Zaznacz stronę

Wezwanie do usunięcia bezprawnej opinii / komentarza zamieszczonej przez klienta sklepu (wzór)

70  netto

linia1

 

Główne cechy wzoru wezwania:

wzór obejmuje 3 strony profesjonalnie sporządzonego wezwania, wzór jest zgodny z przepisami aktualnymi w chwili jego sporządzenia – stan prawny na 5 września 2018 r.
wskazanie podstaw prawnych ochrony przez naruszeniem dobrego imienia sprzedawcy
pliki w dwóch formatach: docx oraz PDF;
umożliwia przygotowanie profesjonalnego wezwania do usunięcia nieprawdziwego komentarza / opinii naruszającego dobra osobiste sprzedawcy (np. komentarz zamieszczony przez kupującego w serwisie Allegro);
zawiera komentarze objaśniające poszczególne zapisy.

 

Wzór wezwania do usunięcia bezprawnej opinii, po jego uzupełnieniu, zalecamy wysłać listem poleconym autorowi komentarza.

W razie pytań lub chęci przygotowania indywidualnie dopasowanego wezwania wraz ze wsparciem na drodze sądowej prosimy o kontakt z naszymi prawnikami – kontakt@prokonsumencki.pl

Opis

fot1

Wzór wezwania do usunięcia bezprawnej opnii / komentarza dla sprzedawców 

Specjalnie dla sprzedawców przygotowaliśmy wzór przedsądowego wezwania do usunięcia bezprawnej opinii lub komentarza, które ułatwia usunięcie komentarzy naruszających dobre imię sprzedawcy. Jest to wzór sprawdzony w praktyce przy obsłudze naszych Sprzedawców Internetowych.

Niniejsze wezwanie znajdzie zastosowanie do większości naruszeń w postaci nieprawdziwych komentarzy lub opinii, na które sprzedawca zdecyduje się zareagować i podjąć obronę swojego dobrego imienia.

 

Wezwanie do usunięcia bezprawnej opinii

Wielu sprzedawców skarży się na niesprawiedliwe i niezgodne z prawdą opinie o ich firmach zamieszczane w Internecie. Takie opinie mogą być zamieszczane zarówno przez klientów, jak i przez inne osoby. Sprzedawca nie jest bezbronny wobec takich nieuczciwych komentarzy. Jeżeli opinia narusza jego dobra osobiste, Sprzedawca może domagać się jej usunięcia, a nawet żądać odszkodowania od autora. Trzeba też pamiętać, że nie każda negatywna opinia o przedsiębiorcy jest niezgodna z prawem. Doprowadzenie do usunięcia wpisu zawierającego opinię z Internetu środkami prawnymi jest możliwe tylko w sytuacji jej sprzeczności z prawem. Sprzeczne z prawem może być między innymi zamieszczanie nieprawdziwych opinii, opisujących okoliczności, które nigdy nie miały miejsca lub kłamliwie przedstawiających szczegóły transakcji, w której Sprzedawca brał udział. Takie postępowanie może naruszać dobra osobiste, w tym dobre imię i renomę Sprzedawcy. Dodatkowo, w przypadku, gdy bezprawną opinię zamieszcza inny przedsiębiorca, takie zachowanie może być czynem nieuczciwej konkurencji. Wszystkie te kwestie szczegółowo omawiamy w piśmie, przedstawiając również poglądy sądów.

Wysłanie takiego pisma do autora opinii może być skuteczne w zwalczaniu opisanych naruszeń dóbr osobistych Sprzedawcy, bez konieczności uciekania się od razu do postępowania sądowego.

Zapraszamy także do lektury naszego wpisu omawiającego szerzej tematykę usuwania niesłusznych komentarzy:

 

Jak usunąć niesłuszny negatywny komentarz na Allegro wystawiony przez kupującego?

 

oraz do kompleksowego poradnika w tym zakresie przygotowanego przez naszych prawników: 

 

Bezpłatny poradnik: Jak radzić sobie z nieprawdziwymi opiniami o firmie w internecie?

 

ikona_regulaminNasi prawnicy ciągle się doskonalą, a kontakt z blisko 4000 Sprzedawców internetowych pozwala im poznać najróżniejsze problemy prawne związane z prowadzeniem sklepu internetowego. Naszym celem jest znalezienie jak najlepszego rozwiązania dla naszych Klientów.

linia2fot9

Szukasz dopasowanych rozwiązań?

Jeżeli szukasz dopasowanych do swoich potrzeb rozwiązań, to skontaktuj się z nami.

Specjalizujemy się w prawie ecommerce i lubimy każde wyzwanie, dlatego możesz być pewny, że spróbujemy Ci pomóc. 

 

 

 

linia2

fot10Kim jesteśmy?

Jesteśmy zespołem prawników specjalizujących się w zagadnieniach prawa konsumenckiego, doradzając i pomagając w prowadzeniu sklepu internetowego zgodnie z prawem. Zajmujemy się również przygotowywaniem umów dla przedsiębiorców z branży e-handlu i IT.

Przez 4 lata działalności w obsłudze sklepów internetowych, pomogliśmy już ponad 4 000 klientom zabezpieczyć swoje interesy pod kątem prawnym. Sprawdzone sklepy mogą liczyć na nadanie certyfikatu „Sklep Prokonsumencki”, którym wyróżniamy rzetelnych i profesjonalnych sprzedawców internetowych.

Przed rozpoczęciem prac zawsze staramy się dobrze poznać potrzeby naszego Klienta, a w razie potrzeby doradzamy konieczność wprowadzenia zmian lub modyfikacji do przyjętego modelu prowadzenia sklepu, czy też serwisu.

Naszą dewizą jest dbałość o spokój i bezpieczeństwo naszych Klientów tak, aby mogli się oni skupić na prowadzeniu swojego biznesu.

 

 

 

linia2

Poznaj opinie sprzedawców internetowych o nas

 

opinia1Stwierdzamy, że wybór serwisu ProKonsumencki.pl był jak najbardziej trafny i przyczynił się do tego, że w sposób profesjonalny dbamy o prawa Konsumenta, co wpływa również na wizerunek naszej firmy. Rekomendujemy firmę Netlibre Sp. z o.o. jako solidnego partnera.

Wojciech Lipka, Sklep ArtColor

 

 

opinia2

W imieniu SmartMedia Sp. z o.o. mam przyjemność polecić usługi firmy Netlibre Sp. z o.o.o z siedzibą w Poznaniu właściciela marki „ProKonsumencki.pl”. (…) Zlecenie przygotowania regulaminu i polityki prywatności dla nowo otwieranego sklepu internetowego sklep.smartmedia.com.pl, powierzone ww. firmie, zostało wykonane terminowo i profesjonalnie. Firmę możemy polecić jako profesjonalnego i solidnego wykonawcę.

Bartosz Sobolewski, Sklep SmartMedia.com.pl

opinia3

Polecam serwis Prokonsumencki.pl jako profesjonalnego i rzetelnego partnera biznesowego. Nasza firma współpracowała z serwisem przy opracowywaniu regulaminu dla naszego sklepu internetowego. Współpraca przebiegła bez komplikacji i z zachowaniem najwyższego profesjonalizmowi. Dziękuję i polecam firmę jako godnego zaufania partnera biznesowego.

Roman Godek, Sklep Chantal

linia2

Nasi eksperci są regularnie cytowani w mediach

 

logo

 


Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o “Wezwanie do usunięcia bezprawnej opinii / komentarza zamieszczonej przez klienta sklepu (wzór)”

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Czy prowadzisz już sklep internetowy albo zamierzasz sprzedawać online?

Zapisz się na newsletter prawny

 

a otrzymasz bezpłatnie poradniki i porady prawne!

 

 

Będziesz na bieżąco ze zmianami prawa

dotyczącymi sprzedaży i zabezpieczysz swoje interesy: