Pan Nowak prowadzi sklep internetowy – sprzedaje obuwie, ubrania. Jego konkurent pan Kowalski, także prowadzi e-sklep, ale też prowadzi stacjonarny sklep. Ostatnio pana Kowalskiego skontrolowała Izba Skarbowa, stwierdzono brak obowiązkowej kasy fiskalnej. Teraz i pan Nowak boi się, że posiadanie...
Blog prawników Prokonsumencki.pl
Obowiązki informacyjne w sklepie stacjonarnym zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta oraz RODO
Nowa ustawa o prawach konsumenta kojarzona jest jedynie ze sprzedażą internetową oraz sklepami internetowymi. Ustawa konsumencka dotyczy jednak także sprzedaży oraz innych umów zawieranych w sposób tradycyjny, np. w sklepach stacjonarnych. W tym wypadku co prawda obowiązków informacyjnych jest...
10 informacji o produkcie, które sprzedawca musi podać zgodnie z nową ustawą o prawach konsumenta prze zawarciem umowy
Nowa ustawa o prawach konsumenta wprowadziła szereg obowiązków informacyjnych. Dotyczą one nie tylko samego sprzedawcy oraz zasad prowadzenia sprzedaży (regulaminu sprzedaży), ale także produktu. Okazuje się, że spora część sprzedawców mimo upływu już blisko dwóch miesięcy od dnia wejścia w życie...
Ustawa o prawach konsumenta w pytaniach i odpowiedziach
Poniżej odpowiadamy na najczęstsze pytania Sprzedawców związane z nową ustawą o prawach konsumenta. Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania napisz w komentarzu - na pewno odpowiemy. Czy ustawa o prawach konsumenta dotyczy również usług, których świadczenie następuje na podstawie umowy...
SMS, czyli zawarcie umowy przez telefon zgodnie z nową ustawą praw konsumenta
Zawarcie umowy - wejście w życie dnia 25 grudnia 2014 r. ustawy o prawach konsumenta spowoduje istotne zmiany w zakresie umów zawieranych na odległość (tj. umów zawieranych bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się...
“Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” – alternatywne oznaczenia przycisku potwierdzania zamówienia
Zgodnie z art. 17 ust. 3 nowej ustawy o prawach konsumenta, jeżeli do złożenia zamówienia używa się przycisku lub podobnej funkcji, to muszą być one oznaczone w łatwo czytelny sposób słowami „zamówienie z obowiązkiem zapłaty” lub innym równoważnym jednoznacznym sformułowaniem. Brak spełnienia tego...
Wyjątki w prawie odstąpienia od umowy
Sprzedawców internetowych powinna ucieszyć informacja, że lista wyjątków od prawa odstąpienia od umowy od 25 grudnia 2014 r. zostanie wydłużona. I to prawie dwukrotnie - z obecnych 7 do 13. Zmiany te zostaną wprowadzone nową ustawą o prawach konsumenta. Poniżej wskażemy wszystkie możliwe wyjątki....
Zawarcie umowy przez telefon zgodnie z nową ustawą o prawach konsumenta
25 grudnia 2014 wejdzie w życie nowa ustawa o prawach konsumenta, która zrewolucjonizuje zawieranie umów przez telefon. Właściwie już teraz można stwierdzić, że telefon będzie jedynie sposobem kontaktu między przedsiębiorcą, a konsumentem. Natomiast sama umowa do jej zawarcia będzie wymagała...
Nowa ustawa o prawach konsumenta, a dostarczanie treści cyfrowych
Ustawa o prawach konsumenta, która wejdzie w życie 25 grudnia 2014 r. sporo namiesza w umowach o dostarczanie treści cyfrowych. Wielu dostawców takich treści (np. dostawcy aplikacji, gier, muzyki) nadal nie zdaje sobie sprawy ze skutków niedostosowania swoich regulaminów i samych aplikacji do tych...
Zwrot towaru zakupionego przez Internet przez Konsumenta przed i po 25 grudnia 2014 roku
Poniżej są nagrania z naszymi prawnikami Prokonsumencki.pl, z których pozyskasz dużo rzetelnej wiedzy na temat odstąpienia od umowy, zwrotu uszkodzonego towaru i przekroczenia terminu zwrotu towaru przez konsumenta: ZWROT TOWARU ZAKUPIONEGO PRZEZ INTERNET PRZEZ...