Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zadać naszym prawnikom bezpłatne pytanie dotyczące Twojego sklepu internetowego.
0 głosów
1.3k wizyt
pytanie zadane w Ustawa konsumencka przez użytkownika (120)
Dzień dobry. Jestem obcokrajowcem, więc przepraszam za błędy.)

Mam taką sytuację:

24.09.2018 zamówiłem w sklepie internetowym myszkę do komputera. Na stronie było napisane, że "dostępna od ręki" i będzie wysyłana przez 2-3 dni roboczych. Zapłacił za wszystko wraz z dostawą. Dostałem na e-mail potwierdzenie wpłaty i wysyłki towaru w ciągu 2-3 dni roboczych.

Przez 5 dni zapytałem, czy wysłane moje zamówienie. Dostałem odpowiedź - "Obecnie czekamy na dostawę z naszego magazynu zewnętrznego, która z niezależnych od nas przyczyn uległa opóźnieniu. W dniu wysyłki zostanie Pan powiadomiony osobnym mailem. Za utrudnienia przepraszamy.", ale towar był "dostępna od ręki" pamiętajmy o tym))).

Dzisiaj (02.10.2018) napisałem jeszcze raz, zapytałem czy wysłane moje zamówienie na co otrzymałem odpowiedz - "Niestety dostawa tego towaru nie została do nas doręczona, nasz dział logistyczny rozpoczął sprowadzanie tego przedmiotu dla Pana. Wysyłka nastąpi prawdopodobnie w drugiej połowie przyszłego tygodnia.". Kiedy ja napisał że mi to nie pasuje i ja nie mogę tyle czekać i chcę żeby mi zwrócili pieniądze otrzymałem odpowiedz - "Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje w ciągu 14 dni od daty odebrania towaru. ".

Następnie w internecie dużo czytałem o tym sklepie internetowym... Że sprzedają towar, którego nie mają, wysyłają z tygodniowym opóźnieniem, albo w ogóle nic nie wysyłają i nie odpowiadają. Co robić w takim przypadku? Wiem że jest coś takiego -  przepisy Dyrektywy 2011/83/UE które mówią że konsument może odstąpić od umowy zawartej na odległość przed otrzymaniem zamówionego towaru. Oznacza to, że konsument może przekazać przedsiębiorcy oświadczenie odstąpienia od umowy, jeszcze przed wejściem w fizyczne posiadanie zakupionej rzeczy.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (23.9k)
Dzień dobry,

Co do zasady odpowiadamy na tej stronie wyłącznie na pytania prawne sprzedawców, natomiast postaramy się odpowiedzieć krótko na Pana pytanie:

Odstąpienie od umowy jest możliwe również przed otrzymaniem towaru. Dyrektywa 2011/83/UE (dyrektywa konsumencka), na podstawie której powstały polskie przepisy, wyraźnie wskazuje: "Ponadto konsument powinien mieć możliwość skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy przed wejściem w fizyczne posiadanie towarów." Polskie przepisy nie zawierają dosłownego powtórzenia tego zdania, ale tylko dlatego, że ta kwestia jest w polskim prawie cywilnym oczywista i nie wymagała ona powtarzania. Może Pan zatem jak najbardziej powołać się na te przepisy w wiadomości do sprzedawcy.

W razie bardziej szczegółowych pytań lub uwag, zachęcamy do kontaktu z infolinią konsumencką, pod numerem telefonu: 801 440 220 lub 22 290 89 16, albo z powiatowym/miejskim rzecznikiem praw konsumenta w miejscu Pana zamieszkania.

Pozdrawiamy

326 pytań

331 odpowiedzi

56 komentarzy

674 sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.



Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...