Co mówią media o nas?

Zobacz artykuły naszych prawników w najpopularniejszych gazetach:

(…) „Zdaniem radcy prawnego Dawida Bugajskiego, który o sprawie poinformował na blogu Prokonsumencki.pl, przepisy są tak skonstruowane, że jeśli zawarcie umowy faktycznie odbywa się w momencie odbioru (np. u drzwi klienta), to można traktować to jako sposób na obejście przepisów. Sprawa nie jest jednak przesądzona.

Ekspert zaleca przedsiębiorcom ostrożność w stosowaniu tego typu praktyk, gdyż opinia jednego WIIH nie jest wiążąca. – Została również wydana w stosunku do konkretnego podmiotu i nie musi być taka sama w stosunku do innego przedsiębiorcy – ostrzega mec. Bugajski. ”

Gazeta Prawna

http://gazetaprawna.pl/

(…) „Podobne sytuacje opisuje blog prokonsumencki.pl. Sąd Okręgowy w Gliwicach orzekał w lutym 2014 roku w sprawie sprzedaży telewizora wartego 5500 złotych za 55 zł. Roszczenia kupującego były według sądu uzasadnione, jednak finalnie orzekł, że ich uznanie rażąco naruszyłoby prawa sprzedających. Podstawą prawną jest art.84 § 1 k.c, który stanowi, że można uchylić się od skutków prawnych swego oświadczenia woli, jeśli w treści czynności prawnej znalazł się błąd.”
dobreprogramy.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Dawid Bugajski, radca prawny serwisu Prokonsumencki.pl wskazuje, że w takim przypadku zastosowanie znajdą przepisy o rękojmi z Kodeksu cywilnego. I sprzedawca będzie musiał: zwrócić pieniądze, obniżyć cenę przedmiotu, naprawić produkt lub wymienić na nowy.”
RP.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Wielu ludziom wydaje się, że nie ma nic prostszego niż prowadzenie sklepu internetowego. Fakt – jest to wyjście tańsze i szybsze niż sklep stacjonarny, ale nie oznacza, że nie wiąże się z żadnymi trudnościami. O nich e-sprzedawcy opowiadają nam niemal codziennie. Dzisiaj zebraliśmy najpopularniejsze w jednym miejscu.”
firmy.net

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Kiedy konsument skorzystał z darmowej dostawy, to koszty zwrotu zakupionego towaru są jedynymi, jakie go obowiązują – mówi Dawid Bugajski, radca prawny serwisu Prokonsumencki.pl. Dodaje, że sprzedawca nie można obciążyć klienta kosztami wysyłki w pierwszą stronę, bez względu na to, czy koszty zostały przez niego poniesione.”
RP.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Od 25 grudnia 2015 r. za sprawą ustawy o prawach konsumenta nie trzeba już oferować możliwości płacenia za towar za pobraniem. Dzięki temu można ukrócić taki proceder – mówi Dawid Bugajski, prawnik w serwisie Prokonsumencki.pl. Dodaje, że nie można odmówić tej formy płatności jednemu czy kilku klientom, jeśli już, to wszystkim. Ponadto można umożliwić płatność za pobraniem tym klientom, którzy mają odpowiednią ilość pozytywnych komentarzy.

– Ktoś, kto zakłada konto na fikcyjne dane, raczej nie będzie miał wielu komentarzy wystawionych przez innych sprzedawców – mówi Dawid Bugajski.”

RP.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Od 25 grudnia 2015 r. za sprawą ustawy o prawach konsumenta nie trzeba już oferować możliwości płacenia za towar za pobraniem. Dzięki temu można ukrócić taki proceder – mówi Dawid Bugajski, prawnik w serwisie Prokonsumencki.pl. Dodaje, że nie można odmówić tej formy płatności jednemu czy kilku klientom, jeśli już, to wszystkim. Ponadto można umożliwić płatność za pobraniem tym klientom, którzy mają odpowiednią ilość pozytywnych komentarzy.

– Ktoś, kto zakłada konto na fikcyjne dane, raczej nie będzie miał wielu komentarzy wystawionych przez innych sprzedawców – mówi Dawid Bugajski.”

NowyHandel.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „W regulaminie serwis zastrzega, że zanim klient rozwiąże umowę, musi poinformować o tym sprzedającego telefonicznie i za pośrednictwem specjalnego formularza. A następnie – wysłać produkt na ul. Dominikańską. – Konsument może odstąpić od umowy, składając oświadczenie w dowolny sposób, niekoniecznie proponowany przez sprzedawcę.”
biznes.onet.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Nowelizacja ustawy o ochronie danych osobowych odciąży GIODO nie pozbawiając go jednocześnie kompetencji kontrolnych. Dlatego też, aby prowadzić bezpiecznie sklep internetowy należy zadbać o podstawową kwestię, jaką jest rozstrzygnięcie kwestii rejestracji zbiorów, czy też powołania ABI-ego.”
mamstartup.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Grożenie mailami wiąże się z problemem tzw. klauzul niedozwolonych, czyli zapisów, które są niedozwolone prawnie. Ich rejestr prowadzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. – Codziennie odbieramy kilka telefonów od zaniepokojonych osób, które posiadają jedynie stronę firmową, bez możliwości składania zamówień. W takim wypadku regulamin sprzedaży nie jest konieczny.”
gloswielkopolski.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Obowiązki informacyjne wymuszą na sprzedawcach internetowych nie tylko zmiany w regulaminie, ale także na samej stronie sklepu. Przykładowo przycisk umożliwiający złożenie zamówienia powinien otrzymać brzmienie „zamówienie z obowiązkiem zapłaty” lub inne równoważne (np. „Potwierdź zakup”). Brak spełnienia tego wymogu spowoduje, że umowa nie zostanie zawarta.

Serwis Prokonsumencki.pl przygotował bezpłatny poradnik w zakresie zmian na stronie sklepu zgodnie z nową ustawą o prawach konsumenta – jest on do pobrania pod tym adresem„.

RedCart.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Określenia „kup teraz” oraz „zapłać teraz” pasują do sytuacji, gdy klient od razu po złożeniu zamówienia przechodzi do płatności, natomiast w przypadku płatności za pobraniem ten moment ulega wydłużeniu w czasie. Również w przeprowadzonym przez serwis Prokonsumencki.pl badaniu aż 78% konsumentów uważa wyrażenie “potwierdź zakup” za najbardziej zrozumiałe z proponowanych”.
Bankier.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Dzięki ustawie klient dokonujący zakupów online będzie jeszcze bardziej chroniony i tym samym czuł się bezpieczniej kupując w sieci (także robiąc zakupy w innym państwie członkowskim). Ustawa koryguje również wszelkie luki prawne, które są często wykorzystywane przez nieuczciwych sprzedawców”.
finanse.wp.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Lista podstawowych obowiązków informacyjnych została wydłużona z obecnych 9 do 21. Wśród ciekawszych nowych wymogów można wskazać przykładowo konieczność poinformowania konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur – mówi jeden z partnerów projektu Maciej Chwaliński, specjalista z serwisu Prokonsumencki.pl”.
retail360.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Jak przyznają eksperci Comarch, nowa ustawa konsumencka oznacza jedno – wzrost ilości zamówień w Internecie. Wchodzące na przełomie roku przepisy wpłyną pozytywnie na rynek e-commerce”.
portalspozywczy.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „25 grudnia 2014 r. wchodzą w życie najważniejsze od lat zmiany w prawie konsumenckim. Nowa ustawa o prawach konsumenta, to nie tylko wydłużenie terminu na odstąpienie od umowy do 14 dni, ale przede wszystkim szereg zmian wymaganych na stronach internetowych platform handlowych i e-sklepów, nowe obowiązki informacyjne, zmiany w procedurze reklamacyjnej oraz zmiany w sposobie zawierania umów przez telefon”.
dlahandlu.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Zawarcie skutecznej umowy przez telefon będzie wymagało potwierdzenia konsumentowi na trwałym nośniku (np. mailowo) treści proponowanej umowy oraz utrwalenia także na trwałym nośniku oświadczenia konsumenta o zawarciu umowy złożonego po otrzymaniu potwierdzenia od przedsiębiorcy. W praktyce do zawarcia umowy przez telefon wymagane może być przesłanie dwóch wiadomości mailowych”.
infor.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „To wszystko powoduje, że wśród przedsiębiorców pojawiła się obawa, że ABI będzie “człowiekiem GIODO” w firmie, który będzie tylko czekał na ich potknięcie – zauważa Rafał Bugajski z serwisu Prokonsumencki.pl”.
Bankier.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Zdaniem ustawodawcy należy oczekiwać, iż wprowadzone będą miały wpływ na konkurencyjność gospodarki. Czy tak będzie w rzeczywistości? Czas pokaże, aczkolwiek jesteśmy pewni, że im szybciej przedsiębiorcy dostosują się do nowych przepisów, to będzie to bardziej korzystne zarówno dla konsumentów, jak i dla samych przedsiębiorców”.
web.gov.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Część informacji będzie musiała zostać podana jeszcze przed dodaniem produktu do koszyka, a część tuż przed złożeniem zamówienia. W dodatku przycisk zamówienia będzie musiał być oznaczony słowami „zamówienie z obowiązkiem zapłaty” lub innym równoważnym sformułowaniem”.
biznes.interia.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Trzeba tu jasno zaznaczyć – sprzedawca musi zwrócić również koszty wysyłki produktu do klienta. Konsument ma także prawo do wykorzystania produktu w granicach „zwykłego zarządu”, czyli może przedmiot odpakować, przymierzyć czy uruchomić. Dlatego właśnie sprzedawca nie może żądać od kupującego towaru w stanie niezmienionym lub nieużywanym”.
dlahandlu.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Z naszych statystyk wynika, że blisko 90 proc. sprzedawców nie dołącza do przesyłek pisemnego wyciągu informacyjnego, przez co naraża się na wydłużenie czasu na zwrot towaru nawet do 3 miesięcy. Taki okres może być bardzo kłopotliwy, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę konieczność wypłacenia odsetek za dokonane przedpłaty”.
media2.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Trzeba tu jasno zaznaczyć – sprzedawca musi zwrócić również koszty wysyłki produktu do klienta. Konsument ma także prawo do wykorzystania produktu w granicach „zwykłego zarządu”, czyli może przedmiot odpakować, przymierzyć czy uruchomić. Dlatego właśnie sprzedawca nie może żądać od kupującego towaru w stanie niezmienionym lub nieużywanym”.
e-biznes.pl

Przeczytaj cały artykuł »

(…) „Ryzyko jest duże, tym bardziej że ustawa o prawach konsumenta daje tym organizacjom dodatkowe narzędzie nacisku. Otóż niespełnienie przewidzianych w nowych przepisach wymogów dotyczących udzielenia informacji przez sprzedawcę stanowić będzie wykroczenie i podlegać karze grzywny”.
gazetaprawna.pl

Przeczytaj cały artykuł »

Newsletter prawny dla Sprzedawców

Dowiesz się pierwszy o ważnych zmianach w prawie i otrzymasz specjalne zaproszenia na nasze webinary z prawnikiem!

SUKCES - zapisałeś się!

Zamów rozmowę tel.
*
*
Napisz maila
*
*
*