Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
395 wizyt
pytanie zadane w Zwrot towaru przez użytkownika
otwarte ponownie przez użytkownika
Dzień dobry , jestem sprzedawcą na Allegro , sprzedaję elektronikę konkretnie . Ostatnio , klient odstąpił od umowy i odesłał produkt uszkodzony .porysowana tarcza szklana zegarka . Co w takim przypadku mam zrobić , gdyż w obecnym stanie produkt nie jest już w 100 % pełnowartościowy oraz jak mam wyliczyć swoje straty . Nadmienię iż zrobiłam zdjęcia przysłanego produktu aby mieć dowód , pragnę wspomnieć iż klient to straszny  pieniacz , wszelkie próby nawiązanie z nim dialogu są bezskuteczne , grozi mi . Pozdrawiam

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.9k)
Dzień dobry,

Jeżeli konsument korzysta z towaru w stopniu wykraczającym poza sprawdzenie jego cech i funkcjonalności (na co wskazują rysy), ponosi on odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu. Należy go wówczas wezwać do zapłaty różnicy w wartości produktu i w razie braku zapłaty potrącić tę kwotę ze zwracaną mu kwotą. Przy wyliczaniu wartości należy przyjąć stawki rynkowe (w jakiej cenie produkt może zostać sprzedany w wersji nowej oraz uszkodzonej).

Pozdrawiamy

326 pytań

331 odpowiedzi

56 komentarzy

674 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...