Poradnik – zmiany w prawie dla sklepów 2022/2023
DYREKTYWA TOWAROWA | CYFROWA | OMNIBUS
W tym poradniku znajdziesz opracowaną przez nas listę zmian wdrażanych dyrektywą towarową, cyfrową i omnibus do polskiego porządku prawnego.
Celem tej checklisty jest przede wszystkim zasygnalizowanie i zwrócenie uwagi na nowe przepisy, które generują po stronie przedsiębiorcy nowe obowiązki w postaci np. dodania określonych informacji w regulaminie, opisie produktu, czy też na ścieżce zakupowej.
Rafał Bugajski
Manager serwisu Prokonsumencki.pl
Checklista dla różnych kwestii prawnych
Zmiany zostały pogrupowane w zależności od miejsca, którego dotyczą. Dzięki temu możesz sprawdzić na przykład jakie zmiany dotyczą karty produktu, a jakie ścieżki zakupowej. Podajemy też kogo dotyczą zmiany – sklepu internetowego, serwisu, czy też np. tylko platform handlowych.
Treści przygotowane przez prawników
Stały dostęp do najważniejszych zagadnień
Wszystkie zagadnienia dot. tych zmian w przepisach, które są najbardziej istotne z punktu widzenia sprzedawcy internetowego, masz teraz w jednym miejscu. Dzięki temu możesz cieszyć się ułatwionym dostępem do najpotrzebniejszych informacji.
Legalność działań i wzrost zaufania
Bezpieczeństwo prawne
Mając pod ręką wszelkie najważniejsze terminy, zapewniasz sobie bezpieczne i niczym nienarażone funkcjonowanie w branży ecommerce. Działając zgodnie z obowiązującym Cię prawem, nie musisz obawiać się kar czy sankcji ze strony UOKiK.
Stałe wsparcie prawne
Wraz z naszym poradnikiem, otrzymujesz dostęp do wsparcia naszych prawników. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości, nasi specjaliści są do Twojej dyspozycji. Wybierz dowolną formę kontaktu: telefon lub mail.
SPIS TREŚCI:
1. Ważne definicje
2. Zmiany w regulaminie
3. Zmiany w regulaminie platform handlowych
4. Zmiany na karcie produktu (opis produktu)
5. Zmiany w ścieżce zakupowej (procedura zakupu)
6. Zmiany w ścieżce zakupowej lub procedurze rejestracji na platformie handlowej
7. Zmiany dotyczące opinii o produktach
8. Zmiany dotyczące obniżek cen
9. Zmiany w gwarancji (karta gwarancyjna)
Prokonsumencki.pl
Prawnicy serwisu specjalizują się w zagadnieniach prawa konsumenckiego, doradzając i pomagając w prowadzeniu sklepu internetowego zgodnie z prawem. Sprawdzone sklepy mogą liczyć na nadanie certyfikatu „Sklep Prokonsumencki”, który wyróżnia rzetelnych i profesjonalnych sprzedawców internetowych.