Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
+2 głosów
57 wizyt
pytanie zadane w Zwrot towaru przez użytkownika
Kwestia zwrotów do sklepu stacjonarnego, czy to wyłącznie prawo i przywilej sprzedającego, czy jest to unormowane w jakimś akcie prawnym?

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (24k)

Zakładamy, że zwrot nie jest dokonywany w ramach reklamacji (tutaj bowiem nie ma znaczenia, gdzie został dokonany zakup).

Przechodząc do odpowiedzi - tutaj należy wyróżnić dwie sytuacje:

  1. Zwrot towaru zakupionego w sklepie internetowym do sklepu stacjonarnego sprzedawcy – zapisanie w regulaminie braku takiej możliwości będzie klauzulą niedozwoloną.

Szerokie umówienie na naszym blogu: http://klauzuleniedozwolone.pl/raport-klauzulowy-24-nowe-klauzule-niedozwolone-w-lipcu-2015-r/

2. Zwrot towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym  sprzedawcy – prawo konsumenckie nie nadaje konsumentowi takiego uprawnienia  – taki zwrot może być dokonany jedynie w wyniku dobrej woli sprzedawcy, jeżeli udostępni taką możliwość klientom.

327 pytań

333 odpowiedzi

62 komentarzy

694 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...