Opis
Nasi prawnicy mogą Ci pomóc w zakresie rejestracji Twojego znaku towarowego w polskim lub unijnym Urzędzie Patentowym
Co się składa na naszą usługę – pomagamy kompleksowo:
- (1) sprawdzamy, czy znak został już zastrzeżony w 4 bazach: Urząd Patentowy RP, EUIPO, WIPO oraz TMview;
- (2) pomagamy przy wyborze klas produktów i usług, które znak ma chronić;
- (3) doradzamy jaki rodzaj znaku warto zastrzec i na jakim terytorium;
- (4) pomagamy przy złożeniu wniosku o dotację z SME Fund, co pozwala zaoszczędzić 75% kosztów opłaty urzędowej za zgłoszenie (max. 1000 euro) – przy jednym znaku zgłaszanym na UE minimalna oszczędność to aż 637,5 euro!
- (5) przygotowujemy wniosek rejestracyjny;
- (6) składamy wniosek i reprezentujemy przed Urzędem Patentowym; oraz
- (7) oraz zapewniamy potrzebne wsparcie przy rejestracji aż do zarejestrowania znaku.
Co to jest dotacja z SME Fund i kto może ją uzyskać:
- Fundusz MŚP Ideas Powered for business to program przyznawania dotacji utworzony w celu ochrony praw własności intelektualnej małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) europejskich. Fundusz MŚP to inicjatywa Komisji Europejskiej realizowana przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO).
- Fundusz MŚP będzie działać od 23 stycznia 2023 r. do 8 grudnia 2023 r.
- Każde MŚP może otrzymać zwrot kosztów w kwocie maksymalnie 1000 EUR (w tym 75% zniżki na opłaty za zgłoszenie znaków towarowych i wzorów)
- SME Fund (fundusz dla MŚP) jest przeznaczony bezpośrednio dla małych i średnich przedsiębiorstw z siedzibą w 27 państwach członkowskich UE
Więcej szczegółow o dotacji dostępnych jest tutaj: https://euipo.europa.eu/ohimportal/pl/web/guest/online-services/sme-fund
W ramach naszej usługi pomagamy przy złożeniu wniosku o dotację z SME Fund, co pozwala zaoszczędzić 75% kosztów opłaty urzędowej za zgłoszenie (max. 1000 euro) – przy jednym znaku zgłaszanym na UE minimalna oszczędność to aż 637,5 euro!
Na koszt kompleksowego wsparcia przy rejestracji znaku towarowego składają się:
- opłaty urzędowe – opłaty są zależne od tego, czy znak rejestrujemy w polskim, czy unijnym Urzędzie Patentowym oraz od ilości klas produktów i usług, które ma chronić. Poniżej podajemy standardowe koszty – ich dokładną wysokość ustalamy razem z Tobą po konsultacji w sprawie ilości klas
- oraz nasze wynagrodzenie
Poniżej zamieszczamy szczegóły dotyczące opłat urzędowych:
Ochrona na terenie Polski – od 890 zł, w tym:
- opłata za zgłoszenie znaku towarowego w jednej klasie – 400 zł przy zgłoszeniu elektronicznym
- opłata za zgłoszenie za każdą kolejną klasę – 120 zł
- opłata za ochronę na okres 10 lat: 400 zł za każdą klasę
- opłata za publikację – 90 zł
Przykładowy koszt standardowego zastrzeżenia jednego znaku towarowego na Polskę to 890 zł opłat urzędowych (tutaj możliwość otrzymania zwrotu 75% w ramach dotacji) oraz nasze wynagrodzenie w wysokości 990 zł netto.
Ochrona na terenie UE – od 850 Euro, w tym:
- opłata za jedną klasę – 850 euro przy zgłoszenie elektronicznym
- opłata za drugą klasę – 50 euro
- opłata za każdą kolejną klasę – 150 euro
Przykładowy koszt standardowego zastrzeżenia jednego znaku towarowego na UE to 850 euro opłat urzędowych (tutaj możliwość otrzymania zwrotu 75% w ramach dotacji) oraz nasze wynagrodzenie w wysokości 990 zł netto.
Poniżej zamieszczamy szczegóły dotyczące naszego wynagrodzenia:
- nasze wynagrodzenie jest jednorazowe i stałe, zmianie może ulec jedynie opłata na rzecz Urzędu Patentowego – jest ona zależna od ilości klas produktów i usług, które znak ma chronić.
- w przypadku zgłoszenia dwóch lub większej ilości znaków nasze wynagrodzenie zmniejszamy o połowę na drugi i kolejny znak.
- w przypadku znaku słowno-graficznego dodatkowym kosztem może być sporządzenie opisu znaku, jeżeli nie został dotychczas sporządzony. W takim wypadku będziemy przygotowywać indywidualną wycenę w zależności od stopnia skomplikowania znaku. Dodatkowo mogą tutaj Państwo skorzystać z pomocy swojego grafika, który tworzył znak słowno-graficzny.
Dlaczego warto zastrzec swój znak towarowy?
- Po pierwsze: rozpoznawalność marki – Nic tak nie buduje renomy i wiarygodności każdego przedsiębiorstwa jak jego własny zarejestrowany znak towarowy.
- Po drugie: zwiększenie wartości sklepu internetowego – znak towarowy staje się symbolem całej naszej działalności i zapewnia nam wyłączność jego stosowania, który wraz ze wzrostem rangi i rozpoznawalności firmy oraz naszego asortymentu zyskuje na własnej wartości.
- Po trzecie: ochrona i jeszcze raz lepsza ochrona interesów sklepu – Każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą, musi liczyć się z ryzykiem nieuczciwej konkurencji.
Więcej o znakach towarowych i o tym jak są ważne przeczytasz tutaj: https://prokonsumencki.pl/reklama-i-marketing-sklepu/dlaczego-sprzedawca-internetowy-powinien-zarejestrowac-znak-towarowy-swojego-sklepu-jak-to-zrobic-i-ile-to-kosztuje-poradnik-od-prawnikow-prokonsumencki-pl/
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
- tel. stacjonarny: 61 847 55 18
- tel. komórkowy: 881 214 499
- email: kontakt@prokonsumencki.pl