Dziękujemy za dołączenie do newslettera 🙂

Wysłaliśmy Tobie teraz maila z pytaniem.

Zaufało nam już ponad 5 250 sprzedawców z całej Polski (od 2010 roku).

Poznaj opinie naszych klientów o usługach prawników

Mamy przyjemność współpracować z serwisem Prokonsumencki.pl od 2011 roku. Prawnicy pomogli nam opracować profesjonalny i zabezpieczający nasze interesy regulamin, dzięki czemu możemy skupić się na rozwijaniu naszego sklepu. Z kolei dzięki nieustającej opiece prawnej mamy pewność, że otrzymamy wsparcie w każdej, nawet najtrudniejszej sprawie.

Możemy polecić prawników serwisu Prokonsumencki.pl jako rzetelnych i profesjonalnych wykonawców w każdej zleconej im pracy.

Paweł Zwirecki

Dyrektor, Sklep eObuwie.com.pl

Kiedy otworzyłam swój pierwszy sklep internetowy, jako laik zmagałam się z dylematem jak poprawnie napisać tak ważny dokument jak regulamin. Zdecydowałam się na zlecenie tego trudnego zadania serwisowi Prokonsumencki.
I to była najlepsza z możliwych decyzji. Regulamin napisany przez serwis daje mi poczucie profesjonalizmu i bezpieczeństwa, które tym samym ja mogę dać moim potencjalnym odbiorcom. Współpraca z serwisem jest na najwyższym poziomie. Profesjonalnie, pomocnie i błyskawicznie.
Tym z Państwa,którzy zadają sobie pytanie czy warto podjąć współpracę z serwisem Prokonsumencki zdecydowanie odpowiem – Tak przez duże T.
Tamara Jarzembowska-Piasecka

Właściciel, Sklep TopArtGaleriaSztuki.pl

Firma chcąca otworzyć sklep internetowy musi spełnić wiele obowiązków, wynikających z przepisów prawa, które chronią konsumentów. W rzetelnym wywiązaniu się z tych wymagań, najlepiej skorzystać z porady specjalistów znających te wszystkie zawiłości prawne. Nasz sklep skarbeksklep.pl został sprawdzony pod tym względem przez prawnika z Prokonsumencki.pl. Firma przygotowała dla nas Regulamin sklepu internetowego, politykę prywatności oraz ostateczny audyt sprawdzający poprawność działania naszego sklepu.

Polecam współpracę z Prokonsumencki.pl. Każda z usług została wykonana profesjonalnie. Na szereg pytań dostaliśmy wyczerpującą odpowiedź. Cena usług jest satysfakcjonująca.

Ewa Skrzekut-Bak

Sklep Skarbeksklep.pl

W imieniu SmarMedia Sp. z o.o. mam przyjemność polecić usługi firmy Netlibre Sp. z o.o.o z siedzibą w Poznaniu właściciela marki “ProKonsumencki.pl”.

SmartMedia Sp. z o.o. rozpoczeła współpracę z firmą Netlibre Sp. z o.o. w sierpniu 2012 roku. Zlecenie przygotowania regulaminu i polityki prywatności dla nowo otwieranego sklepu internetowego sklep.smartmedia.com.pl, powierzone ww. firmie, zostało wykonane terminowo i profesjonalnie.

Firmę możemy polecić jako profesjonalnego i solidnego wykonawcę.

Bartosz Sobolewski

Sklep SmartMedia.com.pl

W styczniu br. nasza firma nawiązała współpracę z firmą NETLIBRE SP. Z O.O. Współpraca układała się wzorowo. Analizie został poddany każdy etap realizacji zamówienia w naszym sklepie, a także każdy aspekt umowy zawieranej na odległość. Dzięki doświadczeniu i kompetencji firmy NETLIBRE SP. Z O.O. nasza firma otrzymała w marcu 2012 r. wyróżnienie w konkursie „Bezpieczny eSklep” organizowanym pod patronatem Ministerstwa Gospodarki. Z całym przekonaniem mogę poświadczyć, że firmę NETLIBRE SP. Z O.O. cechuje wysoki profesjonalizm, bardzo dobre przygotowanie merytoryczne, oraz bardzo krótki termin przygotowania całości zlecenia.
Grzegorz Basta

Sklep Sortmund.pl

Nasi prawnicy pełnią role ekspertów w mediach

Sprawdź poniżej kilka naszych cytatów w prasie ogólnopolskiej

Co dokładnie zawiera nasz pełny pakiet prawny dla Sprzedawcy Internetowego:
Kliknij poniżej na pozycję aby rozwinąć więcej informacji o danym elemencie pakietu prawnego:
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO - dokument przygotowany indywidualnie przez prawnika
Dopasowany przez prawnika dokument zarówno do sprzedaży konsumentom (B2C), jak i przedsiębiorcom (B2B). Przy tworzeniu regulaminu kładziemy szczególny nacisk na zabezpieczenie interesów Sprzedawcy, dlatego w regulaminie znajdzie Pan dedykowany punkt regulujący warunki sprzedaży przedsiębiorcom (B2B). To tutaj będzie mógł Pan np. ustalić warunki przedpłaty za zamówienie, możliwość odstąpienia Sprzedawcy od umowy, czy też wprowadzić ograniczenia albo wyłączenie rękojmi za wady towaru. Nasze regulaminy spełniają wymogi dostawców płatności (np. PayU, Dotpay).
POLITYKA PRYWATNOŚCI WRAZ Z POLITYKĄ COOKIES - dokument przygotowany indywidualnie przez prawnika
Dokument określający zasady przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem witryny oraz prawa osób, których te dane dotyczą. Polityka prywatności jest przygotowana i dostosowana do potrzeb Pana sklepu zgodnie z wymogami RODO.
MONITORING REGULAMINU POD KĄTEM KLAUZUL I ZMIAN W PRAWIE
Przez rok od zakupu pakietu nasz dział prawny będzie monitorował Pana regulamin pod kątem wystąpienia klauzul niedozwolonych, wpisanych w rejestrze UOKiK oraz pod kątem zmian w prawie dotyczących regulaminu sklepu internetowego. W razie potrzeby, zostanie Pan poinformowany o wszelkich wymaganych zmianach.
AUDYT PROCESU ZAKUPOWEGO - audyt przeprowadzany indywidualnie przez prawnika
Prawnik złoży w Twoim sklepie testowe zamówienie i sprawdzi maile sprzedażowe otrzymywane przez klienta po złożeniu zamówienia oraz treść strony po złożeniu zamówienia pod kątem zgodności z regulaminem wraz z uwagami do wdrożenia.
12 PORAD PRAWNYCH - porady udzielane indywidualnie przez prawnika
W ramach wsparcia prawnego przy zwrotach i reklamacjach otrzymasz pakiet 12 porad prawnych. Nasz prawnik w takim przypadku analizuje wstępnie sporne kwestie z klientami i doradza rozwiązanie wraz ze wskazaniem podstawy prawnej (z wyłączeniem jednak przygotowania pisma). 12 porad można wykorzystać w okresie jednego roku.
ROCZNY CERTYFIKAT "Sklep Prokonsumencki"
Wzbudzi większe zaufanie wśród konsumentów i potwierdzi legalność regulaminu. Certyfikat ten jest wydawany przez serwis Prokonsumencki.pl. Tak wygląda przykładowy certyfikat sklepu: https://prokonsumencki.pl/certyfikat/prokonsumencki.pl/
MATERIAŁY DODATKOWE, w tym ponad 10 wzorów pism przydatnych przy prowadzeniu sklepu
Otrzymasz wskazanie obowiązków informacyjnych na stronie sklepu internetowego zgodnie z nową ustawą o prawach konsumentów (wskazujemy proponowane miejsce i sposób podania informacji) oraz przykładowe treści na stronę sklepu internetowego dotyczące reklamacji towaru na podstawie ustawy (treści te można zamieścić np. w zakładce “Reklamacje” na stronie sklepu, treści dostosowane są do nowych i starych przepisów)

WZORY:

pisma odstąpienia od umowy oraz pisma reklamacyjnego z tytułu niezgodności towaru z umową, wzór pouczenia o odstąpieniu od umowy zgodny z nową ustawą o prawach konsumenta,

podstawowych pism wykorzystywanych przy prowadzeniu sklepu internetowego (m.in. przedsądowe wezwanie do zapłaty w przypadku nieodebrania przesyłki pobraniowej, odpowiedź sprzedawcy na reklamację towaru, oświadczenie sprzedawcy o uchyleniu się od skutków oświadczenia woli złożonego pod wpływem błędu – pomyłka w cenie)

DODATKOWO W RAMACH PAKIETU (wartość poniższych wzorów to ponad 800 zł netto!)

WZÓR DOKUMENTACJI RODO DLA SPRZEDAWCY INTERNETOWEGO
Pakiet wzorów dokumentacji ochrony danych osobowych dla sprzedawcy internetowego pozwalający na wdrożenie w firmie zasad wymaganych przez RODO. Należy pamiętać o tym, że dokumenty muszą odpowiadać stanowi faktycznemu w firmie. Ponieważ ochrona danych osobowych dotyczy całej firmy, a nie tylko segmentu ecommerce wzory będą odpowiednie dla firm, które łącznie: (1) prowadzą sprzedaż w sklepie internetowym, jako główną działalność; (2) zatrudniają maksymalnie 8 pracowników; (3) mają siedzibę na terytorium Polski i nie przetwarzają danych poza EOG oraz danych wrażliwych; (4) korzystają z usług zewnętrznych, sprawdzonych i zapewniających należyty poziom bezpieczeństwa hostingodawców (bez serwerów wewnętrznych).
WZÓR REGULAMINU SPRZEDAŻY NA ALLEGRO
Prowadząc sprzedaż na Allegro.pl powinieneś spełnić szereg obowiązków informacyjnych wobec konsumentów. Wygląda to mniej więcej tak, jak w przypadku standardowego sklepu internetowego (dane sprzedawcy, prawo odstąpienia, sposoby płatności itp.). Należy mieć tutaj jednak na uwadze regulamin samego Allegro.pl, który częściowo reguluje np. moment zawarcia umowy sprzedaży.
WZÓR TABLICY INFORMACYJNEJ DLA SKLEPU STACJONARNEGO
Prowadząc sprzedaż w sklepie stacjonarnym, podobnie jak w sklepie internetowym jesteś zobowiązany do spełnienia określonych obowiązków informacyjnych względem klientów. Najbardziej praktyczną formą (ze względu na brak konieczności fizycznej akceptacji dokumentu) jest tablica informacyjna do sklepu stacjonarnego. Ten dokument, umieszczony w widocznym miejscu sklepu jasno i wyraźnie ustala procedurę reklamacyjną oraz pozwala wypełnić obowiązki informacyjne wynikające zarówno z Ustawy o Prawach Konsumenta jak i z RODO.

Tablica informacyjna sporządzona przez naszych prawników zawiera m.in. informacje o:
– danych identyfikujących sprzedającego,
– sposobie i terminie spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę oraz stosowanej przez przedsiębiorcę procedurze reklamacyjnej,
– przewidzianej przez prawo odpowiedzialności przedsiębiorcy za jakość świadczenia, a także o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji.

WZÓR OGÓLNYCH WARUNKÓW SPRZEDAŻY (OWS)
Przyjmując zamówienia drogą mailową lub telefoniczną należy posiadać ogólne warunki sprzedaży, które dołączać Pan będzie do maila potwierdzającego zawarcie umowy. Ogólne Warunki Sprzedaży – to nic innego jak treści informacyjne, które informują klienta o warunkach korzystania z Pana usługi, czyli w tym przypadku składania formularza zamówień drogą mailową lub telefoniczną. Dodatkowo taki dokument zabezpiecza Pana interesy przy zawarciu umowy z klientem. Powinien Pan posiadać taką dokumentację, ponieważ przy każdej umowie zawartej na odległość obowiązuje posiadanie regulaminu, tak i w tym przypadku zawierając umowę przy zamówieniu poprzez formularz mailowy także należy spełnić obowiązki, które są jasno opisane w Ogólnych Warunkach Sprzedaży.

tel. 61 847 55 18

kontakt@prokonsumencki.pl

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter prawny dla Sprzedawców i otrzymaj poradnik

Przygotuj się do zmian przepisów od 2023 - ponad 35 stron treści od doświadczonych prawników dla Ciebie!

SUKCES - zapisałeś się!