Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
6 wizyt
pytanie zadane w Zwrot towaru przez użytkownika
Mój Klient zakupił do swojej restauracji wyposażenie w postaci mebli, na fakturę, umowa była zawarta na odległość. Następnie chce te meble zwrócić powołując się na art. 7 ust. 1 z dnia 2 marca 2000 r. Czy w tej sytuacji przysługuje mu takie prawo? Czy w ogóle istnieje wyjątek, w którym przedsiębiorca może być konsumentem w rozumieniu przepisów prawa?

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź temu przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.9k)

Dzień dobry,

Co do zasady zakup na fakturę wskazuje, że umowa była zawarta w celu związanym z działalnością gospodarczą, a zatem klient nie jest konsumentem i nie przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny. W niektórych jednak przypadkach sądy uznają, że nawet w przypadku zakupu na fakturę, zakup nie był związany tak naprawdę z działalnością gospodarcza, zatem klient może występować jako konsument. Wówczas jednak to klient musi wykazać, że zakupił towar tak naprawdę w celu prywatnym, niezwiązanym z jego działalnością gospodarczą. 

Przy okazji warto zwrócić uwagę, że nowe przepisy, które wejdą w życie w przyszłym roku, będą przyznawały szereg uprawnień konsumenta również dużej części przedsiębiorców. Więcej informacji znają Państwo w naszym artykule:

https://prokonsumencki.pl/blog/wazne-zmiany-w-prawie-dotyczace-poszerzenia-ochrony-konsumenckiej-na-jednoosobowe-firmy-i-wymog-aktualizacji-regulaminow-oraz-ows-przed-1-czerwca-2020-r/

Pozdrawiamy

326 pytań

331 odpowiedzi

56 komentarzy

673 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...