Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
38 wizyt
pytanie zadane w Zwrot towaru przez użytkownika (120)
Mam przypadek w ktorym nie wiem co mam zrobic.
Klient kupil 2 kurtki w rozmiarze M i L.
Obie kurtki zostaly zwrocone.
Po rozpakowaniu zwrotu okazalo sie ze oddal rozmiar M i XL (? a powinien byc rozmiar L).
Klient twierdzi ze z naszej strony zaszla pomylka i nie wyslalismy mu L tylko XL.
Problem jest w tym, ze po sprawdzeniu tych kurtek nie moglo dojsc do pomylki.
Przeprowadzilismy inwentaryzacje i sprawdzilismy wszytskie dokumenty magazynowe.
Co ciekawe, na fakturze zakupu jest 1 szt XL, tak jest na inwenturze i w magazynie fizycznie mam ta 1szt XL.
Zwracajac kurtke XL mam na magazynie 2 szt XL, co jest niemozliwe, natomiast brakuje mi L (ktora dostal)
Ewidentnie kurtka XL nie pochodzi z mojego sklepu. 
Juz sie zdarzalo ze klienci probowali zwrocic towar ktory nie byl u mnie zakupiony (chodzi o podmiany rozmiarow).
Moje pytanie jest - czy moge tego zwrotu nie przyjac? Mam podstawy (dokumentacja) nie przyjac tego towaru i zadac zwrotu towaru wydanego.
Kurtke w rozmiarze XL odeslalismy klientowi, ktory tego zwrotu nie odebral.
Co mam zrobic z takim towarem? Utylizowac go?
Nie moge tego produktu wprowadzic na magazyn bo musialabym miec do niego dokument zakupu, poza tym nie pochodzi z mojego sklepu.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.4k)
Dzień dobry,

Aby nie przyjąć zwrotu należałoby wykazać, że klient zwrócił produkt w innym rozmiarze niż otrzymał. Z informacji, które Pani podała wygląda na to, że dysponuje pni takimi dowodami - jak rozumiemy faktura VAT dotyczy Pani zakupu tej kurtki u dostawcy. W razie braku przyjęcia zwrotu, należy poinformować klienta o tym fakcie oraz o możliwości odbioru towaru lub odesłania mu towaru jeżeli uiści koszty przesyłki. Do czasu odebrania towaru należałoby towar przechowywać, nie ma podstaw do jego utylizacji.

W razie bardziej szczegółowych pytań, zapraszamy do kontaktu pod adresem email: kontakt@prokonsumencki.pl.

Pozdrawiamy

313 pytań

318 odpowiedzi

54 komentarzy

631 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



...