Rozporządzenie w sprawie wyrobów medycznych (2017/745/UE) (MDR) zastąpiło dnia 26 maja 2021 roku dotychczas obowiązującą dyrektywę dotyczącą wyrobów medycznych (93/42/EWG) (MDD) oraz dyrektywę w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do wyrobów medycznych aktywnego...
Blog prawników Prokonsumencki.pl
Montaż towaru przez klienta a reklamacja – kiedy sprzedawca nie musi ponosić kosztów demontażu
Co do zasady sprzedawca ponosi koszty reklamacji, w tym również koszty demontażu i ponownego montażu rzeczy wadliwej po jej naprawie lub wymianie. Jak jednak wygląda sytuacja, gdy kupujący zamontował rzecz, która była od początku wadliwa? Z artykułu dowiesz się, dlaczego sprzedawca nie powinien...
Allegro usuwa aukcje przez znak towarowy? Radzimy jak sprzedawać zastępcze akcesoria do produktów znanej marki aby nie naruszyć jej praw
Ostatnio jeden z naszych Klientów zwrócił się do nas z pytaniem jak sprzedawać legalnie zastępcze akcesoria do produktów znanej marki aby nie naruszyć jej praw? Sprawa zaczęła się od usuwania przez Allegro jego aukcji, w których opisie była dodana nazwa marki - dodajmy, że nazwa ta jednocześnie...
Sprzedajesz te produkty? Pamiętaj o specjalnych obowiązkach prawnych w regulaminie sklepu internetowego i nie tylko
Sprzedając niektóre produkty lub usługi musisz się liczyć z obowiązkiem spełnienia dodatkowych obowiązków prawnych lub dodatkowymi obostrzeniami (w tym zakaz ich sprzedaży przez Intenet). Wybraliśmy dzisiaj te produkty i usługi, które najczęściej sprzedają nasi Klienci i zebraliśmy w jednym...
Jak nie rozpatrywać reklamacji telewizora – przydatne informacje dla Sprzedawców produktów wielkogabarytowych
W tym wpisie opowiemy Wam jak nie rozpatrywać reklamacji telewizora i innych produktów wielkogabarytowych. W tej sprawie sprzedawca popełnił szereg błędów, który skutkowały przegraną sprawą sądową i poniesieniem znacznych kosztów sądowych oraz koniecznością zwrotu ceny zakupionego telewizora wraz...
Czy spawanie silnika to wada istotna? Reklamacja spawanego silnika + odpowiedzialność za wady B2B
Reklamacja silnika samochodowego, to nie jest prosta sprawa. Szczególnie jak się okazuje, że silnik był spawany, choć w jego opisie na popularnej platformie handlowej zabrakło tej informacji. Dodatkowo Sprzedawcy często zastanawiają się, jak wygląda kwestia ich odpowiedzialności za wady produktu w...
Sprzedaż sklepu internetowego – jak to zrobić i co z danymi osobowymi?
Z tego artykułu dowiesz się między innymi: Czy sprzedaż danych osobowych jest legalna? O czym musisz wiedzieć sprzedając sklep internetowy i w jaki sposób można to zrobić? Czy pozyskanie zgód Klientów na przekazanie ich danych nabywcy sklepu jest konieczne? Od razu jednak musimy zaznaczyć, że...
Reklamacja towaru poza Polską – koszty dostarczenia reklamowanych produktów przy sprzedaży zagranicznej
Coraz więcej sprzedawców decyduje się na to, by w sprzedaży internetowej oferować swoje produkty również zagranicznym klientom. Sprzedawcy muszą w takim wypadku zmierzyć się także z praktycznym problemem reklamacji i kosztów z tym związanych. Koszty przesyłek zagranicznych mogą być zdecydowanie...
Towar luksusowy nie podlega zwrotowi? Zaskakujące orzeczenie Sądu Apelacyjnego w Katowicach
O tym że konsument (a od tego roku również przedsiębiorca na prawach konsumenta) ma prawo do odstąpienia od umowy wie każdy sprzedawca internetowy. O wyjątkach od tego prawa pamiętają przede wszystkim ci, dla których mają one znaczenie w prowadzonej działalności - np. sprzedawcy treści cyfrowych,...
Sprzedajesz produkty spoza UE? Zobacz co zmieni się w zakresie odpowiedzialności za importowane produkty już 16 lipca 2021 r.
Unia Europejska wprowadza zmiany w zakresie sprzedaży importowanych produktów. O tym jakie wymogi mogą być stawiane takim produktom pisaliśmy na przykładzie zabawek w tym artykule. Dnia 16 lipca 2021 r. czekają przedsiębiorców kolejne zmiany - wchodzi bowiem w życie Rozporządzenie 2019/1020 w...