Szkolenie online – BDO dla Sprzedawców – wszystko co musisz wiedzieć i zrobić prowadząc sklep stacjonarny lub internetowy

299,00 499,00  netto

Termin szkolenia: 2. sierpnia 2022 r.
(wtorek, w godzinach 10-15)

  • bilet obejmuje 1 szkolenie online – BDO dla Sprzedawców – wszystko co musisz wiedzieć lub zrobić w temacie BDO prowadząc sklep stacjonarny lub internetowy
  • szkolenie kładzie nacisk na dwa aspekty – (1) omówienie aktualnych przepisów dotyczących BDO ze szczególnym uwzględniem sytuacji Sprzedawców Internetowych i Stacjonarnych (w tym także w modelu dropshippingowym oraz importujących sprzęt) oraz ich (2) praktyczne zastosowanie (jak dokonać zgłoszenia do BDO, jak składać sprawozdania, jak wyliczyć opłaty itd.) 
  • każdy uczestnik otrzyma certyfikat ukończenia szkolenia oraz paczkę materiałów dodatkowych, a w nim m.in. przykładowe szablony dokumetnacji oraz kalkulatory ułatwiające wyliczenie opłat związanych z BDO do wykorzystania w Twojej firmie
  • szkolenie uwzględnia najnowszy stan prawny 
  • szkolenie będzie prowadzone przez doświadczonego specjalistę z zakresu prawa ochrony środowiska
  • szkolenie będzie nagrywane i otrzymają Państwo dostęp do nagrania przez co najmniej 30 dni od zakończenia szkolenia

UWAGA: możesz kupić bilet z bonusem, czyli w pakiecie z rocznym dostępem do platformy szkoleniowej Prokonsumencki – dzięki temu zyskasz dostęp do ponad 42 godzin nagrań szkoleń prawnych dla Sprzedawców oraz wszystkich kolejnych nagrań szkoleń dodanych w ciągu najbliższego roku (przy tej opcji oszczędzasz 299 zł netto – bilet na szkolenie jest w cenie dostępu do platformy)

 

Wybierz poniżej opcję oferty i kup bilet:

O szkoleniu online

Temat szkolenia:

Sprzedawca a BDO – pigułka wiedzy dla firm! | Najważniejsze obowiązki dotyczące opakowań, odpadów oraz wprowadzania na rynek sprzętu elektrycznego i elektronicznego z punktu widzenia BDO 

Orientacyjny czas szkolenia ok. 4,5 – 5h zegarowych z przerwami

Szkolenie będzie nagrywane, Uczestnicy otrzymają 30 dniowy dostęp do nagrania ze szkolenia oraz paczkę materiałów dodatkowych: 

  • Prezentację w formie PDF
  • Wzory ewidencji opakowań
  • Wzór ewidencji reklamówek
  • Wzór wniosku o pomoc de minimis
  • Wzór oświadczenia o braku obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów
  • Kalkulator opłaty produktowej za opakowania za 2021 r.
  • Najważniejsze akty prawne

Opis i cel szkolenia:

Rejestr BDO stanowi utrapienie dla wielu przedsiębiorców. Choć istnieje już prawie 5 lat, to jednak wiele osób wciąż nie jest pewna, czy ich firma podlega wpisowi do BDO i jakie wiążą się z tym obowiązki.

W praktyce BDO dotyczy nawet najmniejszych firm. W zasadzie każdy importer i producent ma obowiązki związane z rozliczaniem opakowań. Dotyczy to także sklepów internetowych oraz wielu innych sprzedawców. Należy natomiast zauważyć, że błędny wpis do BDO – podobnie jak jego brak – niesie ze sobą ryzyko daleko idących sankcji. Mowa tutaj o karach finansowych (nawet do miliona złotych), a także o konieczności uiszczenia „opłat produktowych”. W tym ostatnim wypadku wysokość „kar” w zasadzie nie ma limitu i jest uzależniona wyłącznie od skali działalności danej firmy. Co więcej, zaległe opłaty produktowe mogą być rozliczane nie tylko za rok bieżący, ale także do 5 lat wstecz!

Rośnie natomiast kontrola w obszarach pośrednio związanych z BDO. Przykładowo, w 2021 r. Inspekcja Handlowa skontrolowała 1041 dystrybutorów sprzętu elektrycznego i elektronicznego. W kontrolowanym zakresie nieprawidłowości stwierdzono u 271 z nich (26 proc. kontrolowanych). W związku z planowanym zaostrzeniem przepisów w zakresie opakowań i innych produktów związanych z koniecznością wdrożenia nowych standardów „rozszerzonej odpowiedzialności producenta”, podobne kontrole mogą się nasilać.

Mając na uwadze powyższe przygotowaliśmy szkolenie, które ma na celu przybliżyć najważniejsze obowiązki związane z BDO. W trakcie szkolenia zostaną omówione kluczowe obowiązki związane z:

  • 1) gospodarką odpadami w firmach handlowych;
  • 2) rozliczaniem opakowań pochodzących z importu, a także wprowadzanych przez firmy produkcyjne i sklepy internetowe;
  • 3) dystrybucją sprzętu elektrycznego i elektronicznego, w tym przez sklepy internetowe;
  • 4) rozliczaniem opłaty za reklamówki;
  • 5) praktycznymi aspektami w przypadku popularnych modeli sprzedaży (dropshipping, usługi fulfillment, eksport produktów za granicę).

Szkolenie będzie obejmowało omówienie kluczowych obowiązków, analizę konkretnych przykładów i wzorów dokumentów, pracę w systemie BDO, a także sesję pytań. 

     

    Program szkolenia

      Wprowadzenie  (15 minut)

      • Czym tak właściwie jest BDO?
      • Kto w praktyce podlega wpisowi do rejestru BDO?
      • Czym jest „rozszerzona odpowiedzialność producenta” i jakich produktów dotyczy?
      • Jakie zmiany czekają nas w BDO na przełomie 2022 r. i 2023 r.?

      Część I. Rozliczanie opakowań w BDO (1h 30 minut)

      1. Opakowania
      • Co jest opakowaniem w świetle prawa?
      • Jakie mamy rodzaje opakowań?
      • Jakie opakowania należy rozliczać?
      1. Obowiązki związane z opakowaniami
      • Kiedy firma odpowiada za opakowania?
      • Kiedy producent i importer odpowiada za opakowania?
      • Czy sklep internetowy odpowiada za opakowania?
        • Co w przypadku „dropshipping’u”?
        • Co jeżeli firma korzysta lub oferuje usługi typu „fulfillment”?
      • Jakie obowiązki ma „wprowadzający produkty w opakowaniach”?
        • wpis do BDO i opłata roczna
        • sprawozdawczość
        • osiąganie poziomów odzysku i recyklingu
        • publiczne kampanie edukacyjne
        • posługiwanie się numerem rejestrowym
      • Ile w praktyce kosztuje rozliczanie opakowań?
      • Jak oszczędzić na rozliczaniu opakowań?
      • Przykłady z praktyki procesowej: zaległe sprawozdania i kary z praktyki prowadzącego.
      1. Ewidencja opakowań
      • Co powinna zawierać ewidencja opakowań?
      • Jak długo przechowywać ewidencję?
      • Omówienie przykładowych wzorów ewidencji.
      1. Eksport
      • Czy należy rozliczać opakowania wysyłane na granicę?
      • Przykład rozliczania opakowań w innych krajach na przykładzie Niemiec i Francji
        • Ważne zmiany w Niemczech od 1 lipca 2022 r.
        • Ważne zmiany we Francji od 1 stycznia 2022 r.
      1. Reklamówki
      • Kiedy reklamówki podlegają rozliczeniu w BDO?
      • Ile wynosi opłata recyklingowa w 2022 r.?

      Cześć II. Gospodarka odpadami a BDO (45 minut)

      • Kiedy odpady podlegają rozliczeniu w BDO?
      • Co w przypadku odpadów komunalnych?
        • kiedy wymagana jest umowa na odpady komunalne?
        • czy dla odpadów komunalnych trzeba wystawiać karty przekazania odpadów?
      • Czym jest ewidencja odpadów?
      • Jak można oszczędzić na odbiorze odpadów?

      Cześć III. Rozliczanie sprzętu, baterii i innych produktów w BDO (1h 15 minut)

      1. Sprzęt
      • Co jest sprzętem w świetle prawa?
      • Jakie mamy przykłady sprzętu?
      1. Obowiązki wprowadzających sprzęt (30 minut)
      • Obowiązki formalne:
        • wpis do BDO
        • posługiwanie się numerem rejestrowym
        • obowiązki ewidencyjne dotyczące masy sprzętu
        • obowiązki sprawozdawcze
      • Obowiązki środowiskowe:
        • minimalne poziomy zbiórki zużytego sprzętu
        • obowiązki dotyczące odzysku i przygotowania do ponownego użycia i recyklingu
        • obowiązki dotyczące realizacji publicznych kampanii edukacyjnych
        • obowiązek zawarcia umowy z zakładem przetwarzania
      • Obowiązki informacyjne:
        • znakowanie sprzętu
        • informacje dołączane do sprzętu wprowadzanego do obrotu
        • omówienie przykładowych informacji
      • Jak w wykonaniu ww. obowiązków może pomóc organizacja sprzętu elektrycznego i elektronicznego?
      1. Obowiązki dystrybutorów i firm serwisujących (20 minut)
      • Odbiór sprzętu tego samego rodzaju przy sprzedaży nowego produktu (zasada „1 za 1”)
        • jakiego sprzętu dotyczy obowiązek odbioru?
        • co w przypadku sprzedaży internetowej?
        • czy konieczna jest umowa z podmiotem zbierającym lub przetwarzającym sprzęt?
      • Odbiór sprzętu w dużych jednostkach handlowych (pow. 400 m2)
        • jakiego sprzętu dotyczy ten obowiązek?
        • jak przygotować miejsce do magazynowania zużytego sprzętu?
        • kiedy można odmówić przyjęcia sprzętu?
      • Obowiązki informacyjne

      Cześć IV. Obowiązki sprawozdawcze – najważniejsze terminy w kontekście 2022 r.
      (15 minut)

      • Kto i kiedy składa sprawozdania w BDO?
      • W jakiej formie składa się sprawozdania w BDO?
      • O czym należy pamiętać przygotowując sprawozdanie?

       

      Część V

      Sesja pytań / dyskusja (ok. 30-45 min. – w zależności od liczby pytań)

       

      Orientacyjny czas szkolenia ok. 4,5 – 5h zegarowych z przerwami

      Szkolenie będzie nagrywane, Uczestnicy otrzymają 30 dniowy dostęp do nagrania ze szkolenia oraz paczkę materiałów dodatkowych: 

      • Prezentację w formie PDF
      • Wzory ewidencji opakowań
      • Wzór ewidencji reklamówek
      • Wzór wniosku o pomoc de minimis
      • Wzór oświadczenia o braku obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów
      • Kalkulator opłaty produktowej za opakowania za 2021 r.
      • Najważniejsze akty prawne

       

      O prelegencie

        Mikołaj Maśliński, prawnik, doktorant na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Prezes Zarządu spółki MAŚLIŃSKI Law & Consulting sp. z o.o.

        Specjalizuje się w publicznym prawie gospodarczym, ze szczególnym uwzględnieniem prawa odpadowego oraz prawnych aspektów wprowadzania produktów na rynek polski (ROP). Przeprowadził audyty w zakresie BDO w wielu firmach, w tym w spółkach Skarbu Państwa i ich spółkach córkach. Pomaga przedsiębiorcom optymalizować obowiązki związane z gospodarką odpadami i wprowadzaniem produktów na rynek polski. Wspiera przedsiębiorców w zakresie wykonywania obowiązków związanych z eksportem produktów w opakowaniach (np. w Niemczech i Francji).

        Autor kanału na YouTube (Mikołaj Maśliński), gdzie odnosi się do aktualnych kwestii prawnych istotnych dla przedsiębiorców. Wieloletni autor w czasopismach branżowych takich jak Logistyka Odzysku, Energia i Recykling, Przegląd Komunalny, Kierunek Chemia, Kierunek WOD-KAN, Forum Eksploatatora. Od 2019 r. Członek Zespołu ds. Recyklingu i gospodarki odpadami działającego przy Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców, a także Wielkopolskiego Związku Pracodawców Lewiatan.

         

        Gdyby po zakończonym szkoleniu pojawiły się jakieś dodatkowe pytania czy wątpliwości, to oczywiście jesteśmy do Państwa dyspozycji.

        Ważne informacje przed szkoleniem online: 

        • bilet obejmuje 1 szkolenie online 
        • warsztaty odbędą się w dniu wskazanym wyżej w godzinach 10:00 – 15:00 (około 4 godzin szkoleniowych)
        • przed rozpoczęciem warsztatów otrzymają Państwo na swój adres email link do platformy, na której prowadzone będą warsztaty – korzystamy z platformy ClickMeeting
        • warsztaty będą prowadzone przez doświadczonego specjalistę z zakresu prawa ochrony środowiska
        • w czasie warsztatów zaplanowane są 1 lub 2 przerwy w zależności od przebiegu szkolenia i aktywności uczestników – szczegółowy plan warsztatów wraz z planowanymi przerwami otrzymają Państwo przed terminem warsztatów
        • warsztaty będzie nagrywane i otrzymają Państwo dostęp do nagrania przez co najmniej 30 dni od zakończenia warsztatów

         Do wystawienia certyfikatu proszę o podanie imienia i nazwiska uczestnika/uczestników.

        Gdyby po zakończonym szkoleniu pojawiły się jakieś dodatkowe pytania czy wątpliwości, to oczywiście jesteśmy do Państwa dyspozycji.

        Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter prawny dla Sprzedawców i otrzymaj poradnik

        Przygotuj się do zmian przepisów od 2023 - ponad 35 stron treści od doświadczonych prawników dla Ciebie!

        SUKCES - zapisałeś się!