Drogi Sprzedawco!
Dzięki naszemu bogatemu doświadczeniu w obsłudze prawnej sklepów internetowych postanowiliśmy zebrać wszystkie te kwestie w jednym miejscu. Tworząc webinary i szkolenia skupiamy się przede wszystkim na tym, aby tworzona treść odpowiadała Twoim preferencjom. W każdej chwili możesz wybrać z naszej bazy wiedzy odpowiedni poradnik i go pobrać za darmo!
Uzyskasz niezbędną wiedzę, która pozwoli Ci bardziej świadomie chronić pracę, jaką włożyłeś w rozwój i kształt Twojego sklepu internetowego oraz poznanie wszystkich prawnych aspektów e-commerce. Nasze webinary prowadzone są dla Ciebie Przedsiębiorco, dlatego język oraz sposób przedstawiania informacji nie powinien sprawić ci żadnych problemów. Do dzieła !
Prawo odstąpienia od umowy
Jakie zagadnienia będą poruszone podczas webinaru?
- Kto ponosi koszty dostawy zwracanego produktu
- Jak liczymy bieg terminu do odstąpienia od umowy
- Kiedy konsument nie może odstąpić od umowy
- Jakie obowiązki ciążą na sprzedawcy w przypadku odstąpienia przez konsumenta od umowy
- Jakie wymogi musi spełnić konsument odstępując od umowy
Jak radzić sobie z nieprawdziwymi opiniami o firmie w Internecie?
Jakie zagadnienia będą poruszone podczas webinaru?
- Nieprawdziwa lub obraźliwa opinia jako przestępstwo
- Nieprawdziwa lub obraźliwa opinia jako naruszenie dóbr osobistych
- Negatywna wypowiedź jako czyn nieuczciwej konkurencji
- Jak dochodzić swoich praw?
- Jak doprowadzić do usunięcia niezgodnych z prawem treści ze strony internetowej?
Ochrona zdjęć i opisów produktów przed bezprawnym kopiowaniem
Czego dokładnie dowiesz się podczas webinaru?
- Czy zdjęcia i opisy produktów umieszczone w serwisie Allegro oraz sklepie internetowym są chronione prawem autorskim?
- Co może sprzedawca jeśli jego prawa autorskie są naruszane?
- Co w przypadku naruszeń występujących na Allegro? Czy warto sprawę zgłaszać do administratorów serwisu Allegro?
- Postępowanie sądowe z zakresu naruszeń prawa autorskiego – ogólne zasady.
Jak sobie radzić z nieodebranymi przesyłkami pobraniowymi w sklepie internetowym?
Czego dokładnie dowiesz się podczas webinaru?
- Czy mimo braku odebrania przesyłki możesz domagać się zapłaty ceny i poniesionych kosztów dostawy
- Jak zminimalizować koszty i ryzyko nie odebrania przesyłki pobraniowej
- Możliwe dodatkowe zabezpieczenia w przypadku sprzedaży B2B
- Czy musisz odbierać przesyłki pobraniowe wysłane do Ciebie w ramach np. zwrotów, czy reklamacji
14 dni – najważniejszy termin reklamacyjny, o którym musi wiedzieć każdy sprzedawca
Czego dokładnie dowiesz się podczas webinaru?
- Ile masz czasu na ustosunkowanie się do reklamacji?
- Jakie są konsekwencje nie zachowania 14 dniowego terminu na odpowiedź na reklamację?
- Czy wystarczy, że w 14 dniu wyślesz odpowiedź dotyczącą reklamacji do swojego klienta?
- Czy 14 dni to 14 dni kalendarzowych, czy roboczych?
- Co oznacza ustosunkowanie się do reklamacji – czy wystarczy, samo NIE UZNAJĘ?
Czy sprzedawca odpowiada za uszkodzenie przesyłki w transporcie?
Czego dokładnie dowiesz się podczas webinaru?
- Jaka jest odpowiedzialność sprzedawcy za uszkodzenie przesyłki w transporcie?
- Jakie znaczenie ma prawidłowy protokół szkody?
- Czy możesz wyłączyć odpowiedzialność w umowach B2B?
- Kiedy Twoja odpowiedzialność za przesyłkę się zaczyna, a kiedy się kończy?
- Czy warto ubezpieczać przesyłki?