W tym wpisie omawiamy ważne dla Sprzedawców orzeczenie Sądu Rejonowego w Słupsku z 6 marca 2020 r. dotyczące sporu klienta Empiku o zwrot niewykorzystanych środków z karty podarunkowej. Temat jest szczególnie ważny dla tych Sprzedawców, którzy sami w swoim sklepie udostępniają karty lub bony...
Blog prawników Prokonsumencki.pl
Prowadzenie sklepu podczas pandemii. O czym należy pamiętać?
Prowadzenie sklepu podczas koronawirusa-Chcemy w miarę naszych możliwości wesprzeć Sprzedawców w tym trudnym dla wszystkich czasie i pomóc zminimalizować negatywne skutki pandemii koronawirusa dla ich biznesu. Rozsądne i odpowiedzialne podejście do tej sytuacji pozwoli wszystkim zaoszczędzić...
Dlaczego Sprzedawca Internetowy powinien zarejestrować znak towarowy swojego sklepu
Znak towarowy to innymi słowy takie oznaczenie (w postaci słownej lub słowno-graficznej), które nadaje się do odróżnienia firmy, towaru lub usług przedsiębiorcy od produktów czy usług świadczonych przez innego przedsiębiorcę. Najczęściej jako znak towarowy rejestruje się zatem logo lub nazwę...
Czy komentarz na Allegro może naruszać dobra osobiste sprzedawcy?
Czy komentarz dotyczący transakcji może naruszać dobra osobiste sprzedawcy? Czy dobra osobiste sprzedawcy ma wyższość nad swobodą wypowiedzi? Z takiego założenia wyszedł sprzedawca wnosząc pozew przeciwko konsumentowi, który zamieścił komentarz neutralny po nieudanej jego zdaniem transakcji w...
Allegro wprowadza ważne zmiany w systemie komentarzy – czy sprzedawcy będą bezbronni?
Piszemy o tym jak radzić sobie z nieprawdziwymi opiniami o firmie w Internecie Negatywne i nieprawdziwe opinie klientów to często duży problem dla sprzedawców internetowych. Jeszcze większy problem pojawia się, kiedy komentarz znajduje się w serwisie Allegro, bo do tej pory sprzedawca pozostawał...
Jak radzić sobie z nieprawdziwymi opiniami o firmie w Internecie? Webinar + pytania
Zapraszamy do obejrzenia webinaru od prawników Prokonsumencki.pl: Jak radzić sobie z nieprawdziwymi opiniami o firmie w Internecie? W trakcie tego webinaru dowiesz między innymi: Nieprawdziwa lub obraźliwa opinia jako przestępstwo Nieprawdziwa lub obraźliwa opinia jako naruszenie dóbr osobistych...
Konkurs i program lojalnościowy w sklepie internetowym – skutki podatkowe
Planujesz zorganizować konkurs z nagrodami dla klientów Twojego sklepu internetowego? Chcesz zachęcić klientów do kupowania u Ciebie oferując im program lojalnościowy w sklepie internetowym? Z pewnością zastanawiasz się więc, czy w wyniku tych akcji handlowych powstanie obowiązek podatkowy. W...
Jak usunąć niesłuszny negatywny komentarz na Allegro wystawiony przez kupującego?
Ogromną popularność w branży sprzedaży internetowej od wielu lat ma serwis Allegro.pl. Wielu sprzedawców internetowych korzysta z tego rozwiązania. Nic w tym dziwnego, przedsiębiorca , który solidnie wywiązuje się z umowy, posiadający dużą ilość “pozytywnych komentarzy” , staje się zaufanym...
Czy regulamin loterii promocyjnej może zawierać klauzule niedozwolone?
W niniejszym wpisie omówimy jedno z orzeczeń warszawskiego Sądu Apelacyjnego, w którym znajduje się odpowiedź na pytanie zawarte w temacie niniejszego wpisu. Otóż zgodnie z tym orzeczeniem regulamin loterii promocyjnej jako gry hazardowej nie podlega kontroli pod kątem klauzul niedozwolonych....
Decyzja UOKiK przeciwko APART. Jak ustrzec się od miliona złotych kary?
Decyzja UOKiK - W tym wpisie omówimy decyzję wydaną przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeciwko Apart Sp. z o.o. z siedzibą w Suchym Lesie. Jest ona o tyle ciekawa, że porusza wiele newralgicznych kwestii, które dotyczą większości sprzedawców zarówno tradycyjnych, jak i...