Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
+3 głosów
53 wizyt
pytanie zadane w Reklamacja towaru przez użytkownika (210)
Klient zareklamował wadliwy produkt korzystając z prawa do rękojmi, jednocześnie oświadczając o odstąpieniu od umowy (wada istotna). Niestety po otrzymaniu towaru okazało się, że ma on znaczące ślady eksploatacji, a zestaw jest niekompletny - w związku z czym nie może być wprowadzony ponownie do obrotu, nawet po usunięciu usterki. Czy w tym scenariuszu także mamy prawo - jako sprzedawcy - żądać odszkodowania za ubytek wartości towaru i potrącić zwracaną kwotę?

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (12.7k)
Zakładamy, że reklamacja jest zasadna i Państwo ją uznają.

Tutaj zużycie produktu będzie normalnym następstwem jego używania - nie mogą Państwo w tym zakresie domagać się odszkodowania. Jeżęli towar nie byłby wadliwy, to klient nie mógłby odstąpić od umowy na tej podstawie. Proszę się domagać zwrotu pozostałych elementów zestawu. Jeżeli ich klient nie zwróci, to tutaj można ewentualnie upatrywać szansy w domaganiu się odszkodowania. Trzeba mieć jednak na uwadze na ile brak tych elementów obniża wartość towaru w obecnym stanie.

326 pytań

331 odpowiedzi

56 komentarzy

674 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...