Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
+2 głosów
327 wizyt
pytanie zadane w Reklamacja towaru przez użytkownika (210)
Mamy do czynienia z reklamacją produktu z odstąpieniem od umowy (wada istotna) przez klienta, który także poniósł we własnym zakresie dodatkowe koszty jego montażu. O ile zwrot kosztów za zakupiony sprzęt nie podlega dyskusji, czy klient faktycznie ma prawo obciążyć nas dodatkowymi kosztami montażu?

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (12.5k)
Szanowny Panie,

jesli Pański klient jest konsumentem, zgodnie a art. 561 [1] par. 3, przusługuje mu zwrot kosztów demontażu, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej:

"Art. 561[1]. 35 [Demontaż rzeczy]
(...) § 3. Jeżeli kupującym jest konsument, może on żądać od sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania, jest obowiązany jednak ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od sprzedawcy zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej."

W takiej sytuacji klient faktycznie miałby więc prawo obciążenia Państwa takimi ksoztami, do kwoty jednak wartości towaru.

W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.

326 pytań

331 odpowiedzi

56 komentarzy

674 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...