Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
+3 głosów
76 wizyt
pytanie zadane w Inne przez użytkownika
Szanowni Państwo,

nasza firma zajmuje się również naprawianiem biżuterii. Klient otrzymuje od nas pisemne potwierdzenie przyjęcia zlecenia wraz z informacją o terminie jego odbioru. Jak długo musimy ją u siebie przechowywać? Na jakie kroki pozwala nam prawo, jeśli pomimo przypomnień telefonicznych, taka rzecz z naprawy nie jest odbierana?

Z góy dziękuję za odpowiedź,

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (12.5k)

Szanowna Pani, 

na początek należy do takiego klienta skierować pismo (najlepiej listem poleconym z potwierdzeniem odbioru, tzw. zwrotką, aby dysponować dowodem doręczenia) wzywające do wykonania umowy  (tj. do odbioru danego towaru). 

Proszę w tym piśmie wyznaczyć kupującemu określony termin, np. 7-dniowy, po przekroczeniu którego obarczą go Państwo kosztami przechowania towaru. Należy pamiętać, że wskazane przez Państwa koszty przechowania muszą być kosztami rzeczywistymi, aby uchronić się przed zarzutem arbitralności. 

W nauce prawa wskazuje się, że wysokość wynagrodzenia (w Państwa przypadków kosztów) powinna więc zostać ustalona na podstawie kryterium wynagrodzenia faktycznie stosowanego najczęściej przez innych przechowawców na terenie, w miejscu, gdzie przechowawca wykonuje umowę i dla rzeczy danego rodzaju.[ Kopaczyńska-Pieczniak K. w: Kodeks cywilny. Komentarz. Tom III. Zobowiązania - część szczególna., LEX, 2014].

327 pytań

332 odpowiedzi

57 komentarzy

686 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...