Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
23 wizyt
pytanie zadane w Zwrot towaru przez użytkownika
Klient (przedsiębiorca) zakupił towar we czwartek, ok. godz 4. Produkt nie został wysłany tego samego dnia, tylko następnego z winy przewoźnika (jednak i tak nie mam nigdzie określonej wysyłki tego samego dnia). Klient w piątek zadał pytanie o termin dostawy, ze względu na wyjazd w niedzielę. Odpisałem, że niestety dotrze najszybciej w poniedziałek i zaproponowałem kod rabatowy, jako "naprawienie szkody" (chociaż nie musiałem). Dziś klient napisał, że towar dotarł do paczkomatu, jednak nie odbierze go, ponieważ wraca do kraju 29 lipiec, a przesyłka zostanie zwrócona po pięciu. Zadał pytanie o możliwość zwrotu towaru i pieniędzy na jego konto. Jakie mam dostępne opcje w takim wypadku? Kto poniesie koszta transportu?

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.9k)
Dzień dobry,

W przypadku gdy kupujący jest przedsiębiorcą, nie przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy i zwrotu ceny. Powinien także zwrócić koszty odesłania produktu z paczkomatu, jeżeli zostały przez Pana poniesione. Mogą Państwo uzgodnić zwrot towaru, natomiast zależy od od dobrej woli obu stron. W takim przypadku może Pan postawić warunek np. zwrotu przez klienta kosztów przesyłki w obie strony.

Pozdrawiamy

326 pytań

331 odpowiedzi

56 komentarzy

673 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...