Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
50 wizyt
pytanie zadane w Ustawa konsumencka przez użytkownika
Witam,

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu, który pojawił się dziś w moim sklepie.
Przesyłka z zamówionym i opłaconym towarem nie dotarła do zamawiającego (wysłana Pocztą), prawdopodobnie z powodu podania złego adresu przez Klienta.
Ze strony Poczty można się dowiedzieć, że przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy.

Jak w takiej sytuacji należałoby rozwiązać problem?

Proszę o poradę.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.5k)

Szanowna Pani,

zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta można przyjąć, że umowa sprzedaży jest zawierana już w momencie złożenia zamówienia na stronie sklepu. Dlatego należy pamiętać, że towar jest teraz własnością kupującego.

Zalecamy niezwłoczne skontaktowanie się z konsumentem w celu wyjaśnienia sytuacji - z naszego doświadczenia wynika, że brak odbioru paczki jest może być związany z brakiemwiedzy konusmenta o fakcie próby doręczenia przesyłki przez listonosza. Znane są nam przypadki, gdy awiza nie są odnajdywane przez adresata, w szczególności gdy nie były włożone do skrzynki pocztowej. 

Dalej idącym rozwiązaniem jest wysłanie konsumentowi pisma (najlepiej listem poleconym z tzw. zwrotką (zwrotnym potwierdzeniem odbioru) wzywającego do wykonania umowy sprzedaży (tj. zapłaty i do odbioru danego towaru) z zagrożeniem, iż w razie bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu będzie uprawniona do odstąpienia od umowy. Sprzedawca może również bądź bez wyznaczenia terminu dodatkowego, bądź też po jego bezskutecznym upływie żądać wykonania zobowiązania i naprawienia szkody wynikłej ze zwłoki (por. art. 491 § 1 Kodeksu Cywilnego).

Zachęcam do zapoznania się z naszym artykułem dot. problemów sprzedawców przy dostarczaniu produktów: http://prawoecommerce.pl/wszystko-o-przesylkach-w-sklepie-internetowym-czyli-kto-ponosi-odpowiedzialnosc-za-zgubiona-lub-zniszczona-przesylke-oraz-kto-ponosi-koszty-nieodebranej-przesylki-przez-klienta/

Pozdrawiam.

317 pytań

321 odpowiedzi

55 komentarzy

650 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...