą zaletą szkolenia wskazywaną przez Uczestników jest możliwość zadawania pytań, przedstawiania konkretnych problemów dotyczące spraw Uczestników i merytoryczne odpowiedzi udzielane na bieżąco podczas szkolenia.

Plan szkolenia – Marketing w sklepie internetowym i w firmie, a RODO (i inne przepisy prawa), co robić żeby działać legalnie? 

Działania marketingowe są integralną częścią prowadzenia sklepu internetowego oraz każdej innej firmy. Nikt już nie wierzy w to, że sklep internetowy „prowadzi się sam” i wystarczy opublikowanie oferty w Internecie, aby klienci rzucili się na nasz produkt. Dokonanie zakupu jest obecnie owocem długotrwałego i skomplikowanego procesu, w którym kliknięcie przycisku „zamawiam i płacę” jest tylko zwieńczeniem wysiłków, jakie musi podjąć sprzedawca. 

Podczas webinaru omówimy wymogi, jakie stawiane są współczesnym działaniom marketingowym w sklepie internetowym na gruncie ochrony danych, prawa telekomunikacyjnego czy ustawy o świadczenie usług drogą elektroniczną. 

Wszystkie zagadnienia omawiane będą w kontekście modelowego sklepu internetowego – zależy nam na przekazaniu praktycznej wiedzy, dlatego wszystkie zagadnienia dotyczyć będą konkretnych przykładów. Wiedzę tę można jednak zastosować w zasadzie w każdej innej firmie – przepisy i zasady są w tym wypadku takie same. 

Plan szkolenia: 

  1. Wprowadzenie
  • Pojęcia i definicje – dane osobowe, pojęcie zgody, uzasadniony interes, profilowanie, zautomatyzowane podejmowanie decyzji, remarketing, cookies.
  • Główne przepisy i wytyczne, jakie musi mieć na uwadze sprzedawca internetowy (RODO, Prawo telekomunikacyjne, UŚUDE, ePrivacy)
  • Najważniejsze wymogi, które obowiązywać będą zawsze: zawieranie umów powierzenia, upoważnienia personelu, minimalizacja danych, ograniczenie przetwarzania, zapewnienie poufności etc.
  • Prawnie uzasadniony interes administratora i zgoda na przetwarzanie danych osobowych jako podstawy prowadzenia działań marketingowych, czyli jak zważyć swój interes i kiedy pozyskać zgodę?
  1. Działania marketingowe w sklepie
  • Tradycyjne, proaktywne działania marketingowe:
    • Firmy, przedsiębiorcy, osoby fizyczne. Do kogo możemy wysyłać ofertę bez zgody?
    • Dzwonienie do klientów w celu przedstawienia oferty. Czy jest legalne?
    • Realizowanie transakcji przy zamówieniu złożonym osobiście, telefonicznie, lub mailowo (o czym należy pamiętać).
  • Działania marketingowe dla sklepu internetowego:
    • Pozycjonowanie sklepu. Uregulowanie kwestii dostępu firmy pozycjonującej.
    • Cookies w sklepie internetowym. Czy są danymi osobowymi? Podział cookies na niezbędne, opcjonalne i statystyczne. Zgoda na cookies – obecnie i w przyszłości (jakie komunikaty muszą pojawić się na stronie sklepu i w polityce prywatności).
    • Google Ads + remarketing. Kiedy możemy śledzić użytkownika reklamami? Na co zwrócić uwagę przy różnych typach remarketingu?
    • Prowadzenie profili w mediach społecznościowych. Najważniejsze obowiązki do spełnienia (link do zasad prywatności, informowanie o przetwarzaniu w polityce prywatności), zawieranie umów przez FB, zasady związane z publikacją postów zawierających dane osobowe (np. zdjęcia z wydarzeń promocyjnych).
    • Facebook pixel, remarketing w social mediach, wtyczki serwisów społecznościowych na stronie (Lubię to, logowanie przez FB, Messenger). Jak to ogarnąć?
    • Email marketing. Newsletter – usługa czy marketing? Zabezpieczenie wysyłki mailingów, zabezpieczenie bazy danych, wybór i wymogi związane z dostawcami usług newsletterowych. Jak powinien wyglądać formularz zapisu na newsletter?
    • Content marketing. Blog firmowy – o czym pamiętać? (klauzule informacyjne + kwestie związane z prawami autorskimi do materiałów, artykułów etc.).
    • Systemy opinii i porównywarki. Ceneo, Opineo, Skąpiec. Czy trzeba podpisywać umowę powierzenia? Kiedy wymagać zgody?
    • Sprzedaż na marketplace (Allegro, eBay).
    • Programy lojalnościowe – co trzeba zrobić pod kątem RODO?
    • Jak organizować je zgodnie z RODO?
    • Programy afiliacyjne i współpraca z blogerami i influencerami>
  1. Podsumowanie
  • Czy możemy korzystać z usług podmiotów z USA (w kontekście dostawców usług marketingowych)?
  • Prawa osób, których dane dotyczą a działania marketingowe. Kiedy i jak je respektować? (usunięcie z newslettera, odwołanie zgody, prawo do bycia zapomnianym).
  • Planowane zmiany w przepisach i na co trzeba się przygotować (Prawo komunikacji elektronicznej, Dyrektywa ePrivacy).

 

Możemy podczas warsztatów omówić także Państwa konkretne przypadki i pytania – w takim wypadku prosimy o ich przesłaniem przed terminem szkolenia lub ich omówienie podczas samego szkolenia.

 

Ważne informacje przed szkoleniem webinarowym: 

  • bilet obejmuje 1 szkolenie online 
  • warsztaty odbędą się w dniu wskazanym wyżej w godzinach 12:00 – 14:00 (około 2 godzin szkoleniowych)
  • przed rozpoczęciem warsztatów otrzymają Państwo na swój adres email link do platformy, na której prowadzone będą warsztaty – korzystamy z platformy ClickMeeting
  • warsztaty będą prowadzone przez doświadczonego specjalistę z zakresu ochrony danych osobowych, który wsparciem Sprzedawców internetowych zajmuje się już od ponad 8 lat i sprawuje opiekę merytoryczną nad serwisem Prokonsumencki.pl
  • w czasie warsztatów zaplanowane są 2 lub 3 przerwy w zależności od przebiegu szkolenia i aktywności uczestników – szczegółowy plan warsztatów wraz z planowanymi przerwami otrzymają Państwo przed terminem warsztatów
  • warsztaty będzie nagrywane i otrzymają Państwo dostęp do nagrania przez co najmniej 30 dni od zakończenia warsztatów

 Do wystawienia certyfikatu proszę o podanie imienia i nazwiska uczestnika/uczestników.

Gdyby po zakończonym szkoleniu pojawiły się jakieś dodatkowe pytania czy wątpliwości, to oczywiście jesteśmy do Państwa dyspozycji.

Fragment naszego szkolenia podstawowego (30 minut):

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter prawny dla Sprzedawców i otrzymaj poradnik

Przygotuj się do zmian przepisów od 2023 - ponad 35 stron treści od doświadczonych prawników dla Ciebie!

SUKCES - zapisałeś się!