Zgodnie z poglądem wyrażanym w orzecznictwie unijnym „dwa znaki są do siebie podobne między innymi wówczas, gdy są choćby częściowo postrzegane przez właściwy krąg odbiorców, jako identyczne pod względem jednego lub kilku aspektów”. Czy zatem można odmówić rejestracji znaku Vege Story z powodu...
Blog prawników Prokonsumencki.pl
SME Fund 2024 – nowa dotacja na znak towarowy lub wzór towarowy – nawet 75% taniej
W styczniu 2024 roku ruszyła nowa edycja dotacji z SME Fund na rejestrację między innymi znaku towarowego oraz wzoru przemysłowego. W tym artykule piszemy o tym, kto może z niej skorzystać i jakie są warunki uzyskania dotacji. Piszemy o tej dotacji nieprzypadkowo - jest to jedna z niewielu...
Co to jest wzór przemysłowy i jak go wykorzystać w walce z nieuczciwą konkurencją
W tym wpisie odpowiemy na pytania związane ze wzorem przemysłowym oraz w jaki sposób można go wykorzystać do walki z nieuczciwą konkurencją. W szczególności omówimy przykład, gdy konkurent dokonał rejestracji wzoru przemysłowego zdając sobie sprawę, że nie jest jego twórcą produktu, a sam produkt...
5 konkretnych przykładów, jak rejestracja znaku towarowego pomaga chronić markę w Internecie
Śledząc artykuły na naszym blogu, na pewno wiecie Państwo, że zastrzeżony znak towarowy może być dużym atutem i ułatwieniem ochrony swoich interesów w działalności każdego przedsiębiorcy. O tym, czym w zasadzie jest znak towarowy, w jaki sposób i dlaczego warto go zastrzec, opowiadaliśmy w jednym...
SME Fund 2022, czyli jak chronić swój znak towarowy lub wzór z dotacją | Rejestracja znaku towarowego lub wzoru przemysłowego nawet 75% taniej
Wszyscy wiemy jak ważna jest ochrona swojej marki, a w przypadku firm produkcyjnych także ochrona swoich wzorów przemysłowych. Naturalnym dopełnieniem tej ochrony jest rejestracja swojego znaku towarowego lub wzoru przemysłowego. Zastrzeżenie znaku lub wzoru przemysłowego pozwala zdecydowanie...
Dlaczego Sprzedawca Internetowy powinien zarejestrować znak towarowy swojego sklepu
Znak towarowy to innymi słowy takie oznaczenie (w postaci słownej lub słowno-graficznej), które nadaje się do odróżnienia firmy, towaru lub usług przedsiębiorcy od produktów czy usług świadczonych przez innego przedsiębiorcę. Najczęściej jako znak towarowy rejestruje się zatem logo lub nazwę...