Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
31 wizyt
pytanie zadane w Inne przez użytkownika
Witam,

Mam pytanie co do czasu reklamacji. W Kodeksie Cywilnym jest mowa o 14 dniach na wyjaśnienie reklamacji. Jesteśmy sklepem internetowym. Zamówienia naszych Klientów wysyłamy kurierem, zamawiając go z zewnętrznej platformy służącej do zamawiania kurierów.

Złożyliśmy reklamację na usługi kurierskie. Mija już 30 dni i nie mam od przewoźnika żadnej informacji co się dzieje z naszą reklamacją. Czy maja tu zastosowania z Kodeksu Cywilnego? Jeśli tak to które artykuły?

Z góry dziękuje za pomoc.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.5k)

Szanowni Państwo,

na wstępie pragnę wyjaśnić, że wskazywany przez Pana 14-dniowy termin na rozpatrzenie reklamacji dot. sytuacji w której konsumentem (zgodnie z art. 22[1] KC osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową) sklada przedsiębiorcy reklamację z tytułu rękojmi żądając wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona. W takim przypadku nieustosunkowanie się do reklamacji przez sprzedawcę skutkuje jej uznaniem (por. Art. 561[5] KC)

Z opisanego stanu sprawy wynika (reklamacja między przedsiębiorcami), że wskazywany przepis KC nie będzie miał zastosowania. Do opisanej sytuacji należy stosować Rozporządzenie

Ministra Transportu i Budownictwa  z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego (Dz. U. z dnia 7 marca 2006 r.) wydanego na podstawie art. 79 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. - Prawo przewozowe. Określono w nim, że odpowiedź na reklamację powinna być udzielona niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika (§ 6. ust. 1.), a także, żenieudzielenie przez przewoźnika odpowiedzi na reklamację w wymaganym terminie skutkuje uwzględnieniem reklamacji (§ 10.) Na marginesie pragnę dodać, że Trybunał Konsytucyjny bada konstytucyjność tego rozporządzenia - http://klauzuleniedozwolone.pl/czy-skutek-uznania-reklamacji-z-uwagi-na-brak-odpowiedzi-przewoznika-w-terminie-30-dni-jest-zgodny-z-konstytucja/.

317 pytań

321 odpowiedzi

55 komentarzy

650 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...