Zbiór informacji dla sprzedawcy

Poniżej przedstawiamy Państwu zbiór artykułów i poradników naszego autorstwa, które wyjaśniają najważniejsze kwestie związane z prowadzeniem sklepu internetowego. Jeżeli nie znaleźli Państwo tutaj odpowiedzi na własne pytania, to prosimy zadać pytanie na wsparciu prawnym pod tym adresem.

 

Wybierz kategorię

 

  1. INFORMACJE DOTYCZĄCE SPRZEDAWCY
  2. INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW
  3. INFORMACJE DOTYCZĄCE SKLEPU
  4. INFORMACJE DOTYCZĄCE KLIENTÓW
  5. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI
  6. KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY
  7. REKLAMACJA I ZWROTY W SKLEPIE INTERNETOWYM
  8. DANE OSOBOWE W SKLEPIE INTERNETOWYM
  9. POZOSTAŁE

Informacje dotyczące sprzedawcy

Planujesz rozpoczęcie działalności gospodarczej i otworzenie sklepu internetowego? Zachęcamy do zapoznania się z naszym poradnikiem, w którym wskazujemy o czym należy pamiętać przed założeniem sklepu.

Prowadzenie sklepu w formie spółki cywilnej – obowiązki informacyjna i zagrożenia – Lip 23,2013

Planujesz prowadzenie działalności gospodarczej w formie spółki cywilnej? Pamiętaj, że spółka cywilna to jedynie umowa i jako taka nie jest ona podmiotem praw i obowiązków. W tym wpisie wskazujemy jakie obowiązki mają wspólnicy spółki cywilnej i jakie zagrożenia tkwią w takiej formie prowadzenia działalności.

Dlaczego Sprzedawca Internetowy powinien zarejestrować znak towarowy swojego sklepu, jak to zrobić i ile to kosztuje – poradnik od prawników Prokonsumencki.pl

W niniejszym artykule dowiesz się, dlaczego tak ważne jest, by Sprzedawca jak najwcześniej pomyślał o rejestracji znaku towarowego dla swojej firmy.

Sprzedajesz do innych Państw UE? Sprawdź, czy konieczne jest tworzenie i stosowanie odrębnych regulaminów, właściwych dla każdego państwa członkowskiego, do którego skierowana jest sprzedaż?

W tym artykule dowiesz się jakie obowiązki wynikają po Twojej stronie, jeśli prowadzisz sprzedać klientom spoza granic Polski.

Jak legalnie prowadzić sprzedaż na Instagramie – regulamin sprzedaży na Instagramie

W tym artykule dowiesz się jak prowadzić sprzedaż w ramach sieci społecznościowej Instagram.

Regulamin sklepu internetowego w modelu dropshipping i pozostałe aspekty prawne

A tym artykule dowiesz się co to regulamin sprzedaży w modelu dropshipping, czy jest to rozwiązanie dla Ciebie oraz jakie wymogi prawne się z tym wiążą. 

Zwrot towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym

W tym artykule dowiesz się, czy masz obowiązek przyjęcia zwrotu zakupionego towaru sprzedanego w sklepie stacjonarnym.

 

Prowadzenie sklepu w obliczu koronawirusa – istotne informacje dla przedsiębiorców

W tym artykule uzyskasz wiele niezbędnych informacji przygotowanych przez prawników serwisu Prokonsumencki, które odpowiedzą Ci na liczne pytania związane ze sprzedażą w trakcie pandemii.

Informacje dotyczące produktów

Nowa ustawa o prawach konsumenta – co musi podać sprzedawca o produkcie

Ustawa o prawach konsumenta nakłada na sprzedawcę szereg obowiązków informacyjnych, jakie muszą zostać przekazane kupującemu jeszcze przed zawarciem umowy. W tym wpisie wskazujemy Państwu jakie obowiązki dotyczące produktu muszą zostać spełnione przed zawarciem umowy.

Ustawa o prawach konsumenta – dostarczanie treści cyfrowych

W tym wpisie przedstawiamy Państwu dodatkowe obowiązki jakie powinien spełnić sprzedawca przy sprzedaży treści cyfrowych. W szczególności wskazujemy co należy robić, aby uchronić się przed zwrotem takich produktów.

Istotne zmiany w prawie dla producentów oraz dystrybutorów zabawek

W tym wpisie przedstawiamy Państwu obowiązki jakie musi spełnić sprzedawca internetowy zajmujący się sprzedażą lub dystrybucją zabawek.

Zakaz sprzedaży alkoholu przez Internet

Planowałeś sprzedaż alkoholu przez internet? Niestety teraz to już niemożliwe. NSA zakazał handlu alkoholem przez internet.

GIOS a sklep interentowy – informacja o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym

Sprzedajesz sprzęt elektroniczny i elektryczny? Pamiętaj, że masz w związku z tym dodatkowe obowiązki wobec kupujących.

Sprzedaż suplementów diety przez Internet

Sprzedajesz lub planujesz sprzedaż suplementów diety przez internet? Koniecznie zapoznaj się z naszym artykułem, który wskazuje jaki wymogi powinieneś spełnić.

Sprzedaż e-papierosów przez Internet, nawet 200 000 zł grzywny!

Planowałeś sprzedaż e-papierosów przez internet? Teraz to niemożliwe. W naszym wpisie wskazujemy na zmiany w ustawie tytoniowej, jakie weszły niedawno w życie.

Obowiązki prawne związane ze sprzedażą akumulatorów, a także importem i produkcją akumulatorów i baterii.

Sprzedajesz lub planujesz sprzedaż akumulatorów lub baterii samochodowych przez internet? Poznaj swoje obowiązki jako sprzedawcy.

Sprzedaż żywności przez Internet

W tym wpisie przybliżymy Państwu zasady etykietowania, prezentacji i reklamy żywności. Co istotne zasady te dotyczą także sprzedaży internetowej – w takim wypadku odpowiedzialność za przekazanie obowiązkowych informacji na temat żywności przed ostatecznym dokonaniem zakupu spoczywa na właścicielu sklepu internetowego.

Ustawa o gospodarce opakowaniami – obowiązki sprzedawców

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy lub stacjonarny, najprawdopodobniej dotyczy Cię ustawa o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. W tym artykule przedstawiamy obowiązki związane z opakowaniami produktów.

Sprzedaż zabawek przez Internet

Jeżeli w Twoim asortymencie są zabawki dotyczy Cię dodatkowy obowiązek informacyjny. O czym musisz poinformować klienta przed zakupem dowiesz się w artykule, w którym przedstawiamy ciążące na sprzedawcy obowiązki przy sprzedaży zabawek.

Zakaz sprzedaży leków na Allegro? Omawiamy najnowszy wyrok NSA

Prowadzisz aptekę przez internet? Prowadzisz bądź planowałeś sprzedaż na Allegro? Zapoznaj się z najnowszym orzeczeniem NSA w tej sprawie.

Regulamin sklepu internetowego z ebookami / Regulamin sprzedaży książek elektronicznych (e-booków)

W tym artykule dowiesz się jakie są szczególne wymaganie związane ze sprzedażą książek elektronicznych w Internecie. 

BDO i obowiązek złożenia rocznego sprawozdania

W tym artykule dowiesz się jakie obowiązki ciążą na podmiotach, których działalność wiąże się z produktami pakowanymi, opakowania na nie oraz o torbach jednorazowych oraz wielorazowego użytku. 

Informacje dotyczące sklepu

“Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” – alternatywne rozwiązania

W tym wpisie wskazujemy Państwu, że nie wszystkie przyciski będą oznaczały zawarcie umowy sprzedaży. Przedstawimy również alternatywny dla przycisku “Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”

SMS – proste rozwiązanie zawartej umowy na odległość według nowej ustawy o prawach konsumenta
Zawarcie umowy przez telefon po 25 grudnia 2014 roku

W tych dwóch wpisach wskazujemy Państwu jak powinna być zawierana umowa przez telefon, aby można było uznać, że jest ona skuteczna. W szczególności zwracamy uwagę na to, że samo zawarcie umowy w formie telefonicznej nie jest wystarczające.

Poradnik obowiązki informacyjne w sklepie internetowym

Ten poradnik podpowie Ci, jak powinna wyglądać strona internetowa sklepu aby być zgodna z przepisami ustawy konsumenckiej.

Regulamin sklepu internetowego zgodny z prawem i wymogami pośredników płatności

Posiadanie regulaminu sklepu internetowego jest wymagane przez operatorów szybkich płatności. W tym wpisie przedstawiamy konkretne wymagania operatorów co do określonych treści, które muszą znaleźć się w takim dokumencie.

Jakie checkboxy są obowiązkowe w każdym sklepie w kontekście RODO i nie tylko

Checkbox’y – co to, czy są potrzebne i jak uczynić zadość obowiązkom – te informacje znajdziesz w naszym artykule. 

Informacje dotyczące klientów

Kim jest konsument?

Przedsiębiorca to tylko duża spółka dokonująca zakupów hurtowych, a konsument to każdy kto dokonuje zakupu detalicznego. W myśl przepisów ilość zakupionych produktów nie ma znaczenie. Przeczytaj co rozumiemy pod pojęciem konsumenta, a co pod pojęciem przedsiębiorcy.

Sposoby i terminy płatności

Czy sprzedawca musi udostępnić płatność za pobraniem?

W tym wpisie przedstawiamy problematykę płatności za pobraniem i wskazujemy dlaczego nie są one już obowiązkowe.

Regulamin sklepu internetowego zgodny z prawem i wymogami pośredników płatności

Posiadanie regulaminu sklepu internetowego jest wymagane przez operatorów szybkich płatności. W tym wpisie przedstawiamy konkretne wymagania operatorów co do określonych treści, które muszą znaleźć się w takim dokumencie.

Koszt, termin i sposoby dostawy

Czy sprzedawca musi udostępnić płatność za pobraniem?

W tym wpisie przedstawiamy problematykę przesyłek pobraniowych i wskazujemy dlaczego nie są one już obowiązkowe.

Ważna informacja dla aptek internetowych – zakaz wysyłania leków paczkomatem

Sprzedajesz leki za pomocą sklepu internetowego? Koniecznie przeczytaj. Główny Inspektor Farmaceutyczny zabronił ich wysyłki za pośrednictwem paczkomatów.

Webinar – czy sprzedawca odpowiada za uszkodzenie przesyłki

Odpowiedzialność sprzedawcy – błąd przewoźnika przy wydaniu produktu

Uszkodzenie przesyłki podczas transportu

Kto ponosi odpowiedzialność za zgubioną/zniszczoną przesyłkę oraz kto ponosi koszty nieodebrania przesyłki

Zastanawiasz się pewnie kto odpowiada za uszkodzoną lub zaginioną przesyłkę – sprzedawca czy kupujący. W tym wpisie staramy się przybliżyć kwestie uszkodzeń przesyłek w transporcie i ich konsekwencje dla sprzedawców.

Webinar – nieodebranie przesyłki za pobraniem

Wzór pisma – przedsądowe wezwanie do zapłaty – wersja dla konsumenta

Wzór pisma – przedsądowe wezwanie do zapłaty – wersja dla przedsiębiorcy

Kto ponosi odpowiedzialność za zgubioną/zniszczoną przesyłkę oraz kto ponosi koszty nieodebrania przesyłki

Co zrobić gdy klient nie odbiera przesyłki pobraniowej

Nieodebrane przesyłki pobraniowe to problem wielu sprzedawców internetowych. Koszty przesyłki da się jednak odzyskać. W naszym webinarze wskazujemy Państwu jakie uprawnienia przysługują sprzedawcy i czego może się domagać. Dodatkowo przekazujemy Państwu także wzór pisma, które można wykorzystać przy nieodebranej przesyłce pobraniowej.

Niemiecka ustawa o opakowaniach (Verpackungsgesetz) – nowe obowiązki dla polskich sprzedawców wysyłających paczki do Niemiec

Prowadzisz sklep internetowy i umożliwiasz wysyłkę za granicę, w tym do Niemiec? Nowe niemieckie przepisy ustawy o opakowaniach, które wchodzą w życie 1 stycznia 2019 r. będą dotyczyły również Ciebie. W tym artykule opisujemy, kogo dokładnie dotyczą nowe regulacje, jakie wprowadzają obowiązki i jak się na nie przygotować.

Darmowa dostawa powyżej kwoty X i częściowy zwrot – czy można obciążyć konsumenta kosztami dostawy

Darmowa dostawa i następnie częściowy zwrot to problem, który spędza sen z powiek niejednemu sprzedawcy internetowemu. W naszym artykule dowiesz się czy jest moliwość obciążenia konsumenta kosztami dostawy.

Reklamacje i zwroty w sklepie internetowym

Reklamacja towaru przez konsumenta przed i po 25 grudnia 2014 roku

Odpowiedź sprzedawcy na reklamacje przed i po 25 grudnia

Tutaj przedstawimy Państwu jak wyglądała reklamacja za czasów starej ustawy, a jak wygląda ona obecnie, na gruncie ustawy o prawach konsumenta oraz kodeksu cywilnego. W przystępnej formie przekażemy Państwu najważniejsze różnice, o których trzeba pamiętać. Przekazujemy także wzór odpowiedzi na reklamację klienta w przypadku jej nieuznania.

Webinar – 14 dni – najważniejszy termin reklamacyjny

Jak obliczyć 14 dniowy termin na odpowiedź reklamacyjną – część pierwsza

Jak obliczyć 14 dniowy termin na odpowiedź reklamacyjną – część druga

14 dni to najważniejszy termin w przypadku reklamacji. Po jego przekroczeniu mogą pojawiać się nieprzyjemne i kosztowne konsekwencje. Przeczytaj co powinieneś wiedzieć o terminach w reklamacji i jak je liczyć.

Konsument a przedsiębiorca w świetle nowej ustawy konsumenckiej

Tutaj przedstawiamy Państwu jakie uprawnienia daje konsumentom nowa ustawa o prawach konsumenta. Wskazujemy przede wszystkim kto jest uważany za konsumenta i jakie uprawnienia mu w związku z tym przysługują. W naszym webinarze skupiamy się z kolei głównie na obowiązkach, jakie ciążą na sprzedawcy.

Reklamacja towaru – można odmówić reklamacji zabrudzonego towaru

W tym wpisie staramy się przedstawić Państwu jak wygląda sprawa w przypadku reklamowania brudnego towaru.

Zwrot perfum – konsument może zwrócić perfumy zakupione w sklepie internetowym

W tym wpisie odpowiadamy na pytania, czy możliwe jest odstąpienie od umowy zakupu perfum w sklepie internetowym i jakie ewentualne konsekwencje niesie ze sobą ich użycie przez konsumenta.

Istotność wady a odstąpienie od umowy sprzedaży

W tym artykule analizujemy orzeczenie sądu dotyczące istotności wady w przypadku odstąpienia od umowy w ramach rękojmi.

Co, kto i kiedy musi udowodnić w przypadku reklamacji

W niniejszym wpisie przedstawiamy bardzo ważną kwestię związaną z reklamacją towaru, która dotyczy zarówno konsumentów, jak i sprzedawców. Zastanowimy się na przykładzie orzeczenia Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, co właściwie musi udowodnić składający reklamację, a co sprzedawca i jaki ma na to wpływ domniemanie dotyczące chwili powstania samej wady.

Regres sprzedawcy do swojego hurtownika z powodu reklamacji składanej przez konsumenta

Prawo regresu przed i po 25 grudnia 2014

Każdy sprzedawca z pewnością nie raz spotkał się z reklamacją złożoną przez konsumenta. Reklamacja wiąże się przede wszystkim z określonym kosztem, np. naprawy towaru, jego wymiany, czy też obniżenia ceny. Czy w takiej sytuacji sprzedawca ma możliwość dochodzenia stosownego odszkodowania od swojego hurtownika? O tym właśnie piszemy w tym wpisie.

Webinar – prawo odstąpienia od umowy

Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy od 25 grudnia 2014 roku

Duża ilośc kombinacji produktu – konsument będzie miał prawo odstąpienia od umowy

Tutaj przedstawiamy Państwu najważniejsze wyjątki dotyczące prawa odstąpienia od umowy. W szczególności skupiamy się na dość świeżym orzeczeniu sądu, w którym wskazuje on co należy rozumieć pod pojęciem produktu nieprefabrykowanego.

Zwrot uszkodzonego towaru – jak sprzedawca powinien prawidłowo obciążyć konsumenta utratą wartości towaru

W tym wpisie omówimy procedurę prawidłowego obciążenia konsumenta przez sprzedawcę odszkodowaniem za nadmierne użycie zwracanego przez niego produktu lub wręcz jego zniszczenie. Mowa w tym wypadku o zwrocie towaru w ramach 14 dniowego prawa konsumenta do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny.


Reklamacja towaru – kupujący musi zawsze wykazać istnienie wady i jej istotność

Dowiedz się jak istotną w praktyce zarówno dla konsumenta jak i przedsiębiorcy jest kwestia domniemania istnienia wady fizycznej towaru oraz ponoszenia ciężaru dowodu w procesie przy reklamacji konsumenckiej.

Czy zwrot rozpakowanego materaca kupionego przez Internet jest możliwy? Omawiamy orzeczenie TSUE 27 marca 2019 roku (C-681/17)

W tym wpisie przedstawiamy Państwu wyjątek dotyczący prawa odstąpienia od umowy rzeczy dostarczonej w zapieczętowanym opakowaniu. W szczególności skupiamy się na dość świeżym orzeczeniu sądu, który odnosi się do zwrotu rozpakowanych materacy.

Sprzedawco! Uważaj, co sprzedajesz – błąd w etykiecie producenta, a sprzedawca musi zapłacić klientowi nawet 3krotność ceny sprzedaży

W tym wpisie omawiamy odpowiedzialność sprzedawcy za błąd producenta w etykiecie produktu na podstawie ciekawego orzeczenia sądowego.


Reklamacja produktu po zmianie właściciela – czy nadal możemy reklamować u pierwszego sprzedawcy

W tym wpisie staramy się przedstawić Państwu jak wygląda reklamowanie produktu po zmianie jego właściciela.


Darmowa dostawa powyżej kwoty X i częściowy zwrot – czy można obciążyć konsumenta kosztami dostawy

Darmowa dostawa i następnie częściowy zwrot to problem, który spędza sen z powiek niejednemu sprzedawcy internetowemu. W naszym artykule dowiesz się czy jest moliwość obciążenia konsumenta kosztami dostawy.

Kiedy brak jest możliwości zwrotu towaru ze względów zdrowotnych lub higienicznych? Publikujemy Stanowisko centrum kontaktowego Europe Direct działającego przy Komisji Europejskiej

W tym artykule znajdziesz odpowiedź m.in. na to „Czy sam fakt otwarcia opakowania musi uniemożliwiać ponowną odsprzedaż towaru ze względów zdrowotnych lub higienicznych (np. sterylny opatrunek)?”- a więc ograniczenie możliwości 14-dniowego zwrotu w przypadku towaru zabezpieczonego sterylnym opakowaniem. 

Czy konsument odpowiada za zniszczenie opakowania przed odstąpieniem od umowy? Publikujemy Stanowisko centrum kontaktowego Europe Direct działającego przy Komisji Europejskiej

W tym artykule odpowiadamy na pytanie czy konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towarów, poprzez zniszczenie jego opakowania jeśli stanowi ono ważny element produktu jako całości.

Sprzedawca ma 14 dni na odpowiedź na reklamację – brak odpowiedzi na reklamację, co dalej

W tym artykule dowiesz się jakie są skutki braku odpowiedzi na reklamację. 

Czy brak odesłania towaru przez klienta wstrzymuje termin rozpatrzenia reklamacji? Omawiamy ważne orzeczenie dla Sprzedawców

W tym artykule pochylimy się nad problemem tego, czy klient musi odesłać towar żebyś mógł stwierdzić zgłaszaną przez niego wadę.

Dane osobowe w sklepie internetowym

Zbieranie opinii w sklepie a GIODO

Zbierasz opinie o swoim sklepie internetowym? Pamiętaj, że nie możesz o nie prosić, jeśli nie otrzymałeś na to wyraźnej zgody klienta.

GIODO i dane osobowe po zmianach, czyli o co chodzi z ABI

GIODO w sklepie internetowym

Zastanawiasz się czy musisz posiadać ABI (Administrator Bezpieczeństwa Informacji)? A może nie wiesz czy zgłosić go do GIODO? W tym wpisie staramy się wyjaśnić zasady dotyczące powoływania ABI oraz ogólne zasady dotyczące samego zgłoszenia.


RODO w sklepie internetowym – wszystko co musisz wiedzieć, tylko przydatne informacje!

W niniejszym wpisie wyjaśniamy główne zagadnienia i zasady przetwarzania danych osobowych zgodnie z RODO oraz pokazujemy jak wprowadzić RODO w Twojej firmie.


RODO w serwisie internetowym – 7 rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę


Jakie checkboxy są obowiązkowe w każdym sklepie w kontekście RODO i nie
tylko

Prowadząc serwis internetowy, w większości przypadków będziesz zbierać i przetwarzać dane osobowe użytkowników. Tutaj opisujemy, na jakie kwestie warto przede wszystkim zwrócić uwagę przy tworzeniu serwisu, tak aby działał on zgodnie z wymogami Rozporządzenia RODO.


RODO w sklepie stacjonarnym – 7 rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę w kontekście RODO prowadząc sprzedaż w sklepie tradycyjnym

Prowadzisz sprzedaż stacjonarną? W tym artykule dowiesz się, jak wprowadzić RODO w sklepie stacjonarnym.


RODO & program lojalnościowy – jak przygotować regulamin programu lojalnościowego zgodny z RODO

Chcesz wprowadzić program lojalnościowy w swoim sklepie? W tym wpisie przedstawimy jak sporządzić regulamin programu lojalnościowego zgodny z RODO.


RODO przy organizacji konkursu – jak stworzyć regulamin konkursu zgodny z RODO

Organizujesz konkurs dla klientów i zastanawiasz się jak spełnić wszystkie wymogi związane z ochroną danych osobowych? Chcesz, aby regulamin twojego konkursu był zgodny z RODO? Tutaj opisujemy, w jaki sposób napisać regulamin konkursu zgodny z RODO.


Polityka prywatności sklepu internetowego zgodna z RODO – zmiany ważne dla Sprzedawców Internetowych

W tym artykule przedstawimy jak sporządzić politykę prywatności zgodną z RODO.

Pozostałe

Sprawdź jak powinna wyglądać karta gwarancyjna i uniknij kary UOKIK

Posiadasz kartę gwarancyjną, którą wykorzystujesz również w stosunkach z konsumentami? Pamiętaj, że to również jest wzorzec umowy i nie może zawierać postanowień naruszających prawa konsumenta.

Jak radzić sobie z nieprawdziwymi opiniami o firmie w Internecie

Webinar – jak radzić sobie z nieprawdziwymi opiniami o firmie w Internecie – odpowiedzi na pytania

Allegro wprowadza ważne zmiany

Masz problem z nieprawdziwymi opiniami w sklepie internetowym bądź na Allegro? W tym wpisie przedstawiamy możliwości obrony w przypadku otrzymania nieprawdziwego komentarza lub opinii.

Wzór pisma – oświadczenie sprzedawcy o uchyleniu się od skutków oświadczenia woli złożonego pod wpływem błędu (pomyłka w cenie)

Błąd w cenie towaru – czyli ochrona praw konsumenta nie może odbywać się z rażącym naruszeniem praw przedsiębiorcy

Problem z pomyłką w cenie? Sytuacja jest trudna, ale nie niemożliwa do rozwiązania. W pierwszej kolejności sprzedawca powinien skierować oświadczenie o uchyleniu się od skutków prawnych oświadczenia złożonego pod wpływem błędu. Zachęcamy do skorzystania z naszego bezpłatnego wzoru pisma.

Konkurs i program lojalnościowy w sklepie internetowym

Wygrane w konkursie przez Internet– interpretacja podatkowa 2016

Jak prawidłowo obniżyc ceny w sklepie i nie narazić się na UOKIK

Planujesz zorganizować konkurs z nagrodami dla klientów Twojego sklepu internetowego? Chcesz zachęcić klientów do kupowania u Ciebie oferując im program lojalnościowy? Z pewnością zastanawiasz się więc, czy w wyniku tych akcji handlowych powstanie obowiązek podatkowy. W artykule postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.W naszym wpisie dotyczącym przeprowadzania promocji dowiesz się, w jaki sposób obniżyć cenę podczas promocji aby nie narazić się UOKiK.

Jak bronić się przed nielegalnym kopiowaniem zdjęć i opisów produktów?

Wzór pisma – wezwanie do zaprzestania kopiowania zdjęć

Jak skutecznie chronić zdjęcia i opisy produktów przed bezprawnym kopiowaniem?

Wybór pomysłu na sklep – inspirowanie się cudzym pomysłem

Ktoś kopiuje twoje zdjęcia i wykorzystuje na swojej stronie dla własnych celów. Pamiętaj – takie działanie jest nielegalne i narusza Twoje prawa autorskie oraz może być uznane za nieuczciwą konkurencję. W naszym webinarze, poradniku oraz artykule poruszymy temat kopiowania zdjęć i wskazujemy na możliwe wyjścia z takiej sytuacji. Dodatkowo udostępniamy Państwu bezpłatny wzór wezwania do zaprzestania naruszeń.

Regulamin sprzedaży na allegro

Regulamin sprzedaży na allegro indywidualnie dopasowany

Regulamin allegro – czy sprzedając na allegro potrzebujesz regulaminu?

Jak legalnie prowadzić sprzedaż na Allegro – poradnik prawny na 2019 rok od prawników Prokonsumencki.pl

RODO & Allegro – 6 rzeczy, o których musisz wiedzieć sprzedając na Allegro

Prowadzisz sprzedaż na Allegro? Pamiętaj, że tutaj również musisz spełnić ustawowe wymogi. W tym wpisie wskazujemy jak najlepiej to zrobić, aby uniknąć kar UOKIK.

Obowiązki informacyjne w sklepie stacjonarnym – zgodnie z ustawą o prawach konsumenta

Prowadzisz sklep stacjonarny? Pamiętaj, że także w tym przypadku musisz spełnić określone obowiązku prawne.

Kupiłeś towar, który jest usługą jego zamówienia? – kilka słów o dropshippingu

Regulamin sklepu internetowego w modelu dropshipping

W tym wpisie omawiamy zagadnienia prawne związane z regulaminem sklepu internetowego prowadzonego w modelu dropshipping. Dropshipping to ostatnio coraz częstsza forma prowadzenia sklepu internetowego, dlatego warto się zastanowić jak powinien wyglądać regulamin dropshipping i co powinien zawierać.

Certyfikat SSL na stronie sklepu internetowego – instalować czy nie?

Jak zadbać o bezpieczeństwo oraz zaufanie w sieci i przyciągnąć klientów?

Nasi klienci często pytają nas czy certyfikat SSL to konieczność czy tylko fakultatywna opcja. Kwestie te poruszamy w niniejszym artykule.

Poradnik przedsiębiorcy – zabezpiecz swoje interesy w umowie o wykonanie strony

Dowiedz się jak skutecznie zabezpieczyć swoje interesy w umowach dotyczących sklepu i serwisu internetowego

Jednolity plik kontrolny od stycznia 2018 dla mikrofirm – omawiamy przepisy

Kasa fiskalna w sklepie internetowym 2017

Rok 2017 i kolejny 2018 r. przyniósł i przyniesie duże zmiany w prawie podatkowym. Najważniejsze z nich to zmiany w obowiązku posiadania kasy fiskalnej w sklepie internetowym oraz pojawienie się tzw. jednolitego pliku kontrolnego.

Opłata recyklingowa w sklepie internetowym – sprawdź czy i jakie obowiązki musisz spełnić przy sprzedaży internetowej

W tym artykule przeanalizujemy najważniejsze obowiązki wynikające z konieczności pobierania opłat recyklingowych oraz odpowiemy na pytanie, czy i w jakim zakresie objęci tymi obowiązkami są sprzedawcy internetowi.

Karta podarunkowa straciła ważność? Konsument może mieć prawo zwrotu niewykorzystanych środków z karty podarunkowej – ważne orzeczenie

Masz w swojej ofercie karty podarunkowe? W tym artykule dowiesz się jakich zasad powinieneś przestrzegać, aby zapisy dotyczące ich w Twoim regulaminie nie zostały uznane za klauzule niedozwolone. 

Prowadzenie sprzedaży podczas transmicji live na Facebook’u, Instagramie itd.

W tym artykule dowiesz się, jakie obowiązki wynikają z tego typu modelu sprzedaży oraz jak prowadzić ją zgodnie z przepisami.

Nie znalazłeś odpowiedzi na pytanie?

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter prawny dla Sprzedawców i otrzymaj poradnik

Przygotuj się do zmian przepisów od 2023 - ponad 35 stron treści od doświadczonych prawników dla Ciebie!

SUKCES - zapisałeś się!