Stosujesz pliki Cookies lub podobne technologie na stronie swojego sklepu, czy też serwisu internetowego? Zgodnie z najnowszym stanowiskiem unijnego Trybunału Sprawiedliwości, musisz poinformować użytkowników strony między innymi o okresie działania każdego z tych plików, celu ich stosowania oraz...
Blog prawników Prokonsumencki.pl
RODO W PIGUŁCE DLA SPRZEDAWCY
Każda firma (w tym także Sprzedawca internetowy i stacjonarny), która w ramach swojej działalności przetwarza jakiekolwiek dane osobowe (a 99,9% je przetwarza) musi przestrzegać obowiązków wynikających z RODO. Nie ma tutaj znaczenia wielkość, rodzaj danych, czy czynności jakie są na nich...
Wtyczki społecznościowe, dlaczego korzystając z nich potrzebna jest polityka prywatności
W dzisiejszym wpisie omawiamy ważne orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości UE, które ma duże znaczenie dla wszystkich Sprzedawców Internetowych oraz Właścicieli serwisów internetowych korzystających na stronie swojego sklepu lub serwisu internetowego z wtyczek społecznościowych serwisu Facebook (np....
Czy jednoosobowy przedsiębiorca może zostać uznany za konsumenta? Omawiamy planowane zmiany.
Od kilku miesięcy toczą się prace legislacyjne nad projektem ustawy zaproponowanej przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii dotyczącej zmiany niektórych ustaw w celu ograniczenia obciążeń regulacyjnych. Owocem tych zmian ma być poszerzanie dotychczasowej definicji konsumenta znajdującej...
RODO w sklepie internetowym – wszystko co musisz wiedzieć!
Szukasz informacji na temat RODO w sklepie internetowym? Po raz kolejny przeczytałeś artykuł, który nie dał Ci żadnej praktycznej wiedzy? Nie wiesz, jak w praktyce wprowadzić RODO w swojej firmie? Czy RODO to tylko dokumenty? Jeśli stawiasz sobie powyższe pytania – trafiłeś w odpowiednie miejsce,...
Wysyłanie SMS-ów z informacjami marketingowymi bez zgody klientów – naruszenie Prawa Telekomunikacyjnego
13 listopada 2018 r. Prezes UKE ( Urzędu Komunikacji Elektronicznej) nałożył kary finansowe na Orange Polska S.A. w łącznej wysokości 9,1 mln zł za przesyłanie do klientów wiadomości SMS o ch. marketingowym bez posiadania wymaganych zgód abonentów lub użytkowników końcowych. Jak czytamy w...
RODO i serwis internetowy – 7 rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę
Jeżeli prowadzisz serwis internetowy, to w większości przypadków będziesz zbierać i przetwarzać dane osobowe użytkowników. W tym artykule opisujemy, na jakie kwestie warto przede wszystkim zwrócić uwagę przy tworzeniu serwisu, tak aby działał on zgodnie z wymogami Rozporządzenia RODO. Jeżeli...
RODO w sklepie stacjonarnym – 7 rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę
Wymogi dotyczące przetwarzania danych osobowych, które ustanowiło Rozporządzenie RODO, dotyczą nie tylko działalności w internecie. Jeżeli decydujesz o celach i sposobach przetwarzania zebranych w Twoim sklepie stacjonarnym danych osobowych klientów, na gruncie przepisów o ochronie danych...
Obowiązkowe checkboxy w każdym sklepie
Obowiązkowe checkboxy ze zgodami klientów stanowią ważny element sklepu internetowego. To dzięki nim możesz jako sprzedawca odebrać zgodę klienta o określone działania, na które jest wymagana zgoda. Dzięki zapisaniu zgody w systemie informatycznym sklepu, uzyskujesz również w łatwy sposób dowód,...
Audyt sklepu internetowego pod kątem RODO.
Audyt sklepu internetowego- Nasi Klienci często zwracają się do nas z prośbą o sprawdzenie pod kątem RODO wybranych zakładek, checkboxów czy komunikatów na stronie ich sklepu. Z naszej praktyki wynika, że wybiórcza weryfikacja określonych rozwiązań nie jest bezpieczna. Zalecamy przeprowadzenie...