Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
68 wizyt
pytanie zadane w Reklamacja towaru przez użytkownika
Zwracam się z pytaniem odnośnie reklamacji.

Klientka napisała, że zakupiony przez nią mikroskop się połamał i zmatowiło się szkiełko (dokładnie ujęła to słowami "uległo samoistnemu uszkodzeniu"). Ponieważ wiem z jakiego materiału jest ten produkt wykonany i co za tym idzie jakie działanie musiało być wykonane aby dokonać takiego zniszczenia (czyszczenie niewłaściwym środkiem) odpisałam to klientce. Ona żąda wymiany produktu na nowy. Czy jeśli produkt w ogóle do mnie nie trafił (ba, nie dostałam nawet żadnych zdjęć) a klientka nie ma zamiaru odesłać do mnie produktu do oceny to czy to w ogóle jest reklamacja?

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.5k)

Szanowna Pani,

ustawodawca nie przewidział żadnej szczególnej formy na złożenie reklamacji, dlatego może zostać złożona zarówno w formie mailowej, telefonicznej, czy konsument może skorzystać ze wzoru pisma reklamacyjnego. Dla skutecznego złożenia reklamacji nie jest wymagany paragon - proszę zapoznać się z analizą przypadku sklepu Auchan: https://prokonsumencki.pl/blog/paragon-moze-ulatwic-zlozenie-reklamacji-wnioski-po-decyzji-zobowiazujacej-uokik-wobec-auchan/

Należy uznać, że reklamacja została skutecznie złożona drogą telefoniczną. Dodajmy, że ustawodawca nie uzależnia skuteczności reklamacji od dostarczenie reklamowanego towaru, czy też nawet od zdjęć reklamowanego towaru. Rozumiem, że ustosunkowała się Pani w terminie do złożonej reklamcji? W mailu wskazała Pani, że Ponieważ wiem z jakiego materiału jest ten produkt wykonany i co za tym idzie jakie działanie musiało być wykonane aby dokonać takiego zniszczenia (czyszczenie niewłaściwym środkiem) odpisałam to klientce. Jeżeli jest Pani pewna, że z opisu uszkodzenia towaru przedstawionego przez konsumentkę jednoznacznie wynika, że wywołane zostało nieprawidłową jego konserwacją, to proszę skierować do niej odpowiednie pismo (najpiej listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru). Może Pani oczywiście wymienić reklamowany produkt. Podkreślam, że to Pani podejmuje ostateczną decyzję. 

317 pytań

321 odpowiedzi

55 komentarzy

650 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...